I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pojkvän före vänner.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-06 21:39

Pojkvän före vänner.

(Anledningen till att jag blir så besviken när jag alltid kommer i andra hand är pga att min absluta bästa vän genom livet sket fullständigt i mig när han träffade sin flickvän, och blev arg på mig när jag påpekade det. Jag förlorade honom, jag dög inte längre. Och jag vill inte förlora min närmaste vän igen.)

Ja, hjälp mig!
Är så jävla besviken på min bästa vän som skaffade sig en helt underbar pojkvän bara för några veckor sen. Sen dess har hon knappt hört av sig, umgås bara med honom och har helt enkelt inte tid med mig.
En kväll bad jag t ex henne ringa mig för jag behövde prata med någon "jag ringer dig jättesnart", fick jag som svar. Timmarna gick oc jag ringde igen, då hade hon mött upp pojkvännen "jag ska hem snart, jag ringer då". Men telefonen var likt förbannat tyst i ett par timmar till. Jag ringde två gånger till men fick samma svar varje gång. Tills, efter fem timmar, då jag ringde och berättade hur besviken hon gjorde mig. Då hade hon helt plötsligt tid att ringa, men jag lade på och gick ut för att gå en promenad istället.

Senare blev vi vänner igen, och umgicks två dagar. Men hörde sen inte av varandra igen, ränkte att hon kunde få lite tid att vara nykär då..även om det betydde att jag är ute ur bilden. 
Missförstå mig rätt, jag har ingeting emot hennes pojkvän, men jag vill ha henne för mig själv några timmar, och ingen vill vara ett tredje hjul. 

Alldeles nyss ringde hon mig och frågade om jag ville ses (hon var såklart med pojkvännen), och på något vänster kom vi in på att han hade en syralapp som han kanske skulle käka ikväll. Vad jag vet har han ätit syra tre helger i rad (vad jag vet), och sa att "shit, det borde han inte göra. Det kan gå så jävla illa." Då blev hon sur på mig och vägrade lyssna "Säg det till honom istället då!!" Så hon gav över luren och jag sa åt honom att "Snälla, lugna dig med syran, Ät inte ikväll". Han bara snäste av mig och gav tillbaka luren. Det kändes som ett slag i ansiktet, och när min bästis tog luren igen så var hon jättesur och tyckte att "Vadfan vet du om knark?!".

Jag blir så ledsen att inte ens mina varningar betyder något längre när det gäller hennes jävla älskade pojkvän. Jag blev så överlycklig när hon ringde mig nyss, men eftersom han faktiskt går före mig vad det än gäller så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Jag vill ringa henne och säga att hon sårade mig, att jag faktiskt bara vill väl. Hon har ingen aning om hur många människor jag sett flippa ut på droger, det är varken kul att hamna emellan.

/:

Bör jag ringa?

2006-10-06 21:50
svårt läge. jag förstår er båda på sätt och vis.
kan ni inte försöka komma fram till en kompromiss somehow? jag menar, när man är nykär och sådär blir man ju lätt en smula förblindad. även om man förvisso brukar kunna ha tid för sina vänner så reagerar/agerar alla ju trots allt inte på samma vis.
du vet säkert/kanske hur det är...

samtidigt så behöver ju du din vän. och på sätt och vis behöver hon antagligen dig mer än hon just nu inser. jag vet själv hur det är att bli lite lagom utanför i en sån situation och jag har själv för det mesta löst det genom att försöka hitta någon annan vän att ty sig till...men ja, det är ju att undvika konflikter och problemet i sig. hur du ska göra kan du nog eg bara känna själv (listen to seed).

sen angående droger. ska du ta upp det på ett mer seriöst plan ska du göra det en-mot-en... inte med båda två samtidigt på det viset. min erfarenhet.

appropå ingenting, är du vänsterhänt? (pri genomför en undersökning)

2006-10-06 22:07
kom hem till oss och sabba mitt winamp igen kompis.
vi finns alltid här för dig =)

chill
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-10-06 22:43
Vänner före flickvän/pojkvän. AlltidAlltidALLTID. Ring en gång till och säg att du inte vill att det ska vara som det är nu, sätt ett ultimatum och walk away.
•pave paradise•

2006-10-06 22:54
e du kördi  huvet eller.. alltid partner före vän. är vännen tillräckligt bra så finns den kvar!!!!!   

