I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Deppighetsperioder...

Övrigt - Vardagsfilosofi

Producent

2006-11-12 03:39

Deppighetsperioder...

Varför åtekommer dessa svackor ?
I mitt fall är det så att jag haft ett sådant flyt, fixxat fast jobb äntligen, egen lägenhet, ekonomin är stadigare än nånsin.
Men ändå känns det som något fattas.
Och man intalar sig själv att med tiden kommer det ordna sig, men det har man sagt hela tiden och det är dags att göra något åt saken.
Men hur ?
Har verkligen livet blivit en så komplicerad standard för vissa ?
Skall verkligen vi som människor lida över den intelligens vi har, men ändå ha begränsingar i dem förmågor vi har.
Samhället har blivit allt mer komplicerat att leva i, man måste följa en viss standard för att bli accepterad.
Jag förstår varför, men vill inte acceptera den förändring som skett.
Det skall vara som det va förr, lika lätt.
Just därför hamnar jag i denna svacka, jag tänker för mycke.

Såklart ni kanske inte fattar min mening med det hela, det är lugnt. Jag får det ofta, då ingen riktigt förstår mig, eller bryr sig det minsta att göra det...

Man undrar om allt vore annorlunda, what if...

Since 1984
@realgizlee // twitter
Hangaround

2006-11-12 05:42
Jag hade alltid en månad under Julen, ibland 2-3. Brukade komma runt november. Låste in mig, orkade inte göra något. Allt var bara skit och jag tyckte att jag var ensamast i världen. Gick runt och deppade och ville bara bort. Det sög. Haft det varje år nu i 4-5 år.

Men så nu. Flyttade, började plugga, skaffade jobb. Ekonomin är äckligt stabil och jag har skaffat mig en flickvän. Allt är fixat för att jag skall hålal mig stadig under vintern. Men jag känner nu att något inte stämmer. MIn kreativitet sviker mig och insperation finns inte. Jag sover allt sämre och längre på dagarna. Börjar köpa mig mera och mera öl för att kunna somna lungt och bra. Allt verkar komma tillbaka och jag som trodde att allt var lungt inför iår. Fan det känns rätt papetiskt. Det är inte ett dugg synd om en. Det är bara det psykologiska som spökar. Ja vad fan vet jag, någt är det. Bara att rycja sig i kragen och vänta tilsl våren.

2006-11-12 09:34
Det är så med människor som inte har visdom. =) Dvs att läsa lite filosofiska böcker skulle nog göra dig lite hjälp.

Annars lite förenklat. Skaffa dig en hobby, skaffa dig något att brinna för osv. Då kommer du ha någonting i livet som får dig att vilja köra på.

Att du lider över din intelligens tror jag handlar om att du inte använder den när du lever ett vardagligt tråkigt jävla liv. =P
DVS använd ditt tänkande för att söka visdom så kommer du må bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-12 11:56
kan vara allt från höstdep. som nästan varenda människa får, till att du bara saknar en flickvän i ditt liv?
Eller så är det bara så har du intalat dig själv så mycket att det saknas något att du verkligen tror att det är så, så istället för att vara nöjd så är du deprimerad o vill ha det lilla extra som du inte vet vad det är, som troligtvis heller inte är något.
whoopzidoo

2006-11-12 14:00
För mig kommer sånna perioder när mycket lite har förändrats, när allt är slentrian för då känns livet så meningslöst. Det enda man kan göra då är att göra något annorlunda, vilket är lättare sagt än gjort.

Livet är som måsskit, ömsom vitt ömsom svart.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-12 14:32

Mitt liv är asbra egentligen. Men jag mår ändå skit och vill bara gå och lägga mig och sova bort mitt liv. MicKillah, jag förstår precis vad du menar.

Skåne!

2006-11-12 14:40
alla kan nog förstå på något sätt, ingen lär väl leva ett helt liv lycklig från början till slut?

2006-11-12 14:59
Ja jag har haft en sån period ett tag nu, jag vet massa saker jag skulle kunna göra istället för att sova för mycket, inte palla träffa folk och vara sur. Men det är inte riktigt att "bara göra", sen leder den perioden till mycket annat strul som inte gör det bättre direkt.

Det är väl bara att vänta på bättre dar..

2006-11-13 00:06
Fattar det, har samma grej att jag varje höst, hur glad man än varit under de ljusa månaderna, att man börjar deppa ihop av nån outgrundlig anledning.
trodde också att det hade tagit slut, och blev väl lite överraskad när man började känna igen känslorna från förra hösten typ :p

Men jag tycker om det på ett sätt också, kreativiteten flödar när man inte riktigt är på topp, särskilt om man är lite olyckligt kär samtidigt :p
Jag skriver aldrig så vackra låtar som under hösten/vintern :)

peace..

2006-11-13 00:09
Join the club! ska köpa rosenrot first thing in the morning.

2006-11-13 10:11
Babylonsjukaaaaaaan.
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2006-11-13 11:18
du måste gå ut och andas Friskluft. Möt moder natur, låt din själ bli mer naturlig, låter som om du blivit mekanisk.

-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2006-11-13 13:33
går igenom det nu , har flickvän , ekonomin duger..väll inte sådär jätte mycket men iaf det funkar. känner bara så stor press från alla håll

checklist att göra denna vecka

fota ett skivomslag och redigera det
gör en film om medeltiden ( fakta film till historian )
göra intro film till "oscars galan" på skolan.
förbereda min portfolio inför helgen när det är showcase i skolan
träna 2 eftermiddagar.
träffa flickvännen
Barn förgiftades på förskolekalas Drack kopparförgiftad saft - småbarnen kaskadkräktes rakt ut över bullbordet.

2006-11-13 21:30
november sucks,,,har en lya,har en hobby men eså jävla lat,,
det som man kan göra ör att spela speal vilket jag gör..ps2 shit kommer spela bort hela vintern..=)
sen så skulle det va plus att få träffa nån ny kärlek,,fast det tänker jag inte så mycket på..
man ska bara se det från den ljusa sidan och ha ett krigar hjärta..
jo kan säga att det är så jävla svårt att ur sig enn deppig period men efter regn kommer det alltid solsken så tänk på det,,hahaha,,
jaja peace ska spela vidare..!