I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag känner en våldtäktsman

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-12-26 18:45
häng ut honom på nätet..
i call ur bluff mr magic..

förvisso brottsligt det med, men det har väl inte stoppat en skojjare som dig?
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-26 19:59
Cheeroy

skön mentalitet!
Det lär ju bygga ett gulligt ställe att bo i om alla tänkte så.
...Oj, glömde. bara o kolla ut genom fönstret.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-26 20:03
Folk som våldtar måste vara jävligt fula och desperata som inte kan få något på annat håll. Hatar svinen.

2006-12-26 20:32
Lynguistic - det argumentet håller inte i denna diskussionen.
och...varför vill man hjälpa personen som har ödelagt ens liv? den enda "hjälp" jag kan tänka mig är att hyra en nerknarkad bög som våldtar honom för en släng eller två.
We call them winerbrods.

2006-12-26 20:38
skunkafied F25
Det var knappast något argument. Det första påståendet var en fråga. Det andra var ett yttrande av en åsikt.
Dvs inget argument här.
Varför man vill hjälpa personen som ödelagt ens liv? För att den inte ska göra så mot någon annan person igen? För att den ska förstå vad det är denne har gjort fel? För att den ska bli en person som inte våldtar?
Finns ju så många orsaker.
Men du kan fortfarande förklara hur världen blir bättre när 2 personer mår jävligt illa, istället för en ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-27 00:54
Typ, slå sönder fittan med din älskade kofot. Anmäler han dej.. skyll på självförsvar och skaffa bra advokat vettja. Nej men seriöst. Jag hade inte kunnat hålla mej från att kötta snubben även fast det bästa är att anmäla honom.

2006-12-27 05:48
Enkelt.. Försök påverka verkligheten så att det som skapar så att något som detta inträffar aldrig kan skapa det igen.
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.

2006-12-27 14:18
Namn + personnr på hans husvägg med en rättvis anklagelse.
www.google.se

2006-12-27 15:38
Lynguistic P21 - världen blir nog inte bättre, men jag lär må mycket bättre av att se svinet plågas.
We call them winerbrods.

2006-12-27 16:02
two_grand

Tror inte att din vän vill att du ska sätta dig i skiten igen p.g.a. det här.
Då är det två som har "förlorat" istället för en.

Ställ upp för henne, se till att alla får veta vad den här personen är för en typ.
Ett välbefäst rykte om att en person våldtagit någon är inte så lätt att avliva. Det varar även längre än skador efter ett kok stryk.
Ingen kommer någonsin se på den personen med respekt igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-27 16:39
daviden

problemet är ju att om jag sprider ryktet får även den som blivit utsatt stå ut med det.
Jag är ingen kille som slåss jag är för mesig för sådant men något måste ju göras.
Rock out with your cock out!

2006-12-27 17:14
two-grand - bestämmer du dig för att sprida ryktet, finns det 2 alternativ:

1. sprid ut att han har våldtagit en tjej, utan att avslöja hennes identitet.

2. sprid ut ryktet, och fråga din väninna om det är okej att hennes identitet avslöjas; det är ingen skam i att ha blivit våldtagen.
We call them winerbrods.

2006-12-27 17:22
moderndrunkard: hur har det med saken att göra?

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till barn; enligt Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-IV), dras gränsen vid könsmogenhet, med 13-årsåldern som en riktlinje. Dragningen måste vara starkare mot barn än mot vuxna. Den psykiatriska definitionen av pedofili kräver inte att personen som får diagnosen har agerat efter sin böjelse

- wikipedia.

2006-12-27 17:33
Men vadå, att skriva det på väggar är väl att sprida ett rykte. Nej?

Det är väl ett jävligt bra alternativ till att boxa snubben.
och man kan fortfarande göra det också om man vill.
www.google.se

2006-12-27 18:29
skunkafied F25
Så du vill alltså sätta dig i en situation där du mår bra av att plåga människor? Är det verkligen vettigt?

