I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snövit ond lr god?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-24 22:39

Snövit ond lr god?

Jag satt å funderade idag å tänkte osökt på disney filmen Snövit och de sju dvärgarna.
Grejjen e den att Snövit e jätte gullig mot alla. Och till synes nästan representerar godhet och oskuldsfullhet. Men  även fast hon skulle vara så god och oskuldsfull varför blir hon inte kär i någon av dvärgarna? Jag menar minst två av dem visar kärleksfulla tendenser jämte Snövit och "let face it" om vi kan se det från denna sida av vita duken borde det vara helt omöjligt för snövit att ha missat de.
Nu till min fråga; Snövit tror altså att dvärgar inte har någon sexualitet eller rent utav ingnorerar den bara? detta skulle kunna ses som ganska elakt efter som hon bara spelar vidare som världens sötataste flicka.
Alternativ 2 ; Skulle var att hon anser sig själv för fin efter som att hon e fagrast i landet, det skulle oxså kunna vara så att hon ignorerar det för hon är en kunglig avkomma om jag inte mins fel? vad tror bi om detta? 

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-10-24 22:45
hon blir inte upphetsad,lr vad hettere hon är inte attraherad!

2006-10-24 22:51
Utebliven godhet är inte automatiskt ondska?

Och ännu mindre om det orsakar skada för henne själv....då kanske det inte ens hade varit godhet överhuvudtaget.

Nu var det iofs jävligt längesen jag såg filmen så det kan ju ändrats sen 90-talsversionen
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-10-24 22:52
men varför inte om de e så att hon e så genom god borde hon juh inte bry sig om att de e dvärgar, eller åt minstånde förklara de för dem när hon ser deras reaktion?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2006-10-24 22:56

Dvärgarna är fattiga.. Prinsen är rik.
Jag tycker filmen fångar kvinnans natur på ett bra sett.

2006-10-24 22:57
de beror väl på vad man tycker en genomgod människa ska ha för egenskaper. det är väl naturligt att alla har saker och ting de föredrar...sen är det väl typiskt att just den finaste flickan rååkar föredra prinsar på vita hästar istället för skäggiga dvärgar. =/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-24 23:01
ja, eller så blir hon inte automatiskt intresserad av alla som visar kärleksfulla tendenser till henne, hon är ju ändå snyggast i hela landet, hon skulle nog inte blir kär i alla storväxta män heller bara för att de är kära i henne

2006-10-24 23:02

hahahha kvinnans narut?!! whaaaaat

2006-10-24 23:04
hahaha Snövit är inte ond, hon är en teaser 
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-24 23:07

hon är ju redan kär i prinsen! hon är ju bara trogen :)
Femme fatale

2006-10-24 23:08

hon är sjukt söt, men de är alla disneybrudar på den tiden disney ritades för hand, men en sak:

Filmen Snövit är creepy, den är ondska i sig själv, den borde censureras för barn, häxan är ju fan en excorsistjävel, jag var rädd som fan och är det fortfarande.

sen är snövit så sjukt lik dita von teese :) därav teeser
Femme fatale

2006-10-24 23:09
shems F21

Ja. Tjejer går inte bara på snoppstorlek. Även på kapital.
Såhär tänker hon: En rik man kan pröjsa en operation och få större kuk. Det gör kvinnan till det näst smartase däggdjuret.

2006-10-24 23:10

egentligen är Disney rena sinnesbilden på hur det ideala patriarksamhället ser ut. fula knegare, vackra mätkiga män, oskuldsfulla kvinnor med timglasmidjor.

alla roller är så jävla indelade, men fan vad jag älskar Disneys gamla klassiker
Femme fatale

2006-10-24 23:14
Amar

Har du sett Anastasia?
Helt sjukt, där är det Rasputin (som i filmen är jävulen) som förtrollar folket till att göra revolution.

Sjukt..

Jag menar folket gjorde ju faktiskt revolution för att dom svalt medans Tzaren satt på den största hagen med guld man kan tänka sig.

2006-10-24 23:23
mantis. ja Anastasia är ju en sk sann fiktiv berättelse.
men Mowgli i Djungelboken är också en fiktiv version av en sann historia. mycket av Disney är inspirerat ur verkliga händelser.

sen har vi alla de otaliga filmer som är inspirerade av tidigare böcker som man inte vet är sanna men som är kult, typ Ringaren i Notre Dam osv
Femme fatale

2006-10-24 23:24
mantis. de är ju ingen hemlighet att Disney är trogna monarkin. iaf förr. det var alltid kungligheten eller ofta, som stod för ädelmod, styrka, godhet
Femme fatale

2006-10-24 23:33
amar
ja verkligen, som i Aladdin, han är fattig och tjuv, men bilr en prins. alltså han blir verkligen en rik prins och sen är allt lyckligt.
kunde inte jasmin ha rymt och levt gatuliv med honom istället liksom? det hade ju varit så mycket mer romantiskt.