2006-10-06 22:59
ofta man palla sumpa "the one" för att en polare ville ha mest uppmärksamhet.. :>

2006-10-06 23:02
teambanan

haha med ditt tankesätt så kan man i princip strunta i och utnyttja sina vänner till max så fort man skaffar en partner. Alla förhållande (oavsett om de är sexuella eller vänskapliga) bygger på ömsesidig respekt. Det är respektlöst att ignorera någon och sedan förvänta sig att den personen är oberörd.

2006-10-06 23:03
ni kan lika gärna vända på argumentet ni för fram och istället säga att om han är 'the one' skulle han finnas kvar hos sin flickvän även om denna vill/behöver spendera lite tid med sin vän/ner...

hon verkar dessutom inte vilja ha vännen för sig själv, utan be om lite tid. det är väl inte alltför mycket begärt, tycker ni?

2006-10-06 23:05
teambanan:

Ofta man sumpar "the one" överhuvudtaget, din pajas. Är hon "the one" så kommer hon förstå och komma med en kompromiss. Så är det för mig med min tjej, vi möter varandra halvvägs för att göra det som är bäst för OSS.
•pave paradise•

2006-10-07 05:42
Ja. du bör ringa. alla bör alltid ringa. Att inte ringa är det sämsta någon någonsin kan göra. i alla sammanhang.

Men för att svara på din fr¨ånga så käns det mest som att du är sotis på din polares BF. Och anledningen till detta är ju såklart god.

Men det du inte får glömma är typ tre saker:

1. realtioner ärav naturen inte staiska. folks funktioner och syften för varandra förändras. Ingenting är eller komenr någonisin åter att bli vad det varit.

2. Det är klart att din vän fortfarande gillar och behöver dig. Men hon är även kär.  Förälskade människor gör konstiga saker. Typ glömmer tider, att höra av sig osv. Om en stund så kommer det inte att så sånna gnistor mellan dem "at all given times" och då kommer ni kunna göra saker tre utan att det käns skevt.

4. Om du verkligen behöver henne och säger det så kommer hon till dig. Om du vara är sotis och vill känna dig viktigara för henne en hennes pojkvän.. Då är det itne lika säkert men kanske kommer hon till dig endå. När det tar slut eller blir problem och hon behöver någon att luta sig mot vart kommer hon vända sig då? jo till dig.

Sist men inte minst: förhållanden kommer och går. vänner består.

"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-10-07 05:50
Var en kvinna och säg vad du tycker och känner. Om hon bajsar på dig kan du överväga att plantera en blomma på hennes huvud.
Yeah!

2006-10-07 08:44
Om jag vore dig skulle jag ringa. Att inte ringa tror jag bara gör saken värre.
O jag tycker också att du borde säga till henne att hon sårat dig. Men det är alltid svårt med sånt tycker jag.

Men det sämsta du kan göra tror jag är att inte ringa till din kompis.

För övrigt tycker jag det är jävligt drygt med sånna där nykära människor, blä.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-07 12:58
tycker hon att ni är lika nära varandra som du tycker? hon är helt respektlös ju. men ring henne och säg vad du tycker, nykär eller inte så borde hon lyssna. varför skulle det påverka hennes relation till dig om hon är nykär? asså, jag blir fan riktigt arg, jävla störda tjej, jag HATAR folk som gör så. av det du skrev så verkar hon vara dum i huvet, men jag antar att det finns mycket fint också, du kanske ska påminna henne om det?

2006-10-07 13:01
Vid nykärlek partnen, sen kompisarna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-07 14:30
jag tycker du ska säga vad du känner till vännen, om du själv tar kontakt eller väntar till hon hör av sig e upp till dig vd som känns bäst, men glöm inte bort dig själv.

apråpå de med knark-grejjen tycker jag du ska säga till din kompis att du e rädd om henne o vill inte att hon ska råa illa ut, o att du säger vad du e orolig för till henne, eftersom de e hon som e din vän, sen e de faktiskt hennes eget ansvar om hon knaprar syra med sin pojkvän lr om hon lyssnar på dig lr försöker på verka killen till nåt hon själv vill.

dessutom, d kan låta krasst o kännas som en omöjlig uppgift just nu, men försök hitta andra kompisar att hänga med, din bästis e din bästis, men tänk oxå, även om de inte håller mellan din vän o den här killen så kan de finnas nåt i livet som separerar er, lr gör att ni inte kan hänga så ofta med varandra som du önskar, då kan de va skönt att ha backups, nåra andra sjyssta, kanske inte lika underbara men softa typer du kan hänga med.

tänk oxå, o berätta för din kompis att all din oro, din sorg o besvikelse beror på att hon e viktig för dig, att du bryr dig, o inte vill förlora henne, o att du säger vad du känner o tycker för att du vill förhindr de, för du vill va polare länge länge, för de finns så mycke du gillar hos henne.

krama o lycka till!!
och..???

