I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Välkomen till världen.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2006-12-27 20:20

Välkomen till världen.

Så välkomen in till tråden där vi slutar att acceptera världen. Vi tar inget för vad det är och ifrågasätter var ända liten grej i vårat universum.

varför är det kul att gå på krogen, egentligen?
Det sammlas ca 200 hundra personer i ett hus. Det är hög musik och man kan knappt prata. Folk måste gilla att skrika. Sen så sitter ca 70% och stirrar ut i tomma intet. Säger inte ett ord. Sen så går man till ett bord men efter någon minut så säger man "Ska vi gå och kolla där nere?". Sen går man till ett annat bord. Sitter och stirrar sen gör man samma sak igen. Man gör en massa konstiga rörelser på ett golv. Detta kan klassas som jävligt dåligt eller sexigt.

varför är dans snyggt, egentligen?
Man gör en massa sjuka rörelser. Sen om man ändrar sina rörelser så är det en helt annan grej. Och varför är tjejer oftast bättre än killar? Dom kan röra sig konstigare och då är dem bättre helt plötsligt. Typ rör på höften, svingar med en arm och kollar över axeln. Detta klassas som bra. 

Man gör en massa saker man inte vill.
Man super upp pengar. Man hockar (kan hända) en ful tjej. Gör upp alla pengar. Sen, VAFAN man ångrar sig. Man dricker en dryck. Endel dricker så äckliga saker att de måste göra grimaser. Man lägger ner en massa pengar på denna dryck med. Och för vad? Jo för att göra en massa saker man egentligen inte vill. Och detta vill man för att man har druckit en mysko dryck.

Ifrågasätt allt och sluta acceptera världen. 

2006-12-27 20:29
Folk för det för att bli accepterad av andra? för att vara någon man inte är. jag själv gillar inte krogen och att slösa massa pengar på dricka som jag tycker är värdelöst, då handlar jag gärna något som jag vill ha som skivor etc.. vinner mer glädje på det tycker jag
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Hangaround

2006-12-27 20:32
Varför vill man bli accepterad då? Och varför vill man vara någon annan? Om man säger att 60% av Sveriges befolkning går på krogen. Då betyder det att 60% vill vara någon annan. Är det kul eller?

Sen när blev det accepterat att vara någon annan? 
Graffare

2006-12-27 20:39
äsch vafan, varför skulle det inte vara accepterat?
They called me Mr. Glass

2006-12-27 20:40
ja, 60% hmm det stämmer inte riktigt med vad jag sa men att bli accepterad är ju motsatsen till att vara själv och det vill nog inte många och om man känner själv att man är värdelös så försöker man bli någon annan, så tror jag iaf men folk kanske behöver en dag då dom måste bara skrika och ha hög musik med alcohol för att alcohol får en att slappna av, kanske inte är för att det är gott och kanske för att det är men svårt att säga, tror det finns många olika anledningar till att varför man går dit detta är bara 2 skäll
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Hangaround

2006-12-27 20:42
Varför accepterar man saker då? det finns saker som folk inte accepterar bara för att man inte ska det även om man gillar det. Man accepterar att någon har på sig något visst färglatt tyg på kroppen. Sen om någon kommer med ett annat slags tyg så räknas det som oacceptabelt. Det är ju bara tyg i olika stilar och färger.

2006-12-27 21:24
håller faktiskt med, det brukar va så där hög musik så man knappt kan snacka...

och dansa är inte riktigt min grej, är inte den snubben som ställer mig o kör moves på dansgolvet som travolta direkt...

men det finns ändå endel sköna krogar som tar hänsyn till att man är en männiksa...

men jag brukar oftast gå till systemet o sätta mig med några polare o bara prata o ta det lungt, tills nåt annat kommer o förvirringen o helvetet bryter lös...
Hangaround

2006-12-27 22:01
Jag respekterar vad ni skriver. Håller med till 100%.
Men det är fel, tråden skall inte förklara det som är självklart. Jag vet varför krogen är kul, tror jag. Men VARFÖR ÄR det kul? Vem har besämt att det är kul? Jo jag vet att vi är gjorda så, äventyr och det förbjudna har alltid lockat människan. Men varför funkar vi så? Osv.

Exempel. Varför uppfattas man som snygg bara för att man har en annorlunda annsiktsform? Jag veta tt det tilltalaer on och man har lärt sig att DEt är snyggt. Men VARFÖR är det det?

2006-12-27 22:09
jag fattar inte, vill du att människor ska spekulera i varför något är estetiskt tilltalande?

alla människor har olika ögon, hjärnor osv, alla har olika smak? en killa jag tycker är snygg tycker nästa tjej är ful? Sen att många tycker lika kan väl mycket bero på att människor är ganska lika varandra.