2006-10-24 23:35

felixnr18

eller hur, sen blir hon arg när han ljuger, vad fan ska han göra då? liksom av allt han kunde önskat av anden önskade han at kunna vara nära henne. det är kärlek!

jävla brat, hon pallade inte trycket :) tur för henne att hon är så snygg då
Femme fatale

2006-10-24 23:39
haha ja, alltså jag förstår inte det där, hon är så jävla torr. ifall någon hade gjort sådär för mig hade jag blivit glad.
fast isf hade jag velat ha honom i gatutstyrsel inte i den där jävla hatten, det var ju ändå honom som hon först började tycka om, jag stör mig på att aladdin inte hajjar att hon tycker om honom för att han är jordnära när han är aladdin och inte som en töntprins *SUCK*

2006-10-24 23:41

felixnr18. han som är så sexig i sina mjukisar och marockanmössa.. ;)
tycker iof jasmine är charmig men hon spelar ju bara svårfångad som varenda disneyfigur av honkön innan henne.

förutom ariel! hon var mig en kåt fan. stalkade prinsen och allt
Femme fatale

2006-10-24 23:44
ja men ariel är också en jävla golddigger och älskar erik när hon aldrig pratat med mannen och får också ett jävla kungaslott!!!!

snyggaste disneytjejen är nog jasmine iof, fulast är lätt pocahontas men coolast rent gilrpowermässigt för hon följer inte med sjuka john smith tönten utan tänker på sig själv och sitt folk moaha

2006-10-24 23:48

felixnr18. var de inte pocahontas som inte åkte för att trycket från sitt folk? ett annorlunda disneyslut faktiskt. Pocahontas har dock funnits på riktigt och dne riktiga Pocahontas följde med Smith.

vackrast vet jag inte.. Belle var också finfin :) de är på olika sätt va med Jasmine hade utstrålning som fan, lite sääxy

kolla vad vi diksuterar
Femme fatale

2006-10-24 23:55
jo men tänk på hennes fras "jag behövs här..." haha han bilr ju lite dizzad ofta dom ens behöver henne
nejmen du har rätt jag har läst den riktiga tror jag t.om...

jaa vi glider ifrån snövitämnet men på tal om snövit är hon lätt vackrast och normalast men så jävlajävla töntig

2006-10-24 23:58
så jasmine är snyggast men snövit vackrast? du kanske inte vet vem det är, men Dita von Teese är verkligen snövit i verklig form :D iaf det mest grundläggande :)

japp snövit var ju lite mesig, väldigt oskyldig, lite vimsig
Femme fatale

2006-10-25 00:02
snövit är snäppet vackrare/snyggare än jasmin rent estetiskt men jag tror det är för att jag gillar snövits dockstile mer och för att hon har snyggare bröst, alltså typ inga bröst.

jag googlade henne men jag tyckte hon såg för hård ut för att likna snövit =( hon var lite för edgy och fierce som tyra skulle sagt, och för porrig uäääh lilla snövit

2006-10-25 00:04
nu lät jag som en pedofil, menar att snövit har sjysstare proportioner än jasmine har

2006-10-25 00:05

felixnr2. i know. tycker dock det är ovanligt med en känd person som kör den stilen, kritvit, svarthår, röda läppar, you get the picture

sant rent estetiskt så ja.. docklik
Femme fatale

2006-10-25 00:06

ja men vafan jasmines proportioner är omänskliga. ögonlika stora som brösten, getingmidja nära på att gå av osv..

Femme fatale

2006-10-25 00:07
jag undrar förresten hur gamla disneyfiguerna är? jag vet att jasmine är 16 och aladdin 17, men typ snövit hon lär ju vara typ 14?

vet någon det hur gamla de är?

2006-10-25 00:09

snövit har jag inge koll på, hon ser iaf kroppsligen ut som en trettonåring.
Femme fatale

2006-10-25 00:11
ja verkligen, vad äckligt att hon kommer ha sex med prinsen sen och vara ungefär 13-14... han är säkert 20 =(

t.ex belle hur gammal är hon? hon känns typ 18 medans typ mulan känns som 15

2006-10-25 00:14

haha jadu.. ja belle känns mycke mognare. åde ariel och snövit känns som barn..fastän ariel var 16
Femme fatale

2006-10-25 00:16
försökte googla hur gamla dom är men det finns inget svar på det på nätet...
gud att dom är så unga när dom gifter sig lite obehagligt
tycker du om törnrosa?

2006-10-25 12:30
felixnr2 filmen Törnrosa är inte riktigt min cup of tea :) jag vet inte men den var inte så hype här hemma när jag var barn så det kanske är det :)
Femme fatale

2006-10-25 17:49

bara för man e god blir man väl inte kär i vem som helst

2006-10-25 18:00
tja e de du som e sad? du fett skÖöÖön på graffa!
kan ja få köpa en skiss av dej??..
Styleline x2

2006-10-25 18:22
Jag har sett en jätteknasig version av Snövit där hon verkligen för tankarna åt "Giiirls they just wanna have fuun" hållet, men det är en annan femma. Hon är nog nåt som är skapat i syfte att symbolisera godhet för barn, så att barnen kan bli snällare än deras mammor och pappor ..tyyyp!

