I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag bor med en Farmor.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2006-11-06 10:21

Jag bor med en Farmor.

Jag vet inte om det är politiskt korrekt eller om det är rätt över huvud taget. Men jag hatar, jag faktiskt hatar tjejer/killar som vaknat upp och blivit självaste "tant ingrid" som hyser agg mot ungdommar som fortfarande vill leva sina liv.

Kanske lite överdrivet, men i mitt fall stämmer det nog rätt bra. Jag är just nu inneboende hos en tjej på 22 år. Och ja, visst fan är jag tacksam att hon låter mig bo här tills första December då jag får eget ställe. Men jag kan dock inte sluta att störa mig, och ja, faktiskt hata henne för en del grejjer. Det är varken rättvist eller moget men fan, jag kan inte rå för det. Hon blev en mogen 45 åring över en natt känns det som. Hon är nästan alltid bitter och har ingen humor. Jag diskar 80% av all disk här just nu. Men har jag ett urdrucket glas med kaffe stående i diskhon ska hon likt förbannat tjata om att jag måste diska efter mig. Även om jag diskar hennes 52 styckna matdosor per dag. Jag är alltid glad, för det mesta och skojjar oftast till det med lama skämt (vilket man absolut inte behöver tycka är roligt, men endel skämt är bra. Lovar). Har aldrig hört henne skratta. Eller jo, då hon visade kort i från när hon anordnade sommarkollo för barn i sommras. Först var det en bild på 2 styckna 10 åriga flickor som stod fint och lungt poserande framför kameran. På bilden efter ser man att någon skvätter lite vatten på dem och då kommer det "HAHAHAHAHA SÅ JÄVLA ROLIGT" (vuxenhumor). Kunde inte mer än att bre på mig ett flin och bege mig mot mitt rum med ett "he he, funny".

Nu skall jag inte sitta och dra upp allt här eller hata. Jag måste medge att hon har väll sina ljusa stunder hon med, typ 2 ggr månaden. Och kanske är det så att jag fortfarande bara är en 10 åring som inte är redo för vuxenvärlden på ett bra tag. Men jag pluggar på dagarna, jobbar på kvällarna för att ha råd med allt. Jag diskar och städar och sköter mig. Och jag kan fortfarande skratta åt bajs-humor. Aja fuck it.

Ge mig ris eller ros. Hoppas ni fattar vad jag menar. Har sovmorgon idag så tog en liten längre sovtur så jag är fortfarande trött och nyvaken. Om ni nu förstår så skriv gärna om erfarenheter eller åsikter. Måste man bli 100% vuxen bara för att man fyllt runt 20 och pluggar och sliter? Eller är det bara så att man är för trött för att bry sig? Hit me !

2006-11-06 10:32
ah jag vad du menar. Har en kompis som precis har blivit sån.

2006-11-06 10:33

hade en sån korridorare... drygt som fan, hon flippade om man hade fötterna på soffbordet osv.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-11-06 10:37
hon flippade om man hade fötterna på soffbordet osv.
There we got it. Agda 65 år. TA NER FÖTTERNA !

Vad kan det bero på tror ni? Jag tycker det är omoget i sig att verka mer mogen än vad man är. Eller finns det faktiskt vuxenpoäng på riktigt? Man kanske kan bli rik på sådana?

2006-11-06 10:37
jag är också sådär lite halft omogen ibland =)) men jag kan även vara seriös o allvarlig, folk som bara är de sistnämnda är inte värda att uimgåps med! tyckler de mest är tjejer som blir sånna! vuxna o shoppar o dricker kaffe varenda jävla dag op diskutera en massa osammanhängande jävla grejjer!
BAHA!

2006-11-06 11:16
Jag hade också blivit lack om en inneboende (som jag varit snäll nog att ta in) inte hade plockat undan efter sig - det är mitt hem.

Jag är nog också vad du skulle kallat "farfar" - men jag skulle kalla det mognad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-11-06 11:31
Jag hade också blivit lack om en inneboende (som jag varit snäll nog att ta in) inte hade plockat undan efter sig - det är mitt hem.

Nu plockar jag ju undan efter mig. Jag torkar av spisen efter att jag lagat mat. Jag torkar diskbänken efter att jag diskat. Jag damsuger. Så jag plockar nog allt undan efter mig. Jag menar att om jag diskt upp allt, både efter henne och mig och så gör jag mig en macka efteråt och lägger smörkniven i diskhon. Då kommer hon och påpekar att jag skall diska den. Vafan, en smörkniv, det finns ju 10 styckna. Och jag kommer att diska upp den också, senare.
Hangaround

2006-11-06 11:33
Hon rengör inte esn spisen. Det är något jag har med mig sedan jag bott hemma. Jag är sådan att jag vill ha ett rent kök, hatar äckliga lortiga kök haha. Men en kopp eller kniv gör inget då den ligger ensamen i diskhon lixom. Sådär nu har jag förklarat att jag är en bra inneboende, iaf i mina ögon.

