I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Soft kompis blir fjortis på fyllan!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-18 10:40

Soft kompis blir fjortis på fyllan!

Kanske inte något problem som är jättefarligt, men min softa kompis blir världens största fjortis på fyllan. Han skriker, han kramar alla och säger att dem är hans bästa kompisar, han håller aldrig käften om någonting, han säger hela tiden att han är pinsam och går därför runt och ber om förlåt vilket bara gör saken värre. I lördags så kom den sista droppen över bägaren, vi var på en fest där det knappt var accepterat att dricka, så jag , min kompis, och två andra drog ut för att röka och dricka, min kompis gjorde både och, och vi andra nöjde oss med det bästa alternativet. När vi sedan kom tillbaka till festen, så lade sej min kompis först på golvet, sedan skrek han sorgset, X skulle inte låtit mej dricka och röka!, vilket han gjorde flera gånger. Det var då jag kände att vi var tvugna att dra om vi inte ville träffa snuten den kvällen. Det värsta av allt var att klockan bara var 11.15, och på den tiden hade min kompis lyckats skämma ut mej, fått mej utslängd från en fest, och lyckats med att få alla att hata honom.

Så, är det någon mer som har detta problem personligen, eller någon kompis, som inte tål sprit. Ge mej tips om hur fan jag ska göra för att han ska fatta!

Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2006-09-18 11:58
snacka med han när han är nykter att det inte funkar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-18 12:37

han borde inte dricka överhuvudtaget. Man kan faktist festa utan den där skiten, han borde lära sig hur.

Lights,camera, ACTION!

2006-09-18 12:44
över huvudtaget? du e tokig! hur pinsam/aggresiv man än blir finns det ingen anledning att sluta dricka. Själv hände det att ajg skämde ut mig ganska mycket i yngre dagar, mest att jag blev väldigt aggresiv och skulle nita allt och alla. Som den klena jävle jag e går det förstås aldrig så bra när jag ska slå folk :P Men man växer ur det med tiden.
Suck me beautiful :D

2006-09-18 13:03
det här handlar ju om något helt annat...
din kompis som jag antar är 16 år precis som du, är fortfarande väldigt ung i utvecklingsstadiet.

hans kropp verkar inte riktigt kunna hantera alkohol och dessutom vet jag att kids i den åldern har en förmåga att dricka lite mer än vad deras små späda kroppar klarar av...

alla människor reagerar olika på alkohol, vissa blir glada och snälla, vissa blir självsäkra och lite häftiga och vissa får en helt annan personlighet som dem aldrig visar i nyktert tillstånd ...

personlighetstörningar är väldigt vanligt och det är oftast osäkra personer som drabbas av dem som inte borde dricka så mycket.

sen är han som sagt bara 16 år och det kan ju vara en anledning till hans clownfasoner ... ni är ju sjukt omogna ... fast ni inte riktigt vet det själva ... :P

men låt killen va å försök inte predika om alkohol för honom, om han clownar runt tillräckligt länge så kommer han inom sinom tid insé att det inte riktigt är rätt grej .... åsså slutar han att dricka så mycket eller nått i den stilen ... alla mognar i olika takt ....

peace
- da locos crew -

2006-09-18 13:15
Jag hade en sån kompis.
Sen växte vi båda upp.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-09-18 16:21
Så gör väl alla som är fulla,eller?

2006-09-18 17:12
Ge han en ordentlig örfil nån gång på fyllan. Nyp honom i bröstvårtan, ta tag i hans huvud och dra det mot ditt ansikte och säg med bestämt ansiktsutryck och röst: Lägg ner nu, du beter dig som en idiot.

Då lär han inse allvaret och kanske sluta bete sig så.
Örfilen får honom att koncentrera sig till 100% procent på det du ska säga.

2006-09-18 18:27
Tror du det, han brukar falla på en liten knuff, tror inte det är så bra idee faktist.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2006-09-18 18:42
Aja, stick with a pussy

2006-09-18 19:22
Mvh
"Det värsta av allt var att klockan bara var 11.15"
Var hittar man en fest klockan 11:15?
Signatur får rum här

2006-09-18 19:29
aha, ni tror väl inte att jag har festat klockan 11.15 på förmiddagen, då sover jag, nee, det var 11.15 vi var tvugna att dra, och själv tycker jag att det är jävligt tidigt på helgen, det är ju vardagstid.

2006-09-18 19:38
Du menar alltså 23:15?
Jag fattade faktist inte.
Signatur får rum här

2006-09-18 19:45
nee, det är inte så lätt, men det var en jävligt fet idee att börja festa på morgonen, ska prova det!

2006-09-18 20:04
ge fan i å festa med han!
en av mina bästa polare blir gay på fyllan. han ska kramas å smekas å sånt. har inget emot homosexuella. men d är lite otrevligt när bästa polarn bara vill ta en på grejen när man ska dricka bärs! ja har slutat festa med han.
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2006-09-18 22:10
Håller med asdöd.

Få honom att förstå allvaret...
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-09-19 15:07
Filma honom med mobilen och visa upp det för han dagen efter..
Blood on my dick or shit on my knife

2006-09-19 21:36
Haha vafan... som sagt, du är 16. Jag har inte träffat en 16-åring som inte är fjortis.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-09-20 03:43

Men asså, du är 16 år gammal? Är inte det praxisbeteende för de flesta 16-åringar?

2006-09-21 11:00
haha vilken lirare. Gör samma sak mot han istället.

2006-09-21 11:38
han växer upp så småningom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-21 14:24
haha vickan :)

2006-09-22 15:52
Det bästa är bara en fet jävla örfil på sånna egentligen, men å andra sidan kan det ta emot lite när man känner hur patetiska de är. En kompis till mig som gillar både sprit och steorider har ju bara en utgång när han kombinerar de båda komponenterna. Dagen efter är han precis lika dan som du säger, ska ringa och be om ursäkt. Men vad gör man, är han en bra kompis för övrigt så går det bra att prata med honom, forgive and forget. Händer det efter du pratat med honom så får du ta avstånd och förklara ytterligare en gång, klarar han sig då så är det ju bra.
Jävla förbandade förband

2006-09-23 13:41
Lite våld löser allt.

2006-09-23 20:34
Systemfel P18

då är de väl på samma töntnivå

2006-09-26 00:08
Låter som en bekant till mig...

Säkerligen många i uppsala som någon gång träffat denna "Vickan" som tadi snckar om längre upp i tråden...
Dock sattes han på plats på krogen härom veckan. En fet blåklocka blev priset för att få honom chill.

Skall bli intressant om han håller sig på mattan i fortsättningen.

2006-09-26 00:22
kan ju bero på att ni är 16?!

2006-09-26 08:15
Dricker jag blir jag typ sådär. Blir helt fucked up. Men därför dricker jag knappt.. Men dricker jag och röker blir jag endast soft ;)

2006-09-26 19:58
Tack alla för tipsen, särskilt systemfel.