nej. jag är udda av naturen..
cry me a river! --> thcrew
Joda är du medveten om vilka som ann nobelpriset i fysik? Det var två amerikanare som med hjälp av den kosmiska bakgrundsstrålingen lyckats bevisa Big Bang...
Producent
2006-10-04 23:23
som man sa i grundskolan, knäckt spräckt våldtäkt ! ni kommer aldrig kunna bevisa nån påhittad gud som ni går runt och tror på hela tiden, gå runt och tro o tro hela dagarna långa, aj aj aj... :) Så roligt att reta troende folk, det bara kittlas varje gång...
Since 1984 @realgizlee // twitter
MEn hur förklarar du början då?
Producent
2006-10-04 23:25
Sluta vara besatt av att allt ska hela tiden ha en början !
tvärtom, inte troende egentligen men man måste ju tro på att något starta shieten...
Vem har sagt att jorden finns? Att tiden finns. Kanske har vi bara exakt nu, hängandes i en oändlig tomhet.
www.google.se
"De kan ju inte bara pluppa upp nåt i rymden" Inte i rymden kanske, men ur ingentinget. Varför inte liksom?
www.google.se
Varför kan det inte vara så att innan big bang så var univerum bara extremt litet och oändligt kompakt, därfor om det fans något innan det så påverkar det ändå inte vad som händer idag, eller i framtiden, därför kan man ignorera det.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
gorrit What?! Frågan är ju vad som var begynnelsen, alltså påstår du att Big bang inte var det eller va?
Skivsamlare
2006-10-05 21:49
micKillah P22 knäckt? oh ja, för debatter är till för att "vinnas" inte sant? och vem är intresserad av att "bevisa" någon sorts guds existens? läs på innan du sitter och tror att du "knäckt" någon. "Sluta vara besatt av att allt ska hela tiden ha en början !" det är bara förnuftigt att leta efter en orsak bakom universum när allt annat i universum är beroende av något annat än sig självt. Låt oss höra argumenten varför vi ska tro blint på att rummet och energin innan big bang är evigt, eftersom det inte låter ett dugg logiskt.
Producent
2006-10-05 21:51
E_NO_LA P23 Sa aldrig att jag kinäckte någon, dessutom visste jag bara att någon skulle reagera, för det är så himla skojj att reta folk som tar åt sig :)
Skivsamlare
2006-10-05 21:55
bara för att man reagerar på idiotiska inlägg betyder det inte att man tar ut sig av det som skrivs. har du lust att svara på resten av inlägget eller är du rädd för att bli "knäckt"?
jag skulle vilja veta vem som skapade gud.
mama said knock you out
det gjorde ju såklart gud
www.google.se
arez, nej dom bevisade inte ett skit, för övrigt är microvågsstrålningen gammal.. va en ryss som antog att den borde finnas där.. senare hittade två forskare den av en slump... dom höll på med något helt annat men fick störningsljud som dom inte förstod vad det var.. således fipplade dom på massa för att få bort det hela.. sen råkade ämnet komma upp i samtal med en astrolog som förstod vad det rörde sig om.. men för att återgå till det jag nämnde först. dom har fortfarande inte bevisat något. läs det jag skrev, om jag skapar ett universum idag, baserat på de vetenskapliga modeller av universum som finns idag, dock med skillnaden att jag inte orkar vänta några miljoner år på att universum ska befinna sig i den "position" det gör nu, utan så att säga struntar i dom första miljoner åren och börjar mitt universum här och nu så skulle således de vetenskapsmännen som existerade i mitt universum också hitta denna bakgrundsstrålning, trots att bigbang aldrig ägt rum, då mitt universum startade mitt i :) förstår du bättre nu? messo, du säger det`? ;) vattenballongsteorin! diggar.. whoas käre hawkins som dyrkas som mammon här är dock av en annan uppfattning, förstod dock inte riktigt hur och vad han kom fram till det hela, men han gjorde tydligen någon forsknings på cambridge(?) som "bevisade" att universum inte "bouncar" eller vafan man ska kalla det.. dvs. växer och krymper för att sedan återigen växa osv.. fråga mig inte hur, förstod somsagt inte riktigt hur och vad han menade, bara att han