2006-12-28 00:09

mellanöl: jag tror det handlar mer om snedvriden kvinnosyn och maktbehov än att man är "ful och desperat". Myten om "fulhet och desperation" har gjort att en del män har friats från våldtäktsanklagelser pga att de varit "snygga och populära" och därmed inte ansetts "behöva våldta".
Känner till en kille som allmänt anses som "attraktiv" och "charmig" bland tjejer (förutom av dem som hört hans störda kvinnoåsikter), och som har haft många flickvänner men som våldtagit tjejer som han träffat på fester eller krogen. Han har blivit anmäld ett flertal ggr men aldrig blivit fälld. Senaste gången var det nåt snack från rättens sida om att tjejen blivit våldtagen men samtidigt ansågs det att det inte gick att bevisa att han "upplevt" händelsen som våldtäkt så fick han gå fri...

Rekommenderar boken "En riktig våldtäktsman" för den som är intresserad av att veta hur våldtäktsmän resonerar och ser på våldtäkt samt hur rättssystemet och samhället behandlar offer och förövare i dessa sammanhang.

Two-Grand: Beklagar det som hände din vännina, jag antar att det bästa du kan göra för henne är att vara ett så stort stöd som du kan!

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-12-28 01:34
Reta

Sen finns det en gräns med vad man kan och inte kan skämta om.
Död och våldtäkter är NO-NO's.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2006-12-28 04:53
finns inga no-nos,
all makt åt tengil!

sen att man kan tycka att en viss mån av finkänslighet kan vara vettig är en annan femma..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-28 14:29
Lynguistic P21 - nu förvränger du bara mina ord. du får mig att låta som en hänsynslös sadist. men killen som gjorde detta mot mig förtjänar inte bättre. och det håller jag fast vid.
We call them winerbrods.

2006-12-28 14:37
Hmm, svårt att säga bara sådär, var snubben full t.ex. när han våldtog henne? (nej jag vet, det är ingen ursäkt egentligen men kan förklara lite iaf). Om det är kört att lagen tar hand om honom och du inte vill offra ditt nya liv så gör som flera andra sagt redan, snacka med ett gäng polare som håller koll på honom och när de får chansen på nån enslig gata så åker de förbi med en skåpbil och hoppar ut och snatchar honom. Sen behöver ni kanske inte döda, lemlästa osv. Det räcker väl om han får nån månad på sjukan med diverse brutna ben?

2006-12-28 14:42
Sluta leka wannabehelgon Lynguistic, sluta leka Jesus, du är en människa som alla oss andra, ett djur, inget mer, inget mindre. Skulle en person du känner till våldta din mor och misshandla henne så hon blev totalt knäckt för resten av livet, hon kanske tar livet av sig t.o.m. Då tror jag inte att du skulle börja babbla om "vända andra kinden till" och försöka "hjälpa" snubben, "offret i historien"...

2006-12-28 16:04
skunkafied F25
På något sätt så är du väl en sadist om du skulle må bra av att en annan människa plågas?
Det kanske är ett tecken på att den synen du har inte är den bästa för världen och för dig?

2006-12-28 18:24
Alltså, gör inget som hon inte vill att du ska göra. Jag har varit i hennes situation, jag berättade för mitt ex vad som hade hänt och han gjorde det till ett mission att mer eller mindre ha ihjäl idiote-rna. Han visste dock bara deras förnamn och vart dom brukade hålla till, så utan min tillåtelse sprang han omkring med skjutvapen och hotade folk för att leta sig fram till dessa killar. Det sluta med att jag blev hotad till livet om inte jag fick min ex att sluta med jakten och tillslut hamnade han i fängelse.

Dit jag vill komma är, gör absolut ingenting hon inte vill.. det är verkligen jätteviktigt. Alla fungerar olika, bara för att du vill hämnas måste inte hon vilja det. Jag blev jävligt förbannad på mitt ex, det var liksom inte hans strid utan min och han tog den i sina händer utan att fråga mig. Så lyssna på henne i första hand, inte på dig själv.

