Gåta
Två tvillingar föds under samma dag som höstdagjämningen. En av dem föds fem minuter innan klockan ska vridas tillbaka och den andra föds fem minuter efter det att den ska vridas tillbaka. Vem är fyller då år först?Obs: Söker svaret, så det kan ni inte få hos mig... Jah bless
biffko to di world
hah.. intressant, jag läste något liknande nyligt.. när fyller någon som fyller på 29e februari år? vart fjärde år? ;) men rent logiskt fyller den som föddes först år först, den är ju den äldre av dem och har således levt ett år innan den andra gjort det.. det intressanta är ju räknad tid från födelsen, inte vad klockan råkar vara... följande går ju också att tänka sig.. mamman flyger över atlanten i ett concorde plan.. mitt över atlanten ska hon föda och barnen föds i olika tidzoner vilket resulterar i att klockan är mer när det första barnet föds än det andra.. =) samma sak där.. När man har levt i ett år så har man levt i ett år oavsett vad kalendern eller klockan säger.. klockan och kalendern i sig är ju endast en godtycklig representation av tiden det tar för jorden att rotera ett varv runt solen..
cry me a river! --> thcrew
Den som föds först, föds först.
ja just.. i detta exempel bör således alltså följande ske.. barn 1 fyller år. YAY sen väntar man vrider tillbaks klockan och så fyller barn 2 år..
tänk om man e tvillingar o dom föds på nyår en 1minut innan 12 o en typ nån minut efter haha:D cool tanke :P
det där e ingen gåta...mer en fråga... e det här en gåta? om jorden e rund... e solen det me?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
en konspirationsteori då...
biffko to di world
zooman, jorden är inte rund :) den e tillplattad
Logiskt tänkade. Tänk inte på tiden för det är en illusion som har oss under kontroll så barn 1 föds före tillbaka vridningen vilket menas.. han förd först, så enkelt är det
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
fat, inte så länge du mäter tiden med ett solur.. då ere all good.. inge sommar/vintertid där inte..
Det är ju ingen gåta. Har ju inte med klockan att göra i det här fallet. Tvillingen som kommer först vinner ju. Det är lika som med hönan och ägget som sägs ska vara så jävla svår. Hönan kom ut ur ägget som höna, den växlade troligen inte form under sin livstid. Löjliga saker att kalla gåtor.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
candide ord
men vadå? de e väl bara vi i sverige som vrider om klockan för att få mer ljus på sommaren?
"Det är ju ingen gåta. Har ju inte med klockan att göra i det här fallet. Tvillingen som kommer först vinner ju. Det är lika som med hönan och ägget som sägs ska vara så jävla svår. Hönan kom ut ur ägget som höna, den växlade troligen inte form under sin livstid. Löjliga saker att kalla gåtor." Har redan rättat feler, och sade gåta på grund av brist på ordval...
biffko to di world
roligare fråga är väl om tvilling nummer 2 fyller år två gånger på samma dag.
http://soundcloud.com/mega-drive
Så om jag snurrar fram min klocka ett par varv, kommer min födelsedag komma tidigare då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men vadå? de e väl bara vi i sverige som vrider om klockan för att få mer ljus på sommaren? Nej.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag skulle egentligen varit tvilling, men jag råka ta all näring så den andre dog i mammas mage.
den ena är äldre ena halvåret, den andra är äldre resten.. enkelt..
Not a follower, so Twitter has never been an option.
ROBA P1 du glömde bort att nämna att man död om man äter det.
(hurvidare Arez penis passar in till det eller inte vågar jag inte gissa på)
Torre1 P16 Efter som de fyller år på hösdagjämningen så kommer den första att fylla år först (då klockan ännu inte är tillbakastäld)
Fan vad smart jag är. jag borde få alla nobellpris. Utom fredspriset för det är ingen sport att få.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Jochman P24 Och litteratur! For stavning och meningsbyggnad, ja, det funkar helt enkelt inte.
mamman , självklart :D! fan va osmarta ni är
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>
candide P24 Jo, men fredspriset kan man ju casha in geom att vara diktator över ett land och typ förtrycka folket lite mindre en dag varje månad...
..tokiga norrmän.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Den som föds först blir ju äldst men den som föds senare fyller år först? Eftersom man måste gå efter klockslaget som de är födda.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Sommartid är väl bara något vi
hittat på ? När det gäller födelsedagar borde man skita i det typ. Eftersom tid är tid, man fuckar inte med tid.
Man kan låtsas att tiden är en annan för att det plötsligt blivigt ljust ute, men man fuckar aldrig med tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo men det vi kallar tid är ett mått på hur mycket som har hänt. Och om vi ändrar måtte så ändras tiden.
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
candide P24 jag tänkte på det du sa där innan ang hönan och ägget... Det tycker jag inte stämmer helt och fullt ut... Jag menar, somliga tror på skapelsen och somliga tror på evolutionen.. Så det var väl inte riktigt sant det du sa om att det är självklart att hönan kom först?
www.eddaonline.se
jo men det vi kallar tid är ett mått på hur mycket som har hänt. Jag är Stephen Hawking, jag vet att tid är den fjärde dimensionen och ej beroende av jordens position i förhållande till solen. Cool huh? Hans medalj är i rymden på den internationella rymdstationen förresten, det är coolt.