2006-11-06 11:41

sötnöt, keep up the good spirit.

se de som en julklapp at tfå bli av med henne. hon verkar vara en riktigt torr person, har hört dig prata om henne förr här på whoa, kanske i någon nattråd. menmen

snart över
Femme fatale

2006-11-06 11:42

sen är de självkalrt så att om man är inneboende att man sköter sig men du verkar ju även ta hand om hennes grejer så jo, du låter som en bra inneboende.
Femme fatale

2006-11-06 11:46
Ok, sådär petig är jag inte, men ja - jag är väldigt anal av mig.
Hangaround

2006-11-06 11:51
Amar
Ah just det haha. Ja , hon tappade nog sin personlighet vid 20 års krisen.

daviden P25
Haha, bli inneboende hos mig då. Då skall du få se på en farbor om du inte rengör fläkten efter att du stekt i matfett. Fan det slår tillbaka på en.

2006-11-06 11:59
SpT
Äter iofs. väldigt sällan hemma :P
Hangaround

2006-11-06 12:06
Ah dåså. Jag vågar knappt äta hemma haha.

2006-11-06 19:51
Låter lite överdrivet. Jag tror det handlkar om att hon, precis som du, stör sig på smågrejer som sedan eskalerar.
Yeah!

2006-11-06 21:04
vuxna människor suger, no doubt

2006-11-06 21:56
aldriglandet!

2006-11-06 23:52
SpT P19: Jag e med dej, sådana där människor e fan värre än pesten. Har en på jobbet, som dessutom är min chef. Å inte nog med det.. han råkar vara min farsa åsså. Tur man inte bor hemma längre :)
Hangaround

2006-11-06 23:53
Härligt att folka håller med. Eller ja fel, känner igen sig. men som även komplex säger, det är mest småsaker. Men det jag skrivet är inte allt för förvrängt gent emot den verkligeht jag lever i. Hon är för mogen för sitt eget bästa helt enkelt, det gör mig rädd och jag undviker henne. Vilket skapar problem det med och så vidare.

2006-11-07 00:04
Din roomate skrev inte namn på allt inklusive tandkrämen (vem fan i samma bostad handlar OLIKA tandkrämer, vaffan spelar det för roll?!) så du ska inte klaga tycker jag.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2006-11-07 08:27
Är väl iofs. inte kännetecken för att vuxen när man vill ha ordning och reda runt omkring sig?
Alla vill inte ha ett hem som liknar en knarkarlya i någon av moskvas förorter :P

2006-11-07 10:58
Alla vill väl ha det snyggt o rent hemma, eller? Men det behöver inte gå till överdrift, man kan låta disken stå en dag ibland. Man behöver inte ta allt 100% allvarligt hela tiden.
Don't trouble trouble until trouble troubles you
Rätta mig om jag har fel.

2006-11-07 11:10
Blir faan vansinnig när folk inte städar och håller efter sin skit. Ofta handlar det ju om hygien liksom. Jag behöver inte ha allt mitt städat. Kan tänka mig att andra tycker det ser ut som faan hos mig. Jag blir bara vansinnig av andras skräp. Offentliga ytor som korridorskök etc ska faan vara spotless annars får jag spel.

2006-11-07 13:44
Jag bor också hos en farmor . En riktig , Britta aka "Bretta" :)
Tüffü was here!
Hangaround

2006-11-07 17:28
Folk verkar ha ramlat in på själva städningen bara för att det var en sak jag nämnde. Och igen om någon i det här hemmet är hyginisk och hålller rent efter sig så är det nog jag.

Jag menar mera personer som bara blir torr och helt utan någon som helst personlighet. Som oftast är bittra.  Om man gör ett liiitet fel så blir dem sura. Man brukar kunna säga åt på ett bra sätt istället för att sura över det. Sen är det en annan sak om det hänt flera gånger, klart man blir arg då. Jag känner att det känns som att det är någon slags stauts att bli vuxen mellan 20-22 år, riktigt vuxen. Aja.

Ett exempel jag var med om igår:
Jag kom hem runt 18:00. Hon berättar att hon betalat Tv-Licensen för två månader, Okt och November och att hon ville ha minst 170 av mig. Hon har aldrig betalt den, inte mednas jag bott här eller förut. Och jag är en sån som aldrig kollar på tv, jag har mitt shit på datorn om jag vill se någon serie eller film. Jag förklarar lungt för henne att först hade hon ju kunnat frågat mig eller disskuterat med mig om vi skulle betala den. Då hade jag kunnat lagt undan pengar till det (är student). Sedan att nu när hon redan gjort det utan att säga till mig i förväg så kan ajg inget göra. Jag har inte råd med det + att jag inte vill betala för något jag inte använder. Hon blir såklart sur. Går runt tyst hela tiden och säger inte ett ord. SÅ imorse när jag skulle koka mitt kaffe så hade hon gömt kaffefilterna hahaha. Och det är en sak som vi delar på hära, vi köper varannat. Så jag vet inte hur jag skall tolka hennes "mognad".