2006-12-28 20:32
GAIA P24

Hmm, svårt att säga bara sådär, var snubben full t.ex. när han våldtog henne? (nej jag vet, det är ingen ursäkt egentligen men kan förklara lite iaf).

hur puckad är du egentligen på en skala?

2006-12-28 21:24
Blowhoe F21
"hur puckad är du egentligen på en skala? "
Men det är väl ändå rätt självklart att det är skillnad på våldtäkt och våldtäkt?
En brutal överfallsvåldtäkt där man nästan mördar någon är väl ganska olik ett mer sexuellt utnyttjande. Där man mest tjatar sig till sex på ett vis som inte tillgodoser båda.

GAIA P24
Jag har inte sagt att jag skulle agerat på något specielllt vis. Jag är inte i den situationen så jag kan omöjligt veta hur jag skulle bete mig.
Det jag gör är att jag förklara vad jag tycker är rätt och fel i situationen.
Dvs jag förklarar något som enligt mig är rätt självklart. Dom flesta i tråden verkar ju inte ens tänkt i dom banorna. Vilket e rätt så absurd. Det behövs någon som faktiskt påpekar hur idiotiskt folk tänker.

2006-12-29 08:05
Blowhoe

Hur menar du snorunge? Klart det kan förklara ett och annat om snubben var helt beng på droger eller så full att han knappt visste vem han var? Jag har ju redan skrivit att det inte är förmildrande skäl men det känns iaf bättre för mig om en snubbe gör ngt påverkad än 100% nykter och MEDVETEN. Det ligger bra mer ondska i alternativ två.

Lynguistic

Ja men jag tror man ska vara försiktig med att moralisera över utsatta personer som själva drabbats. Skulle en person våldtagits och letar efter hämnd på personen så skulle jag inte börja kasta moralkakor i hennes ansikte. Klart du kan ha åsikter och försöka förmedla dem. Sen tror ju jag att de inte spelar nån roll när skiten väl träffar fläkten.

2006-12-29 08:38
Det är ju som sagt jävligt lätt att inte hyckla när det inte hänt en själv eller någon man känner.

2006-12-29 09:10
GAIA P24
"Skulle en person våldtagits och letar efter hämnd på personen så skulle jag inte börja kasta moralkakor i hennes ansikte."
Varför inte?? Det är ju en sak att hjälpa ett offer som behöver hjälp. Det är en helt annan sak att inte hålla alla på lika hög moralisk standard.
Varför ska offer få göra idiotiska saker. Varför ska jag tillåta att offer gör idiotiska saker mot andra och främst mot sig själva?
Det är så jag ser på saken. Dvs jag håller alla på lika hög moralisk standard, och då måste jag hjälpa de som kommit i fel bana och tror att allt blir bättre av våld.

Det känns faktiskt rätt konstigt att man pga att någon blir våldtagen så ska det helt plötsligt inte vara negativt att göra något dåligt.
Sen handlar det knappast om moralkakor. Utan enligt mig handlar det om hur dessa personer behandlar sig själva i första hand.

2006-12-29 09:58
hur kan en person som våldför sig på kvinnor "hamnat i fel bana"... en alkoholist har hamnat i fel bana.
Förstår inte hur man kan klassa avsaknad för empati och respekt för andra människor så enkelt som du gör.
Vad han behöver är en loska i ansiktet och ett avslaget nyckelben, inte hjälp från en god samarit.

