SaXoR P16: "Hela livet är ett spel. Lägger du fel kort på bordet åker du ut!" Så sann observation från din sida!:D Men till frågan... Ja, jag tror kärlek är en slags strategisk lek, för när det verkligen gäller, beter man sig på ett visst sätt, man sitter inte och vräker ur sig vad som helst om det är någon man verkligen är intresserad av. Och då blir allting extra spännande! Och jag vet att jag inte är ensam, då jag vet att många jag pratat med känner igen sig, för det är just sådant man diskuterar med sina polare när man befinner sig i en sådan situation... "Hon sa bla bla bla...undrar vad hon menar med det?" etc... Spelet går ut på att läsa av varandra, och hur man spelar är att projektera en så bra bild av sig själv som möjligt på nåt undermedvetet plan, om-man-nu-är-intresserad... Och är balansen rätt, man har inte spillt ut sig själv, utan behållit tålamodet, och man fortfarande har behållit intresset för motparten så kommer man till nästa rond. Man ger eller får lite bekräftelse och det breddar vägen för rond 2... "Jag tycker det var jättetrevligt att lära känna dig, du är ju jättesnäll...etc..." klart som fan det är något slags spel, men så är väl fan allt här i livet egentligen! Annars skulle ord som manipulation, förhandling, diplomati, retorik inte existera t.ex. Bara min syn, hare!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.