2006-10-25 22:17
jag tycker att det är förjävligt! prinsen är lång, gänglig, blek och är född in i en kunglig familj. han har aldrig behövt göra ett hederligt dagsverke i sitt liv, utan har ägnat sina dagar åt incestuösa orgier och dekadenta jazzkvällar med kokain och marijuana (ja, jag såg nyss Reefer Madness) i slottets lugubra salar. dvärgarna däremot sliter från gryning till skymning  i de mörka gruvorna (antagligen för att försörja prinsens svinaktiga familj), de har stannat i växten efter allt hembränt och estländska smuggelcigaretter och bristen på solljus, men de har ändå ett bra liv. ända tills den förkastliga prinsen kommer och stjäl deras kompis (och måhända kärleksintresse) eftersom han är van vid att kunna ta vad han vill. fy fan!
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Rappare

2006-10-26 11:39
Det känns nästan litegrann som om de Sju Dvärgarna symboliserar 'Barn' och därför skulle det bli moraliskt fel ifall hon skulle bli kär i nån av dvärgarna, and let's face it, det skulle inte bli mycket till film.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-10-26 14:40
simaoo P18         vad snackar du om? James Earl Jones (svart)gjorde ju rösten till Mufasa (god).

2006-10-26 15:19
simaoo

haha gud vad klockrent! ush obehagligt ändå, men det känns som det där stämmer.
En till grej som är lite *NEJ SVÄR* är att alla godhjärtade är vackra enligt klassisk norm medans de onda är fula. Alla onda är dessutom killar mestadels

ex

Jafar - (aladdin)
scar (lejonkungen)
gaston (skönheten & odjuret)
ratcliff (pocahontas)
ringaren i notredame killen
han i mulan
hades (hercules)

onda tjejer

ursula (sjöjungfrun)
hon i snövit

...

2006-10-26 19:12

japp, de goda huvudrollsinnehavarna är alltid vackrai Disney.

simao. många här jämfört lejonkungen med både kommunisthat, och även islamofobi.
Femme fatale
Rappare

2006-10-26 19:42
Nog var det då till att överanalysera skiten. Om man verkligen måste hitta likheter med sånt så visst, men vafan tror ni Disney satt ner och tänkte göra en Go Nazi film av lejonkungen, skärp er för fan ni har spårat ut nu.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-10-26 20:13
nej, du tänker på babianen Rafiki. Mufasa är gamle lejonkungen, alltså Simbas farsa. apropå fult och snyggt är det ju sant att de flesta "goda" (utom ringaren i Notre Dame och Odjuret, innan han blir prins, och kanske dvärgarna, även om det är en smaksak) är snygga. däremot är ju ganska många ondingar också rätt snygga, som Scar och Snövits styvmor till exempel.

2006-10-27 00:44
ähh jag diggar shrek där bruden blir kär i shrek,och hon valde ju att leva med honom,och bli ett fult troll själv,,den filmen är ju iofs inte gammal classic,men ändå skön historia,blir kär i ett troll och bli ett troll själv hehe...

2006-10-28 14:27
ok MANTIS du har rätt ;)

AMAR- jag var rädd och är för ursula i ariel baaaaaaagh

2006-10-28 17:55
blazethathaze P22 anledningen till att Shrek är så skön är ju att det inte är en disney-film, som istället hade slutat med att Shrek blev en snygg prins.

2006-10-28 23:15
Japp, blir man inte förälskad i den som blir förälskad i dig då är man ond

lysande logik...

fan va många onda tjejer det måste finnas då här i världen..
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-29 14:20

simaoo

haha gud vad klockrent! ush obehagligt ändå, men det känns som det där stämmer.
En till grej som är lite *NEJ SVÄR* är att alla godhjärtade är vackra enligt klassisk norm medans de onda är fula. Alla onda är dessutom killar mestadels

ex

Jafar - (aladdin)
scar (lejonkungen)
gaston (skönheten & odjuret)
ratcliff (pocahontas)
ringaren i notredame killen ---> Frollo
han i mulan
hades (hercules)
Kapten krook

onda tjejer

ursula (sjöjungfrun)
hon i snövit
haxan i tornrosa
fortrollerskan i skonheten och odjuret
Cruella de vil (101 dalmatinerna)
Madame Mim (svardet i stenen)
The queen of hearts (Alice i Underlandet)
Styvmamman i askungen

50/50

...

"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2006-10-29 15:46
Dvärgarna är ju uppenbara genetiska defekter; det är väl självklart att hon väntar på sin germanske krigare.

(Skulle jag göra en fortsättning på Snövit skulle det visa sig att prinsen visar sig vara grym som fan & sätter dvärgarna i arbetsläger och misshandlar Snövit varje kväll för att det är så kul.)
It's only gay if balls are touching

2006-10-29 15:47
(Och på nåt sätt känns den fortsättningen inte särskilt farfetched.)
It's only gay if balls are touching