2006-12-29 10:10
Lynguistic

Varför inte? Det är respektlöst helt enkelt. Skulle en personlig tragedi inträffat för mig och en person skulle komma och moralisera mitt i tragedin, då ska han vara glad om han lyckas ta sig helskinnad därifrån. Ärligt talat, jag skulle antagligen slå dig sönder och samman i en sån situation. Har inget emot dig som person, du verkar vara en hyfsat okej snubbe här på whoa och så, men á la våldtäktsfallet, skulle ngt shit hända en själv, typ ens lillasyster just blivit våldtagen brutalt eller några fulla kickers invalidiserade ens morsa för livet. Ja skulle en person som dig komma och predika i det läget så kan jag nästan garantera att du hade hamnat på sjukan... Sorry om du blir besviken men vissa grejer gör man bara inte, kasta moralkakor i ett sånt läge är en av dem.

I övrigt förstår jag inte varför du ska dra på dig en mantel och leka superhjälte, redo att frälsa världen? Vem är du att komma och orda? Vem säger att du har rätt? Varför ska vi lyssna på din syn på saker och ting? Jag säger inte att du inte får försöka men ge mig ett skäl till varför du skulle vara den absoluta sanningen som vi ska sträva efter?

Sen ett tips, om jag vore du skulle jag tänka mig för lite innan jag pratade med folk som drabbats av ditt och datt, drogberoenden, hämndtankar, kriminella, våld och det mesta. Du kan råka illa ut pga av ditt lite provocerande sätt. T.ex. om du skulle försöka prata ned en hätsk kosovoalban som kanske fått halva sin släkt utrotad av serber, börja orda om hur fel det är med hämndtankar och att våld föder våld etc. För din egen skull, var försiktig med för vilka du predikar för.

//Peace

2006-12-29 13:19

har läst igenom hela tråden nu..
o kan inte mycker mer än hålla med om att försöka plocka honom på något sätt , trots att det inte är den bästa lösningen.
någon nämnde att man kan sätta upp affischer i hans område. jag tror verkligen att den kan vara något ( känns lite löjligt) men jag tror att det skulle knäcka honom. om du tillexempel skriver namn personnummer, vad som har hänt , att han är farlig ect.  

måste bara säga

GAIA P24
Great speech, så sant..

http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2006-12-29 18:23
GAIA P24
Varför är det respektlöst? Jag anser att det är själva motsatsen till respektlöst. Eftersom respektlös enligt mig betyder att man inte visar någon respekt.
Och när jag anser att en person som är offer ska hålla sig på lika hög moral nivå som resten så anser jag att det är att behandla någon med respekt.
Om jag däremot skulle tillåta någon att begå vad som enligt mig är moraliskt förfall utan att säga till, då skulle det brista i respekten jag har för denna personen.

Dvs att hålla upp offer till en hög moralisk nivå är motsatsen till respektlös, det är att visa att man har respekt för personen.
Man vill inte att den ska gå ner sig.

"Ja skulle en person som dig komma och predika i det läget så kan jag nästan garantera att du hade hamnat på sjukan... Sorry om du blir besviken men vissa grejer gör man bara inte, kasta moralkakor i ett sånt läge är en av dem."
Nej vissa saker gör du kanske inte.. När folk säger visar till dig att du inte ska begå moraliskt förfall, utan istället hålla dig på en högre nivå, då tycker du det är lämpligt att försöka banka skiten ur dom?
Jag undrar verkligen hur du rättfärdigar det?? Det låter enligt mig som galenskaper.
Jag försöker lixom bara få dig att inse att det du gör är fel, vare sig du är offer eller ej, du tycker då det är lämpligt att försöka banka skiten ur mig?
Vad tänker du med egentligen?

"Vem är du att komma och orda? Vem säger att du har rätt?"
Naturligtvis är jag ingen alls, så varför svarar du på det jag skriver??
Jag försöker inte leka superhjälte. Jag försöker visa dig vad som ganska tydligt är rätt och fel.