Först är det rätt orespektabelt, eller ja, finner inte ordet. Men det är inte rätt att göra som med TV-Licensen utana tt iaf ta ett snack hinnan. OCh det där med kaffefilterna var mest kul för att hon var seriös=)

2006-11-07 18:40
Dar jag kommer ifran vi blir man redan vid 15 ars aldern. :p (joke)
Shuu

2006-11-08 18:02
Har själv en kompis till mej som först var världens roligaste tjej. Hon var alltid glad i skolan, hon berättade roliga skämt, hon festade som en gudinna, en underbar kompis. Men sedan när hon blev ihop med min kompis slog allt slint i huvudet på henne, hon blev en sån där farmor, aldrig något kul, inte väsnas osv. Och hon var bara 17 år :(
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Hangaround

2006-11-08 21:12
Wolfi 
Att hålla sig borta. Just det har jag gjort i ca en vecka nu. Sovit hos kompisar osv. Men fan, idag var hon på bra humör och skit. Jätte trevlig när hon väl ligger lite lågt med sin attityd. Hon bjöd mig på kaffet också haha. Antar att detta kommer i perioder. Jag håller på att rusta upp inför den nästa nu, och förhoppningsvis sista.

2006-11-08 21:16
spt

Äh, det är nog sexuella spänningar bara. Ha lite intimt umgänge så ska du se att det löser sig.
Yeah!
Hangaround

2006-11-08 21:25
Haha, hade nog varit det bästa. Men nu är jag inte så jätte attraherad av henne plus att jag har en tjej osv. Men har ju hört att argt sex skall vara det bästa.
Hangaround

2006-11-09 16:51
Ja det är rätt jobbigt att starta en diskussion.

Sen verkar du inte ha läst hela tråden. Jag ÄR tacksam mot henne för att jag får bo där. Jag visar min uppskattning genom att vara så skötsam som jag bara kan.  Jag bjuder på  mat ibland osv. Det jag säger är att jag tycker det är synd att folk ska bli så jääävla vuxna att dem inte kan hantera det själv. Men jag kan leva med att vara en Farmor men inte att leva med en.
Hangaround

2006-11-09 19:58

2006-11-10 01:41
Har en sån snubbe på jobbet,han försöker spela gammal och se ner på oss andra som om snubben vore 30 år äldre..

Vi satt och snacka om nån fest eller nått då kom han med "höhö,ni har aldrig vart riktigt bakfulla!"

Näe,jag slutade vara "lillgammal" när jag var 6-7 år gammal.
...

2006-11-10 01:55
Va? Har lilla linus skaffat sig flicka?:O När hände detta?
Tell me, är de någon av dessa nya klasskompisar du fallit för?
Hangaround

2006-11-10 03:21
MCKrillah P21
Haha "höhö,ni har aldrig vart riktigt bakfulla!". Vilken prestige =)

Rolah
Klart=) 

2006-11-11 18:28
Sedan är det skillnad på att ha det stökigt och smutsigt.

2006-11-11 18:50

Ehm, det låter som mig. Har jag kanske gått och blivit.. farmor

Music is my boyfriend!
Moderator

2006-11-11 19:59
Jag sitter i en ungefärlig sits, fast jag bor hos min moster. Är verkligen sjukt tacksam för att jag får bo här tills vidare men hon gör mig fan galen samtidigt. Misstänker skarpt att hon känner sig misslyckad i jämförelse med sin syster (min ömma moder) och därför känner att hon vill ta ut det över mig. Höjer hyran utan förvarning lite då och då, provocerar mig i varje samtal, lackar ur om jag gör något fel istället för att informera mig om det på vanligt vis, är allmänt otrevlig mot mig. Medan jag försöker hålla en fasad av att jag inte mår dåligt av det och försöker vara så trevlig och osynlig som möjligt. Längtar verkligen härifrån.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hangaround

2006-11-12 03:23
KaptenKrok P21
TYp soma mig. Men inte riktigt så. Men jag har lärt mig att leva med det och tar det med en nypa salt. Det är bara att nicka och le och säga "ja jag fixar det/ skall tänka på det, förlåt". Då brukar hon offtast ge med sig.
Moderator

2006-11-12 17:13
Som sagt, vi sitter i ungefär samma sits. Jag försöker också att ta det med en nypa salt, men det är lite svårt. Väljer istället att hålla käften och låta min kusin bli förbannad på henne så jag slipper.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2006-11-12 17:57
klipp er och skaffa ett job... jävla ungdomar
Hangaround

2006-11-13 00:55
har jobb, pluggar, stadig ekonomi. Dock vill jag inte klippa mig.
Så tyst din smutsuga slampa.
Hangaround

2006-11-13 01:32
det bara slank ur mig. Jag är ouppfostrad. Jag får be om ursäkt.

2006-11-13 14:27
det får du.