I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att leva med psykiska sjukdomar livet ut

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-12-03 16:54
låter väldans creepy
haha Tyra :D
löglög

2006-12-03 18:53
jag tar det dag för dag. det är det enda jag kan göra. och så försöker jag tänka att det kan bli bra, hur dåligt jag än mår. funkar inte det så har jag ändå ett löfte att hålla så jag måste stå ut, hur djupt jag än faller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-03 19:07
Azziz F19
Ja. Men läste du det jag skrev? För du verkar ju inte vilja svara på det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-05 10:49
Fyfan vad jobbigt. Hade tid 14.00 idag hos min samtalsperson. Sett fram emot detta i lite mer än en vecka. Nu ringde de imorse och sa att hon var sjuk så de skulle skicka hem en ny tid till mig. Fan också, det som fått mig att hålla ut nu de dagarna jag har haft det jobbigt. Får jag säkert vänta länge på en ny tid :/

2006-12-07 18:11
Lyng: uppenbarligen läste du ju inte det jag skrev, jag skrev att man inte kan förändra saker som har varit och så är det, sen kommer du och börjar prata om att man visst kan förändra saker som har varit.
då undrar jag bara hur du hade tänkt att ändra på min barndom? hur ska du förändra att förintelsen har ägt rum? Hur ska du förändra slaveriet? osv..
man kan aldrig, aldrig, aldrig någonsin förändra saker som har varit. man kan bara lära sig att acceptera det och se till att leva de resterande åren av sitt liv på ett annat sätt.
påstår du något annat?

jag har inte sagt att man inte kan förändra sit liv fr.o.m NU,IDAG som du försöker få det till ,jag förklarade det ganska bra i det jag skrev också:

att man fokuserar sig på det lilla positiva man har i sitt liv och att man faktiskt har hela sitt liv framför sig. du kan inte påverka det som har varit och du kan inte påverka din sjukdom, du kan bara acceptera den och leva ditt liv på bästa möjliga sätt. bestäm dig för en förändring helt enkelt. livet tar inte slut för att du har en sjukdom

så jag har faktiskt ingen aning om vad det är du försöker säga.

2006-12-11 09:43
Onsdag 14.00

Skrev ner det så jag kommer ihåg det. Då är min nya tid till min samtalsperson. Både hon och min psykolog ringde mig idag och fråga hur jag mådde. Jävligt snällt, men dock gilla jag det inte för båda ringde 08.10 och 08.20 så har varit vaken sedan dess. Somna vid 04-05 inatt. Iofs rätt bra så jag kan vända dygnet rätt :)

2006-12-14 01:49
Var där idag. De vill fortfarande inte hjälpa mig utan de vill att jag ska till beroendemottagningen och beroendemottagningen vill att jag ska gå dit jag går nu. Sen fick jag ett nytt nummer jag ska ringa till ett ställe som jag ska börja gå till nu också. Jobbigt att de bara skickar mig vidare hela tiden och verkar inte ta det hela på allvar.

Sen fick jag svar på att jag är imun mot vissa droger som tex hasch. Jag kan röka hur mycket jag vill utan att det syns på några tester. Samma gällde opiater. Kan ta hur mycket sånt också utan att det visas i mitt urin. Detta hade ju varit kanon om jag hade velat fortsätta på den banan, men nu vill jag ju inte det mer så det känns som det kvittar.

Sen nästa onsdag ska de ha ett möte om mig där de ska avgöra hur de ska göra för att hjälpa mig med allt. Sen ska jag dit på torsdag för att få reda på det. Hon skulle även ringa till beroendemottagningen och ta ett ordentligt snack med dem om de inte kunde göra ett undantag för mig så jag kunde gå dit också. För man får inte gå till båda ställena, tyvärr :( Nu är det bara att hålla tummarna att allt går bra på deras möte och de kommer på en plan för att kunna hjälpa mig.

2006-12-17 19:56
Fan va skönt att du får hjälp ändå!