I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-26 11:33

Tolka fritt

Sätt igång hjärnverksamheten och spekulationerna.
Jag vill höra fria tolkningar och åsikter kring denna mening

På den tidiga kvällen av din dag

//My Dewolistic Mind-
Only one of a kind

2006-10-26 11:37
Det är din dag, allt har gott din väg du har en rikigt grym dag..
och det är tidigt på kvällen på denna underbara dag =P

2006-10-26 11:43

Hela vår världsuppfattning består av mönster, stora och små. Löven på träden blir träden i skogen blir gröna fält på planetytan blir planeter i solsystemet blir solsystem i världsrymden. Mönster alltså. Din mening är för mig ett sätt att uttrycka det, ett litet självgående mönster i ett stort.

Alltså: Den tidiga kvällen --> o
          I din dag ---> O

Ett litet och ett stort mönster som är både beroende och oberoende av varandra.

---->www.gangsterboogie.com

2006-10-26 12:03
När jag fick höra meningen var jag bara tvungen att ta reda på vad meningen kunde innehålla.

Kanske är svaret att det inte bara finns ett svar och då kan man föreställa sig att det finns oändliga svarsalternativ.

Jag vill gärna tolka dagen som ett universum eller ett fysiskt mönster som följer vissa fysiska lagar.

Tid är en av de regler som tillåter dagen att först och främst innfinna sig ifrån det ögonblick den väljer att börja till det slutskede den väljer att påbörja en ny cykel med ett liknande mönster.

Jag tror att genom att sedan säga den tidiga kvällen så har man på ett abstrakt sätt beskrivit ett tillfälle som slår in precis efter dagen och precis före kvällen. Alltså en relativ mittpunkt till den totala dagen basserat på två olika moment. Dag - Kväll.

Hur bedömmer man en mittpunkt, har det någon funktion.
Kanske är fysiken endast avsedd för en total mittpunkt och därför ledandes till ett obesvarad frågeställning om något utanför denna mittpunkt.

En total mittpunkt av nu och det som skapas om 5 minuter nu, det som innfinner sig om 2 veckor nu.

I centrum av universum
//My Dewolistic Mind-
Only one of a kind

2006-10-26 13:11
mellan 4-6 skulle jag nog säga..
http://www.homage.nu/

2006-10-26 13:39
det låter som livet efter 50.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-10-26 21:04
runt 6-8 tiden typ.

2006-10-26 23:07
en dag att leva. din dag.  nu är det kväll, så snart dör du.  trist.

2006-10-27 00:49
Ögonblicket då det slår en att det börjar dra ihop sig till kvällens suprfest när din vän som sovit hela dagen (där av formuleringen "din dag" som beskriver andra personens sena star på dagen) plockar fram ett flak kalla bärs och sätter på förfestmusiken.

2006-10-27 00:54
Ja det är iaf inte mörkt och regnigt det är en sak som är jääääävligt säker!
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-10-27 00:55
(Som det var på den tidiga kvällen av min dag)
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Rappare

2006-10-28 18:49
Tja, alla dagar är ju egentligen allas dagar. Så jag tänker bara på meningen som en ungefärlig tidpunkt.

Annars skulle man ju kunna betrakta "tidiga kvällen" som att kvällen/natten kommer bli lång, och att det är i ett tidigt skede av kvällen/nattens aktiviteter. fast inte lång tråkig.

2006-10-29 14:24
hahah gillar bärstolkningen.
KLockren. Hahahah
//My Dewolistic Mind-
Only one of a kind

2006-10-29 14:38
kvällarna kommer tidigt såhär års :(
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-29 14:52
dewo: damn, vilken utläggning. Fast bra dock! väldigt inttressant spekulation det dära.
Själv orkar man inte analysera de såpass. Kugghjulet fatsnar nånstans på mitten och nya tankar ploppar upp istället. Koncentrationsvårigheter?!
"Peace and Love"

2006-10-29 19:15

Qef F20

Uppfattade inte om Koncentrationsvårigheter?! var en fråga eller ett påstående men iaf.

Ja det är mitt problem, jag tänker för mkt och ibland i onödiga banor. Oavsett vad så rensar det själen ibland.

Det finns ju som sagt inga rätt och fel tankar.
Bara de som kommer till ett avslut tidigare.

;)

//My Dewolistic Mind-
Only one of a kind