"Sen ett tips, om jag vore du skulle jag tänka mig för lite innan jag pratade med folk som drabbats av ditt och datt, drogberoenden, hämndtankar, kriminella, våld och det mesta. Du kan råka illa ut pga av ditt lite provocerande sätt. T.ex. om du skulle försöka prata ned en hätsk kosovoalban som kanske fått halva sin släkt utrotad av serber, börja orda om hur fel det är med hämndtankar och att våld föder våld etc. För din egen skull, var försiktig med för vilka du predikar för."
Gääääääsp. Vilket kvalificerat våldsromantiskt skitsnack. =)
Folk är vettigare än du tror, och därför skulle dom hantera att dom faktiskt bör agera utefter vad som är rätt i situationen.
Därför skulle dom inte heller ta illa upp om någon annan försöker påvisa vad som är rätt och fel.
Men annars, varför skulle jag råka illa ut för detta? Även fast folk vill slå ner mig så råkar jag knappast illa ut. Att bli misshandlad är inte det värsta här i världen. =)

2006-12-29 20:33
Lynguistic P21 - så vackert att du målar upp mig, som har blivit våldtagen, som sadist, men du ser våldtäktsmannen som offret som behöver hjälp. och folk undrar varför så många våldtäksmän kommer undan...
We call them winerbrods.

2006-12-29 23:59
Lynguistic P21

Hahaha, vi får väl hoppas att den dagen då du kommer och predikar när min lillasyster våldtas och misshandlas till döds aldrig inträffar (för din egen skull, ;)

Sen är du inte GUD, hur mkt du än säger på whoa om att du ska frälsa resten av oss "korkade" människor så vet du inte bäst. Dina ord är inte den ultimata sanningen. Du verkar lida av en hybris de luxe om du tror att du är Gandhi som ska "lära" alla andra att leva upp till dina preferenser.

Förklara för mig varför du har rätt? Vad är det som säger att din väg är den rätta? Du borde verkligen sätta ned fötterna på jorden. Gillar inte hur du uttrycker dig om att du ska "lära" andra den rätta vägen. Vem utnämnde dig till Messias?

Sen skriver du att du inte vet hur du skulle reagera i en sån situation, well hur kan du då så ofantligt sakna respekt för en person som skunkafied som HAR gått igenom detta? Genom att agera som du gör så sparkar du egentligen bara på en som redan ligger ned.

2006-12-30 01:26
skunkafied F25
Man kan naturligtvis vara våldtagen och sadist. Och man kan naturligtvis vara våldtäktsman och vara ett offer.
Sen att du lägger till en massa värden i orden våldtäktsman, offer och sadist gör att du strular till alltihop.
Vi är alla människor, och bör behandlas som sådana, inte som offer, sadister eller våldtäktsmän.

GAIA P24
"Förklara för mig varför du har rätt? Vad är det som säger att din väg är den rätta? "
Det finns väl inget som säger att det jag skriver är absolut rätt, men om du faktiskt frågar mig hur jag tänker så svarar jag på frågor. Då kan du mycket enkelt visa exakt vart felet ligger i mitt tänkande.
Dvs vi kan mycket enkelt argumentera, som vettiga människor gör. =) Dvs vi klarar oss ganska bra utan allt skit som dina inlägg är fyllda av.

Däremot är det rätt självklart att jag inte har fel här.
Jag har svårt att se hur ett moraliskt ont rättfärdigar ännu ett moraliskt ont.?? jag kan omöjligt se hur 2 ont gör ett rätt. Men du kan ju gärna förklara det för mig.

"well hur kan du då så ofantligt sakna respekt för en person som skunkafied som HAR gått igenom detta? "
Ursäkta mig, men är du efterbliven? Jag skrev i förra meddelandet vad respekt är för mig.
Dvs respekt är enligt mig att man tar hänsyn till en person och dess värde, och man försöker se till så att den personens värde upprätthålls genom mitt agerande mot denne. Lite förenklat då.
Då visar jag min respekt till henne genom att visa hur fel hennes tänkande är, dvs jag anser inte att hon bör sjunka till den låga nivån då hon anser att en person ska plågas. Jag anser att hon är för bra för det och därför borde hon inte göra det.
Naturligtvis kan hon argumentera emot och påpeka vart felet ligger i mitt tänkande. Och hon kan ju mycket väl visa att jag har fel.
Däremot tycks ju hon inte vara villig att visa mig det.
Ni båda tuggar ju på på samma sak om att man ska vissa offer respekt, genom att tillåta denne att göra vad som helst för att den är ett offer. Vilket enligt mig är galenskaper.