Varför är dans snyggt? dans är väl snyggt om rörelserna framhäver kroppen på ett smickrande sätt. Det är skönt att dansa och jag tror att det syns. VARFÖR är det skönt att dansa? blodet pumpar, man får massa känslor osv. Dans är roligt att titta på för att det är ofta roligt att se något annorlunda än att folk bara går, man vaknar till och blir intresserad?

Hangaround

2006-12-27 22:18
ni är fan tröga. Varför är det dummt att vara trög? Fattar inte ett skit. Världen är fan skum....
Hangaround

2006-12-27 22:23
Det värsta är att det finns inga svar på mina frågor. Jag vill inte höra självklara saker som är framställda genom vetenskapliga skäl. Det är bara en gubbe som säger att "detta är vetenskapligt bevisat" och då är det rätt helt plötsligt. 

Fan...

2006-12-27 22:31
SpT

men det är ju det som är det fåniga, om det är givet att det inte finns något svar utan man kan bara dra normalstreck, vad ska man skriva då förutom normalstecken? Det enda som är givet om man tänker dom du gör är fler frågor och då kommer man inte fram till något alls om man aldrig kommer till någon form av svar eller slutsats?

Hangaround

2006-12-28 02:40
Det som är det filosofiska i detta är att man måste komma fram till en slutsats. Detta går narturligtvis inte då det finns så oklara saker. Man kan inte svara på dessa frågor då man inte kan svara med vetenskapliga eller statistiska slutsattser. Det som Jag vill F Ö R S Ö K A skapa. Eller skapa det är fel ord, att komma fram till. Man skall iallafall bearbeta dessa frågor, jag vill att man skall komma på något nytt. Men som sagt, det är nästan omöjligt att komma på något nytt, som inte finns.

Det är det jag begär. Det är, som du säger ingen mening med denna tråd att svara på frågorna då man inte kan finna svar. Det jag vill då är iaf att folk skall tänka och faktiskt förstå hur jääävla komplicerad denna värld är. Ta bara universum som ett ex. Kan man svara på den frågan kan man svara på mina...
Hangaround

2006-12-28 09:52
Jag har tråkigt på krogen och vill veta varför jag alltid gör av med 500 kronor. För att dagen efter kunna vakna upp och må piss och säga: jag ångrar mig.

2006-12-28 12:30
haha.
jo Cheeroy ifråasätt dina smaklökar annars lever du i en drömvärld.

jag gillar musik....varför?

2006-12-28 12:51
men om man ska tänka så där, va e de då för vits me nånting?

2006-12-28 13:39
Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2006-12-28 14:13
men om man ska tänka så där, va e de då för vits me nånting?"
Exakt, det är ju skitbra=)

2006-12-28 15:42
håller helt klart med dig om dansen.. ser mest fånigt ut.
stör  mig alltid på folk som dansar på krogen
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2006-12-28 17:57
jag älskar att skrika
Imperial Sounds ! roxxad av kury

2006-12-28 21:30
Jag vill klanka ner på folk med konstiga dialekter.
I mina ögon är en skåning, t ex, dummare, fulare och inkompetentare än en stockholmare.

Jag ränker även ofta tanken när jag ser en göteborgare eller liknande; vem i hela helvete skulle sakna det där offret, egnetligen.

Dock har jag aldrig fullbordat mina innersta tankar och dödat en "oäkting".

Död åt alla utom de underbara stockholmarna.

Ni som tänker gnälla över det jag skrivit kan låta bli, jag vet att jag "gör skäl för mitt namn", att jag är efterbliven och allmänt omogen.

Puss och död åt de mindre värda skåningarna.
Signatur får rum här
Hangaround

2006-12-28 22:00
enike_embhäli P23
Ah visst. Sen är det rätt roligt att en tjej är plötligt bra på att dansa om hon så bara vickar lite på höften. Men en kille måste ha gått danslektioner i några år för att folk skall gilla det.

Haha. Då återstår bara en fråga. Varför? varför tänker man i sådana banor? Om man t.ex hatar västvärldskonflikten så är det lite dubbelmoral att önska död åt andra medmänniskor som inte pratar ritigt som vi. Och för att dem bor i en annan stad.

Ser i politik användare som pratar om västvärlden hela tiden. Sen går dem in i blandat och hatar norrlänningar. Kanske bara är en statusfråga, vad vet jag?

2007-01-02 06:03
SpT förstår dig helt å hållet, Men man går ju ut för brudarna,titta på fina brudar som har gjort sig extra fina för denna "magiska kväll" haha sen krökar man för att få lite cojones(lr hur det stavas) å snacka med brudarna. Går ut med målet ska ha ball gå loss och hitta mej en fin fisse (e väldigt kräsen) å ta med hem. Sen dansa känns så sjukt gay om det inte är till en låt man diggar fett. Bättre DJ:s åt uteställena! e sugen på att bli dj snart.