I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sakna någon och ångest är läskigt likt.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-04 02:38

Sakna någon och ångest är läskigt likt.

För att ni skall förstå detta "problem" så kanske jag skall säja att jag träffat en fantastisk tjej. Jag har fallit pladask för henne, men problemet e att jag inte variit förälskad i någon på säkert 5 år. Jag e så fruktansvärt ovan vid denna känsla så jag inte vet hur jag skall hantera den. Grejjen e den att så fort jag typ inte e med henne på ett tag så får jag som en klump i magen, jag gissar att de e för att jag saknar henne. Grejjen e den att jag har ganska ofta ångest över diverse grejjer å kännslan e precis lika dan. Då att jag mår bra när jag e med henne å sen nästan dåligt när jag inte e de skall de vara så?å e de värt de? 

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-10-04 03:13
Om allt går som du vill så kommer du ju vara med henne resten av livet. Matten gör du själv!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 03:22
ja men grejjen e den jag e inte rädd för att förlora henne jag vet vad hon känner å de e ömsesidigt, men grejjen e den att jag inte kan skaka den här ångest känslan så fort hon inte e här..

2006-10-04 03:48
Fattar vad du menar, men det är antagligen bara en grej i början, det släpper nog ska du se.. Det kommer nog flyta på när det blir mer vardagligt om du är med på vad jag menar. Så du tänker på annat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-04 03:52
hoppas på de också,.. men e de inte skumt att känslorna e så lika eller e de bra jag som känner så?

2006-10-04 10:24
PhatSniper,
jag tror att de flesta som har ångest förstår vad du menar. Har man en lägre stresströskel eller är mer ångestkänslig än andra människor kommer man att uppleva att ångestkänslan framkallas av flera helt skilda saker.
Jag tror inte att det är själva saknaden du känner, för den ska inte ge stark ångest om det är en sund relation. Då är det troligare att saknaden efter tjejen väcker en omedveten tanke som i sin tur ger ångest.
Typ att du känner dig ensam, eller svag eller obekväm med förälskelsekänslorna eller att det är svårt att vara så känslomässigt beroende av någon annan. Till exempel.

Eftersom det är hjärnan som styr när ångesten ökar är det bra att försöka vara uppmärksam på vad för tankar som kan vara utlösande faktorer. Plus att ha insikt om vad är det för diverse andra grejer du får ågren av och varför.

2006-10-07 15:25
grejjen är den att du kommer kunna hantera det med tiden..
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT!
"Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön

2006-10-08 09:57
kärlek blir skit med tiden ändå.. men det kan vara värt det..
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Rappare

2006-10-08 23:17

Du frågar om det är värt det. Du mår kasst då hon inte är i närheten och då kan lösningen på det problemet aldrig vara att helt göra sig av med henne. Det är så där i början av förälskelsen/psykosen och sen efter ungefär 3 månader brukar det tappas av. Sen efter 2 år är förälskelsen över och då får du se om det är nått som kan hålla livet ut . Är det stabilt efter två år så brukar det vara ett bra tecken för det långa loppet. Enjoy!

facebook.com/idiomatisk - fan page