"Genom att agera som du gör så sparkar du egentligen bara på en som redan ligger ned."
Nej, jag hjälper en person upp som ligger ner. Om hon nu tolkar det som att jag sparkar på henne så är det synd.

2006-12-30 11:57
two_grand P25
Ski-mask way ? idiot som gör en tråd om det

2006-12-30 12:57
det finns nått som heter civil olydnad...utnytja den skiten, använd nån jävla mössjävel som ansiktismask o spöa snubben sen vafan....du åker ju inte dit om ingen ser dig o vet vem du e... o det blir nog fan ingen jävla förundersökning.

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-12-30 13:54
Lynguistic

Fanatiker... Hej då!

2006-12-30 16:26
GAIA P24
Men vad händer? Nu har du ju världens chans att visa för mig att jag har fel. Genom visa exakt hur och på vilket sätt jag tänker fel när jag kommer fram till min slutsats om vad som är rätt i den här situationen.

Dvs det är väldigt enkelt för dig att ta ner mina fötter på jorden som du så fint kallade det.
Varför gör du inte det då?

2006-12-30 17:58
Two_grand ge mig 3 kofotar, skjutsa mig till snubben, så är resten fixat..

skriv pm, jag är seriös.. Fängelse är fan värt när man drar med sig en våldtäcksman

2006-12-30 21:27
Jag vet vad jag skulle göra.. Jag skulle göra en tråd på whoa. Japp, det är vad jag hade gjort om min vän blev våldtagen..
Vem är du, tjänsteman?

2006-12-31 01:54
Lynguistic P21

1. Man kan naturligtvis vara våldtagen och sadist. Och man kan naturligtvis vara våldtäktsman och vara ett offer.

Nej. Och nej. Jag kallar inte en person som vill hämnas på personen som har skadat en för livet för...sadist. Och jag vill definitivt inte kalla en våldtäktsman för offer. Jag vill gärna veta hur du resonerar när du skriver så.

2. Sen att du lägger till en massa värden i orden våldtäktsman, offer och sadist gör att du strular till alltihop.

Eh. Definiera.

3. Vi är alla människor, och bör behandlas som sådana, inte som offer, sadister eller våldtäktsmän.

Jag vägrar behandla våldtäktsmän som nåt annat är de monster de faktiskt är. Alla människor har rätten till liv, men långt ifrån alla har rätten till ett liv utan plågsamt lidande.

4. Du varken hjälper mig eller sparkar på mig. Jag påverkas inte av personer som inte vet vad dom snackar om. Som tror sig veta allt om något de inte har en aning om. Som tror att de ska frälsa världen genom att behandla våldtäktsän som offer. Så nej, du påverkar inte mig på något vis. Jag tycker bara synd om dig för att du är så naiv att när din tillvaro får en rejäl smäll så kommer du bli så sjukt chockad att du inte vet vad du ska ta dig till.
We call them winerbrods.

2006-12-31 10:18
Soheil

Om man befinner sig i ett moraliskt dilemma kan det faktist vara ganska bra att få ett utomstående perspektiv.
Men det är klart det är väll bättre att gå ut och fråga människor på stan för här på whoa får man ju bara snacka om vad som stog sist på aftonbladet?

2006-12-31 10:26
skunkafied F25
1. Jag har inte kallat en våldtäktsman för ett offer. Inte heller har jag kallat ett våldtäkts offer för sadist.
Det är alla dina ord. Såsom du tolkar saken.
Det jag ville visa dig var skevheten i ditt sätt att tänka, dvs den delen där du säger att du vill plåga någon. Hur du än vrider och vänder på det så är det fortfarande en vilja att plåga.
Sen så är det du som säger att jag kallar dig sadist. Inte jag.