forskat kring det. fullfrihet, kan kan det väl.. men försök inte finna någon logik i det hela.. blir bara trassligt.. mickillah, en troende behöver inte bevisa att gud finns, för den troende FINNS gud. det räcker gott för individen. för att vända på pannkakan, du kommer aldrig kunna bevisa att det inte finns en gud :) arez, återgår till dig igen. det jag försökte få fram var helt enkelt att vi, eftersom vi är en del av systemet, aldrig kommer kunna se helheten, och således kan vi inte heller bevisa något, dock så kan saker och ting te sig på ett visst sätt.. för att göra en jämförelse till matematikens värld tex, så finns det där talserier där man kunnat påvisa ett samband för de tex, första hundratusen talen, dock så kan man inte bevisa att det alltid kommer att vara så.. man kan visserligen anta att sannolikheten för det hela ökar för varje nytt tal som passar in, men längre än så kanske man aldrig kommer, det samma gäller universum och dess begynnelse. än så känner vi inte alla variabler som påverkat och påverkar universum och således kan vi inte heller med absolut säkerhet säga att något är på ett visst sätt även om det ter sig troligt. för er som spelat matrix spelet, så uttrycker den manliga huvudkaraktären det hela på ett bra sätt.. minns dock inte hur. har något att göra med att han kollar vapnet osv. och får frågan varför av tjejen då det alltid är samma i programmet.. å då svarar han något klokt ;P om någon minns vet orkar leta upp det varsågod och droppa!
JODA kollat uppdet lite bättre nu det med nobelpriset, och det är så att de har en såkllad inflationsteori som jag VET har funnits länge men som man nu har nya, men för den sakens skull störtsäkra, bevis. Tex har man kartlagt den kosmiska bakgrundsstrålningen bättre, och också samlat in data av ekot från Big Bang på nåt knasigt sätt...Man har alltså kommit ett steg närmare, men inte defintivt bestämt att Big Bang är fakta. Den såkalalde inflationsteorin svarar på följande frågor: Hur gammalt är universum?Varför har tiden en riktning?Vad består rymden av?Hur uppstod galaxer?Varför utvidgar galaxer sig? Den som vill ha utförliga svar på detta kan köpa Illustrerad vetenskap nr 8 2006 När man nu har bestämt Universums ålder på ett ungefär, måste det ju betyda att universum hade en födelse en gång i tiden, en Big facking Bang
arez finns inget störtsäkert.. ;) men visst.. det vekrar ju troligt att dom har rätt :) det man kan säga att dom har gjort är att dom har hittat en viktig pusselbit som gör att fler bitar i pusslet verkar vara på rätt plats.. dock så lägs pusslet mer eller mindre upp och ner och inte förrns alla pusselbitar e lagda så kan man säga om man gjort rätt eller inte..
Arez, jo, men det jag skrev om var innan Big Bang.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Joda Det skulle vara inte störtsäkra glömde ett ord... men visst är det en liten del av allt
allt är en cirkel! det går runt å runt å runt å tar aldrig slut!! universum kommer till slut att sugas in i ett svart hål och när all materia är i det svarta hålet har det så hög dencitet att det imploderar och "big bangar" så att allt sprids ut igen. detta händer gång på gång på gång på gång och fråga mig inte hur jag vet. jag bara vet, ty jag är smartare än alla er! puss puss
jalla mohammed<br> abooooo
hur starta den första då?
Läs en bok som heter En Kortfattad Historik Över Nästan Allting av Bill Bryson. Där står det en hel del bra grejer och man får iaf ett hum om hur saker och ting funkar..
Någon som ids googla fram en sammanfattning av Hawkins forskning som "motbevisar" det Mösse skrev.. han gjorde tydligen en sådan för herrans massa år sen på cambridge..
arez, men om det inte är störtsäkert kan man inte heller prata om bevis enligt mig, det är dit jag vill komma ;) men det känns som att det är rätt irrelevant att tjafsa om ord..
OHHHH folk e så korkade...I rest my case
Sömnpiller Tror inte det eftersom ingen vet, så kan ingen lära ut...idiot