I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det här med vänner och konversationer.

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-10-06 19:16

det här med vänner och konversationer.

Att umgås med folk kan vara trevligt. Trevligast är det när man umgås med någon med samma intressen som en själv.
Men konversationer som handlar om andra människor (tex. "vet du vad, Nils-Lisa skolkar så mycket och det enda hon gör är att vara med sin pojkvän") eller annat (tex. vad man dricker för alkoholdrycker på fester eller vilka kläder man vill ha), är JÄTTETRÅKIGT!!!

Men vad ska en konversation då handla om?
Den person jag gillar att prata med är min syster, hon är 7 år äldre än mig och vi har precis samma intresse, bara det att hon har mer erfarenhet av allt och har mycket mer kunskap inom vissa ämnen, och vi pratar och disskuterar, varje gång jag har pratat med henne har jag lärt mig något lärorikt och nyttigt för livet. Jag älskar det!

Men de här saker jag pratar med min syster om kan jag inte prata med mina vänner om för de är inte intresserad av det.
Och när vi disskuterar tex. kläder eller om andra personer tycker jag det är så himla tråkigt och onödigt och slöseri med tid.
Jag ligger hellre brevid en person jag tycker om och kollar på tv eller lyssnar på musik än att sitta och snacka skit om ingenting.

Och jag älskar humor, jag skrattar nog mer än de flesta människor, jag älskar att skämta och ha roligt. jag menar inte att jag alltid har tråkigt när jag umgås med andra.

En annan sak, ytliga vänner är det värsta som finns. Jag försöker alltid ha så lite av detta som möjligt. Pratar helst bara med ytliga vänner om jag tror att vi kan komma till ett djupare stadie.

SÅÅÅ, är det fler som känner så här eller är jag ensam om detta??


livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!