2006-10-07 20:02
Tack för svaren. Jag blir så förvirrad och börjar undra hur mkt ett "förlåt" är värt när misstags upprepas. Jag saknar henne.

moln, jag vill bara säga att det inte var hon som skulle ta syran.
Hon håller in på med sånt. Me hennesw pojkvän är juh liksom min vän med.

Priyan, ja, jag är vänsterhänt? Haha, nu får du berätta mer.

Jochman, det är klart att jag är avundsjuk på pojkvännen som får all tid med henne. Men jag kommer aldrig låta det övergå till att jag börhar ogilla honom. Never.

Jag tror hon blev arg när jag varnade angående drogerna och försökte beskydda honom. /:

2006-10-07 20:05
Jepp, alltid vänner före flick-pojkvän.

2006-10-07 21:44

jag e på dåligt humör, så jag vill typ förstör4a den här tråden... förlåt...

2006-10-07 22:04
Samma sak har hänt mig med. Jag sket i honom och slutade snacka med honom. Och vi var riktigt bra kompisar.
Signatur får rum här

2006-10-11 11:52
samma sak har hänt mig med.. polare skiter i sina polare så fort dom hittar nåt annat nästan jämt..
helt sjukt

2006-10-11 12:22
fuck din kompis, vänta tills dem gör slut och hon behöver nån och kommer krälande tillbaka. och gör på samma sätt, så får hon veta hur det känns..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-10-11 12:36
Den som säljer ut en polare för en jävla flick-/pojkvän är tamigfan den värsta typen av människa jag vet och jag tycker att din polare ska ha vett att fatta det själv.

Ring inte och låt henne komma krypande, det gör hon.

Jag gjorde det.

2006-10-11 12:43
Man kan sätta pojkvännen före i början nån vecka kanske, men man får inte glömma bort vännerna som e det bästa man har. för att om det nu tar slut mellan pojkvännen o din vän så tror hon helt plötsligt att du finns kvar på samma sätt fortfarande. men så ligger det inte till..du kanske inte finns lika mycket kvar, efter som svikit dig
go with the floooow
Moderator

2006-10-11 14:27
Som jag har fattat det så har du försökt prata med henne men det har inte gått fram? Då känns det ju lite som att om du fortsätter försöka kommer ni bara glida ifrån varandra? Jävligt skumt att en person kan skita i sin kompis problem bara för att man är nykär, men alla fungerar väl olika.

Jag tror att tipset som någon gav om att umgås med andra sköna människor under tiden kan fungera. Du kommer fortfarande tänka på henne och vara ledsen, men samtidigt kan du ha kul med vänner. Om ni är ett kompisgäng som umgås ofta (där hon brukade vara med) så kanske hon inser att hon missar mycket när hon bara är med sin pojkvän och då börjar umgås med er lite mer. Så kan du prata med henne då. Visst känns det lite dagisbeteende att göra så, men om det funkar så varför inte?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-10-11 18:22
broes before hoes! säkert många som har skrivit det men vänner går före flickvänner. alltid. förstår mig inte på folk som skiter i kompisen bara för att dom har fått en ny partner, men det är alltid lika roligt när det tar slut mellan dom och dom inser att deras kompisar inte vill veta av dom.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Poet

2006-10-11 20:46

det här med "placera vänner före partner" eller vice versa
är a bunch of bullcrap. jag förstår mig inte på människor
som säger "kärlek kommer och går men vänner består"

nej, för i livet så ändras saker och ting. hur många
barndomsvänner har du kvar? hur många högstadievänner
har du kvar? vi åldras, vi förändras, vi får olika åsikter
om saker o ting och sen kommer vi till vissa tidpunkter
i livet där vi faktiskt KAN välja mellan att behålla folk
i våra liv eller ej.

som nära vänner så kan man även bortse från ens
väns brister (om den nu har några eller inte är totalt
vrickade så att säga) eller inte.

och partners kan även komma och gå. antingen är det
fanimej ett bra förhållande och allting funkar bra nog att
kunna kalla det för....*gulp*....ja, gulp, scardycats, "the one"
eller så är det tidsfördriv.
hursomhelst, vad jag försöker få fram är att:

Man får behålla både vänner och partner och allt man
vill tänkas ha om man lär sig att prioritera och se till att
ge tid till ALLA människor som man vill ge tid till.
Kan man inte det så förtjänar man kritiken.

jadu...
What I said, yo!