2. Det du gör att du lägger ett negativt värde i ordet sadist, dvs det är dåligt att vara sadist. Samma sak gör du med ordet våldtäktsman och offer.
När det gäller våldtäktsman så är det förståligt, för det är hemskt, så där är det okej.
Men jag tycker det är skumt att du lägger en massa värden i ordet offer och sadist, och därför så verkar det som om du aldrig kan se en våldtäktsman som ett offer eller ett offer som en sadist.

"Jag vägrar behandla våldtäktsmän som nåt annat är de monster de faktiskt är. "
Jag skulle mycket väl kunna se dig som ett monster om du tycker om att plåga människor.

4. Vadå vet inte vad dom snackar om? Jag vet mycket väl vad jag snackar om. Sen vadå att min tillvaro får en rejäl smäll. Förstår inte riktigt vad det är du vill komma till med detta?
När det gäller moraliska frågor så är det knappast så att det behövs någon slags erfarenhet för att uttala sig om allt.
Och jag har knappast behandlat våldtäktsmän som offer. Det enda jag har sagt är att dom behöver hjälp, och det är väl rätt så självklart, alla människor som begår våltäkter är ju aningen skeva i huvudet.

2006-12-31 16:48
whatzcrackulatin P20
Bra sagt.!

2006-12-31 16:56
two_grand P25: Har du inga vänner?
Vem är du, tjänsteman?

2006-12-31 18:55
Soheil

faktist vara ganska bra att få ett utomstående perspektiv.

Frågan är om du har vänner när orkar dryga dig på whoa?

2007-01-01 07:17
two_grand P25: Känner alla dina polare den personen eller? Jag är inte dryg, jag undrar bara hur fan man kan föredra att skapa en tråd på whoa framför att göra något åt saken.

Mitt "utomstående perspektiv" är att du ska göra något mer än att skapa en tråd här..

Vem är du, tjänsteman?

2007-01-01 16:39
Soheil

ja alla känner henne, dock bara jag som är bekant med våldtäktsmannen.

Problemet låg ju i att jag inte visste vad jag skulle göra, det kanske låter korkat, och förmodligen är det så, men jag hade inte tänkt på att jag kanske skadar henne mer genom att ta tag i det, så får väl bli så att jag talar med henne och frågar vad hon vill innerst inne.

Jag ser så ofta folk som skriver "men åhhh orka göra en tråd på whoa, har du inga vänner blablabla"... som jag sa innan kan det vara ganska bra att få ett annat perspektiv på saker, måhända att whoa inte är det ultimata stället i vissas ögon, men varför skulle det inte vara det?
Det finns en bred variation av åldrar och sociala bakgrunder här där alla deltar i en bredare förståelse.... typ =)

2007-01-02 03:21
Ja du får väl ursäkta om jag var lite kort, blir bara så less på alla som skapar trådar så fort någon slår ner dem, deras vänner, våldtar någon de känner osv osv. Men ja, du kanske hade mer anledning att göra en tråd än majoriteten.

Hur som helst, frågan är varför du vill skada killen? Är det för att göra henne rätt och för hennes skull? Eller för att du själv vill att han ska få ett straff som känns? Om det är för hennes skulle så bör du ta reda på hur hon ställer sig till att du tar saken i egna händer. Om det är för din egen skulle så får du väga fördelarna mot nackdelarna; som en oberoende person råder jag dig att inte göra något då jag tror du skulle ångra det om du åkte dit, vilket du löper stor risk att göra.

Vill du verkligen se killen bli skadad så tycker jag du ska planera det noga innan du gör något. Låt inte känslorna ta över, då kommer du göra misstag som i slutändan skadar dig själv också.
Vem är du, tjänsteman?