I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En olycka kommer sällan ensam?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-24 20:35

En olycka kommer sällan ensam?

Är det så eller är det bara psykologiskt att man känner att allt går emot en på samma gång?

Skulle jag inte brytt mig lika mycket om motgång nummer 2 ifall motgång nummer 1 inte precis hade uppkommit?

Har hamnat mitt i en serie motgångar, tätt följda av varandra och känns som jag gått från att leva ett drömliv i paradiset till att ha problem upp till halsen...

"it was all good just a week ago..."

Och det verkar fungera precis tvärtom också, när saker går ens väg så dansar man på moln och saker faller på plats utan ansträngning. Känns som att jag svarar på mina egna tankar, det måste ha att göra med ens inställning, när man är positiv känns allt lättare och fler bra saker händer...

Men känns ändå lite mystiskt hela grejen.. Ventilera en tanke i min tråd...

2006-10-24 20:54
hmmm.. yeep det är möjligt. fast för mig är det mest halvdant jämt och det är fan värre. aldrig att man känner fan va allt flyter på nu. ska alltid vara nåt problem...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 21:11
känner med swesis, får aldrig den där känslan -its all good.

2006-10-24 21:13
jag känner rätt mycket att saker och ting flyter på när jag styrt (och styr, det är en pågående process) upp saker och ting. och tvärtom när jag inte gör det.
It's only gay if balls are touching

2006-10-24 22:01
Min filosofi: Man måste ha otur för att få tur.

Alltså, desto mer otur desto mer tur,
men inte: desto mer tur, desto mer otur..

Cheers
Minnerna sitter på skorna
-------------------------------
vi alla var toys någon gång..

2006-10-24 22:01
ja alltså jag känner igen det där också, eller jag tror också skarpt på ens inställning till saker. Om t.ex något jobbigt har hänt, och man råkar välta kaffekoppen, slå sig på tån eller slarva bort något börjar man ju storgrina på en gång bara för att "allt går emot en"
Medans man, när man är glad och välter kaffekoppen bara skrattar åt det. Tråkigt exempel men iallafall.

2006-10-24 22:06
olyckor kommer sällan ensam och org 12 står här brevid.
PAO!

2006-10-30 02:33

"efter regn så kommer solsken" men efter solsken kommer det regn..

2006-10-30 03:38
Så är det faktiskt, en olycka kommer aldrig ensam..
Jag gjorde slut med min kille, min katt blev påkörd & dagen efter dog min morfar, allt var på en och samma månad.

Det var inte min bästa månad om man säger så.
Sariiiiiiiish
Producent

2006-10-30 03:47
Lite kan nog ha att göra med att har man fått en motgång har man svårare att ta en eller flera till. Men om det går bra i livet så märker man knappt av motgångarna man tar det med en klackspark. Har nog lite med hjärnans belönings system att göra. Det som inte dödar dig gör dig starkare.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-10-30 07:43
law of attraction ;)
seriöst så stämmer det i vissa avséenden..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "