I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har alla ett syfte?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-14 15:12

Har alla ett syfte?

Yo! det känns som alla männsikor är födda med ett syfte..
lr ja åtminstonde ett öde som vi kan forma lite granna själv?
är allt så komplicerat eller finns det enkla svar?
det känns endå som man är född med ett syfte annars hade vi väll ändå inte varit så olika?

(Bra retorik är dålig retorik)

PEACE

//Crooked//

2006-09-14 15:15
Jag tror att livet är en meningslös grej, ditt syfte bestämmer du helt själv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-14 15:15
läs själens boning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-14 15:51
moderndrunkard- sant så sant så sant så det inte kan bli mer sant!

2006-09-14 17:27
vi är nog inte födda med ett syfte, att tänka så är att lägga över ansvaret på något högre. Ödet fixar eftersom det är ödet att det ska hända.

Alla behöver ett syfte, dock, annars blir man lätt deprimerad. Alla tänkande varelse behöver ett syfte, djur som inte får göra nåt vettigt som de känner att de är skapta till blir ju klart sänkta. Kolla på zoo. Människor utan något att göra eller bidra med blir i min erfarenhet lättare deprimerade än de som arbetar eller jobbar för någonting. Även om det är att jobba på ett pissjobb för att senare i livet kunna göra det man vill göra så har man ju ett syfte.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2006-09-14 17:37
mitt öde e nog att precis allt ska skita sej o att dö singel
en död moderat är en bra moderat

2006-09-14 18:22
Taskigt öde
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-09-14 18:48
Har alla ett syfte?

ja jag har mitt syfte är att va satans snygg.

2006-09-14 21:38
mitt syfte är att ha så kul som möjligt tills jag bestämmer att det är dags att dö. går rätt bra hittills, trots all skit jag får tilldelat mig hela tiden.

men det är inte ett förbestämt syfte, det har jag kommit fram till själv iom att jag inte planerar att fullföjla det syfte de flesta har, nämligen att fortplanta sig. och eftersom jag i mina ögon är en värdelös människa eftersom jag inte ska fortplanta mig så kan jag lika gärna ha så kul jag kan tills jag inte orkar mer. ungefär.

folk får lista ut sitt eget syfte helt enkelt. tror inte på ödet.

2006-09-14 21:59
allt blir så som du vill att det ska va..du kan iaf försöka :D

jag vill ge och få kärlek..då är ja nöjd.
jag är nöjd!!

2006-09-14 22:22
mitt syfte är nog fan inte att sitta här och glo iaf, hoppas jag.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2006-09-14 22:28
Jag tror att alla människorhar ett syfte. Syftet tror jag man uppnår om man är ärlig mot sig själv och ägnar sig åt sådant man verkligen själv vill göra utan att påverkas av yttre faktorer.

2006-09-17 20:32
Inte bara människor har ett syfte.. ALLT har ett syfte cola burken du dricker cola ur till exempel har ett syfte. Cola burkens syfte är ju att hålla kvar cola in burken och se till att den inte blir avslagen så du har ett syfte men inte lika meningslöst som cola burken..
Rappare

2006-09-19 00:38
Om allt var förubestämt så hade min slentrianmässiga vardag varit helt obegriplig för mig. Kanske är den början på nått ballt, får se :P Just nu kan nån lika gärna spola fram ett år fram i tiden.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-09-19 13:05
Det finns inget högre syfte.. vi har lika mycke syfte som insekterna vi krossar vardagligen, bare det att människan utveckalts till att bli såpass intelligent, så den kan inte acceptera att det inte finns mer för dem än vad de ser:P