I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känner du oron?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-24 14:28

Känner du oron?

ibland när jag vaknar på morgonen känner jag en huggande smärta i magen, det kan göra i det närmaste sanslöst jävla ont och dyker alltid upp till följd av att jag känner ångest och/eller stress över saker i mitt liv.

det känns på sätt och vis som att jag håller på att styra upp allt på ett väldigt fint sätt, har snart gått en termin på en 3,5 års utbildning. eller fuck it, det är lärarutbildningen. kan inte påstå att jag känner mig särskilt hemma bland folket där men vafan, jag älskar att jobba med barn. samtidigt så går det liksom och gnager i bakhuvudet på mig hela tiden att så gott som allt man gör på fritiden kan komma tillbaka och bita en i arslet rejält i framtiden när man ska lämna fram utdrag ur straffregistret på varenda jobb man någonsin söker.

mönstret i vänskapskretsen känns rätt tydligt, det går inte precis framåt. snarare tvärt-jävla-om. vissa vänner hör man i stort sett aldrig av om det inte handlar om något drogexperiment eller liknande som ska styras upp och även dom laglydigaste vännerna gör inget annat än att supa skallen av sig på fritiden. nu kanske ni tycker att det bara är att byta vänner eller nåt sånt, problemet är att jag älskar mina vänner. really. har övervägt att flytta. har en tjejkompis nere i malmö som tycker att jag ska flytta dit men det kanske blir ännu värre. börjar umgås med hennes knarkarvänner och så, för särskilt spontansocial är jag inte. är inte typen som drar på studentaktiviteter och skaffar ett gäng polare. gaaaah...känns som att jag vill äta kakan och ha kvar den. kuk. jag vet inte...jag kanske bara vill gnälla. jag kanske inte vill styra upp nåt egentligen. yeahyeah.

är du fast i en ond cirkel?

2006-10-24 14:57
Du kan inte fly från dig själv, även om du flyttar, kommer du ju söka dig till personer som du ser dig själv i. Man får göra det bästa av situationen, vissa måste leva dubbelliv..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 15:20
haha fritidsfröken by day, asshole by night...

2006-10-24 15:34
om det blir sådär, att man inte känner sig bekväm i livet man har, tror jag stenhårt på att försöka något nytt, som att t.ex flytta en bit, eller göra precis det man vill. vet man inte vad man vill, ska, borde, är det bara att testa något. man kommer ingen stans om man inte börjar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 15:34

hah, du lä inte bli den första iaf. hah...

2006-10-24 15:35
och ja jag är i en ond cirkel, jag trivs inte med mitt liv över huvud taget, men är öfr feg för att göra allt jag egentligen vill. klur

2006-10-24 15:42
nhoj
missuppfatta mig inte, för det mesta så gillar jag tillvaron. det är bara det att jag fattar att för eller senare så går det liksom inte att kombinera allt på samma sätt som jag gör idag. och det skrämmer mig mer än en aning.

2006-10-24 15:44
det är säkert en mognadsfråga. om du verkligen vill en sak, och inte kan göra det andra samtidigt, komemr du troligtvis inte göra det?

2006-10-24 15:46
Jag h´åller starkt kvar vid dubbelliv..

2006-10-24 19:47
Visst kan man leva ett dubbelliv. Men man måste nog ha nån/några som man kan visa alla sina sidor för. tror jag. 
pinsamt

2006-10-24 20:28
lite samma sak på min sida.. plugga me till lärare passar inte alls in bland folket där, ren slump att de blev den utbildningen men det är helt ok att vara lärare jag tyckte de va riktigt kul på min praktik. läser nu media som ja nu har kommit fram till att jag inte är ett dugg intresserad av.. sen ska ja läsa idrott som andra ämne de tror jag blir bra. flyttat till gbg med 2 polare och känner en hel del annat folk här men de e lite som du sa, alla super sönder på helgerna eller tar nått.. själv har ja stort sett lagt ner med allt o försöker sluta dricka eftersom de inte funkar jag blir så jävla skrot dagen efter så de e inte värt de. stressad varje dag o har lite ångest över nått varje dag.. men vet inte riktigt va de e jävligt segt är det iallafall. tror dock inte jag kan göra nått åt situationen förutom att vänja mig vid allt o "gilla läget" mer eller mindre.
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2006-10-29 14:59
ibland när jag vaknar på morgonen känner jag en huggande smärta i magen, det kan göra i det närmaste sanslöst jävla ont och dyker alltid upp till följd av att jag känner ångest och/eller stress över saker i mitt liv.

Exakt så känner jag ibland, hemskt jobbig känsla. Och man sitter och försöker komma på vad som är fel.

2006-10-29 19:44
Jag flyttade faktiskt, jag lämnade allt och alla och flyttade. Det gör ont i mig varje sekund för jag älskar dem av hela mitt hjärta och saknar dem varje sekund. Det som fick mig att ta steget var insikten om att det var jag som bidrog till mest skit. Det är jag som introducerat dem till varje drog de tar och varje brott de begått. (sen ska jag såklart komma tillbaka till dem som någon jävla messias, styra upp dem och starta ett imperim och ta över världen HAHAHA GO FUCK MYSELF) Jag vet att de hatar mig säkerligen för att jag bangade sådär men jag kände inget val. Sedan dess har jag försökt dra mig loss från den där onda cirkeln. Men det är fucking svårt. Det innebär att jag måste uppsäga all mänsklig kontakt så istället försöker jag sitta här framför datan istället, jag som alltid hatat datorer och inte ens visst vad Google var för ett år sedan. Jag njuter av all trivialitet och låter det uppta mina sinnen men ibland dyker nått sånt här upp och gör mig fett deppad. Jag pendlar jag säger fuck it vafan varför inte göra allt piss som jag är kapabel till och bara fucka sönder mig, sen säger jag nej vafan styr upp dig.

Jag skrev i en nattråd för inte länge sen och bad folk läsa en text jag skrivit. och jag tror det var du (?) som sa du hade bättre för dig. Men exakt den där känslan du beskrev i början hade jag när jag skrev den, så läs den. Den är simpel det är inte det, jag vill bara se om någon fuck i denna värld känner igen sig.

Men som du sa kanske jag inte vill styra upp ett piss, I just want to whiiiineeee som en patetisk hora
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-29 22:53
Jag känner ungefär samma sak, och har känt i ett par år nu. Har samma slags umgängeskrets.. alla håller på med droger.. och dom som inte håller på med droger har jag svårt att umgås med för det känns som att det är en vägg emellan oss bara för att jag gör (gjorde) något som dom inte vet hur det är att göra. Vet inte hur jag ska förklara, men det känns bara som att det är en vägg.. jag har svårt att relatera till dom och dom har förmodligen svårt att relatera till mig.. vilket gör det svårt att bli vänner med "bra" människor och istället söker jag mig till "dåliga" människor.

Men missförstå mig inte. Bara för att mina vänner håller på med skit innebär det inte att dom är dåliga människor.. men det blir en ond cirkel som blir svår att ta sig ur. Jag kämpar verkligen för livet för att leva nyktert och komma någonstans i livet men det är svårt.. det är riktigt svårt.

Jag tycker det är strongt av er som klarar av att klippa alla vänner och kontakter bara sådär.. det är något jag inte kan göra och jag förstår om du inte heller kan göra det.. men ibland måste man faktiskt tänka på sig själv i första hand.. och är dom bra vänner.. så kommer dom förstå.. förhoppningsvis.