Fan nu känner jag mig förtryckt i mitt eget land :( men det är väl inte så konstigt att "svennar" sköter sitt. Jag menar, många gånger jag snubblat fram till nån invandrare o frågat efter tändare eller något som är så enkelt o blabla så har man oftast blivit bemött på ett sätt som ändrar ens syn på hela skiten. Men jag gillar att kolla runt lite när jag åker kollektivt, skjuta iväg ett leende då o då.. men liksom det är inte så att jag måste snacka med personen.. Jag hade själv inte velat att nån som sitter vid ett annat säte än det vid mig börjar tjöta med mig.. oftast har jag min musik med mig så jag skiter i dem flesta.. Men kommer det nån och sätter sig i sätet breve då blir det att man växlar ett par ord med varann.. Men sen har jag märkt att vi "svennar" lyfter på våra röver hellre för en gammal dam/man än invandrare.. från 40 år o uppåt, dom ställer man sig upp för och erbjuder sin plats. det hände senast för nån veckan sen när jag åkte inne i gbg, jag satt på ett av dem yttersta sätena, det var smockat med folk, och det kommer en väldigt gammalt par som ser ut o lida av att stå o klänga, så jag ställer mig upp o ber damen sitta ner o rycker upp en invandrare som inte har vett o lyfta på sig, sen var dom gammlingarna glada men jag fick dela ut ett par obekväma ord med utlänningen men det är lugnt, han fattade sen också att han också vill att ungdomar gör samma sak för han när han är gammal o sleten..