I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem vad gäller sömn...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-04 02:00

Problem vad gäller sömn...

jag har ett innefattande problem vad gäller sömn... vid dessa "juletider" brukar relativt många "gå i ide". varför? vad är det som säger att att det ska vara just nu man sover? och varför i helvete har alla självmordstankar nu för tiden? det är något seriöst fel på oss svenskar...

min personliga uppfattning baseras på alla dessa människor med gåsjackor... jag tror att gåsjackorna gör människan förvirrad och depressiv. i framtiden kommer man kunna använda gåsjackor istället för kärnvapen i krig... tidvis kommer alla ta självomord och ge upp kriget... så en framtida lösning är nog att ekipera soldater med gåsjackor... en dyrare men mer hälsosam lösning i det stora hela...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 02:05
kool, kan man göra det? för jag hade riktigt svårt att klicka alltså.
Credit crunch crunch baby

Aha.
Lång koppling.
Ett enklare svar.
Människan behöver ljus, Sverige är ljusfattigt på vintern.
Ljus = Energi.
Lite energi = många trötta människor.
Inte lika med kriga med Gåsjackor, Din tonårs rebell.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

Vänta, så du tror att jackan gör människans personlighet? eller är jag borta nu?

2007-01-04 02:23
som svar på alla era frågor anser jag att gåsjackan är störande ful... hurvidare vem det är som bär den skiter jag fullständigt i och nej jag anser ej att gåsjackan är en personlighetsbaserad fråga. "tonårsrebell" givetvis kan det vara det... men jag anser att tonåren är en förvirrande tid med problem... och problem är till för att lösas... gåsjackan har desvärre inte den funktionen på mig tyvär. önskar att det vore så väl....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-04 03:13
Jag fattar verkligen ingenting.

2007-01-04 03:22
vissa hormoner i kroppen(melatonin, seretonin osv) tillverkas i olika mängder beroende på mängden ljus vi utsätter oss själva för... då det är mörkt så rubbas därför vår hormonella balans... det e nånting vissa hanterar sämre än andra...
What would macgyver do?

2007-01-04 03:37
Melatonin är ju det som påverkas av ljuset och lurar hjärnan om det är mörk så att man blir sömnig. Seratonin...det är en substans som man kan ha en avsaknad av om bidrar till depression, aaayt?

2007-01-04 03:38
Man kan käka seraton, då blir man av med sin depression. Men man får dåligt igen om man slutar. Har jag hört.

2007-01-04 03:43
haha åfan! det vafan nice tips asså... borde kansk börja knapra såna... kan möjligtvis ge rubbningar som liknar de man får av extasy... alla piller har sina små nackdelar må jag säga....