I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om tiden stog stilla

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-08 08:49

Om tiden stog stilla

Jag har lite tid över så jag tänkte vad jag skulle göra om jag kunde få tiden stå stilla. Vad skulle ni göra? Skulle ni använda det till eran fördel eller skulle ni göra något som är bra för andra? Hade man blivit maktgalen?

2006-09-08 12:04
jag hade blivit skrajj som fan.. :P
va?

2006-09-08 12:20
Dicecard. du har något pågång där :P

2006-09-08 12:25
Jag hade stulit som bara fan. Att kunna kontrollera tiden är något jag tänker på varje dag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-08 13:27
Jag blir också sjukt besatt av den tanken ibland! Det var sedan jag såg något barnprogram tror jag där en pojke hade ett magiskt stoppur som ha tröck på för att stanna tiden. Om fick välja en enda magisk kraft att ha så skulle det vara just detta!

Jag skulle först och främst aldrig vara orolig för att hamna i bråk eller liknande, om någon vill slåss så stoppar jag tiden, letar rätt på ett järnrör och bankar skiten ur dom så dom har riktigt jävla ont sen när jag startar tiden igen och då skulle dom inte kaxa mer...

Sen skulle jag aldrig ha 'ont om tid' vilket ju är självklart, aldrig behöva stressa mer, aldrig behöva kliva upp fastän man vill sova, aldrig behöva gå och lägga sig när man är vaken...

sen skulle jag väl ägna mig åt lite 'superhjältegrejer' typ hjälpa tanter som blir rånade, eller hjälpa katter som fastnat i träd o.s.v.

Men något av det allra roligaste vore att gå runt och 'spöka' för världen ledare och med mina krafter få dem att ändra sitt agerande och bara göra goda gärningar haha! Typ spöka för Bush och alla andra makthavare och beordra dem att göra vissa saker och sluta göra vissa, jag skulle hindra miljökatastrofer och krig och massa sånt :)

Och jag skulle självklart hjälpa de som är fattiga o.s.v. omfördela pengar så alla fick det så bra som möjligt...

Helt enkelt, om jag hade haft kontroll över tiden så hade världen varit vacker... *suck*
Cheese & peace

2006-09-08 13:47
pe-han man får ganska ofta såna tankar.. iaf jag =P

2006-09-08 15:10
Jag skulle träna som en galning, men jag vet inte om jag skulle försöka få världen att bli en utopi av något konstigt skäl, kanske ställa mer tillrätta och se till att läsa varenda bok som finns.
Life is to short to waste it on beeing miserable, see to the hidden oppertunities and live life for love and happiness

2006-09-08 16:16
Dicecard
du tog min tanke, perfekt läge att göra någonting bra för många, inkl sig själv :)

men skulle ju göra mest för mig själv och dom närmaste då, ta en liten tur till systemet, HL, diverse klädaffärer och så. fy fan vad kul man skulle ha..

dra ner byxorna på folk på stan, göra som när man var liten i skolan och lökte "lergubbar" fast på riktigt :D

jag skulle också lära mig flyga flygplan och åka någonstans nice!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-09-08 21:32
pågrund av min distans till flickvännen så skulle jag stanna tiden och åka upp till henne! starta tiden umgås! stanna tiden åka hem! istället för att ses 1gång var och varannan månad så kan man ses mkt mkt mkt oftare !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2006-09-08 21:46
Dicecard
det är sant, men jag ska ju flyga så jag kan flyga till spanien då :)
montana here i come!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-09-08 21:57
Jag skulle stanna tiden i flera år och plugga som fasen, så att jag blev skitsmart och inte behöver slösa tid på det.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?

2006-09-08 22:10
Stoppar man tiden blir man blind!

Fotonerna står ju stilla! Så nej, ni hittar inte bin Laden! =D

2006-09-08 22:34
Jag skulle vilja kunna kontrollera tiden fullständigt.. Då skulle jag resa till alla möjliga tidsåldrar och leka Ängel ;)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-09-08 23:16
fett med jetlag man skulle ha.. jag skulle tallat på brudar. det hade nog varit den första grejen.. gå å dra ner brallorna för alla på stan.. sånt skit. bara drygat
mama said knock you out

2006-09-08 23:35
Vilka sjuka panoramabilder man skulle kunna få till om tiden stod still. Hela staden i ett klippkort!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-09 00:15
pe-han.

jag såg det programet också, det var fan kul, såg dock bara ett avsnitt. kommer ihåg hur frustrerad jag blev på dom tråkiga saker han gjorde med uret..
PAO!

2006-09-11 10:27
Trrism P0
Ja jag såg också bara ett program... håller med, jag skulle ha kunnat gjort mycket bättre saker än at trolla fram kaniner ur hattar! Fyfan vilken orättvisa!
Cheese & peace

2007-01-24 23:24
Men om man då, stoppar tid när man snackar me en person och så går man runt den personen och startar tiden och skriker wHWAHWHA lr nåt, skulle person dö av skräck då?..eller va?..för tänk om du snackar me nån och helt plötsligt så är han bakom den och skriker?

2007-01-25 00:16
Sånt tänker man på varje dag. Vad man skulle stulit mycket, fuska på prov och sånna skit saker. Klart man skulle hjälpa folk också. Karma typ. :) Helst om man kunde välja vilka som skulle stoppas och inte, ta med sig en/några polare om ni fattar. :)
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2007-01-25 00:37
tänk om man råkar döööö när man har stannat tiden då :o då kommer ju hela rymden va på paus för alltid :D

2007-01-27 22:04
Jag hade nog gjort något som har med pengar att göra...

2007-01-27 22:19
Ärligttalat

HAHHAHAHAHHAHAA :D roligaste jag har läst idag :D
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.

2007-01-27 22:26
Hahaha..hellyeah