I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Klimatet i Sverige...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-12 09:17
samma tecken ellér vad man ska säga har funnits i över 30-40 år men nu verkar helt plötsligt debatten har vaknat till liv.

Vi kommer helt klart att förinta oss själva. Antingen tar det 50 eller 200 år men det lär inte ta längre tid. Det handlar inte bara om växthuseffekten utan om exploateringen av miljön, människor, djur osv. Konsumtionssamhället osv..

Sen tar det väl ett par miljoner år innan jorden
är återställd. 

2007-01-12 12:33
Tror du verkligen jorden utrotas på 200 år? Vi människor är som kackerlackor, och så länge växter kan växa så kommer det finnas mat till en nog stor del av folket för att vi ska leva vidare.

2007-01-12 15:48

ja tänk bara när antimaterian kan användas som vapen...

då är det kört.

zombastic fantastic

2007-01-13 18:15
vill ni göra något åt det. älskar ni vintersporter.
stöd greenpeace. organisation, som säger sig kunna hjälpa (klimatet) mot pengar såklart.
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2007-01-13 19:09
Ojoj, hela whoa är fyllt med vetenskapsmän verkar det som!

Det är bra roligt med folk som tror att bara för att det inte kommer snö ett år så är det slut på den varan, well youre in for a surprise nötter.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2007-01-13 19:16
jag säger bara kolla på  "en obekväm sanning"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 13:32
Tänk på hur kallt det var för exakt ett år sedan...

Det kallar jag skillnad!

Hämtade min bil för ett år sedan och när jag och farsan skulle köra dit så var 60 absolut högsta hastigheten vi körde i för att de var så halt ute... på väg hem med den nya bilen var jag nära att köra av vägen när jag försökte komma upp i 80 km/h på motorvägen... så fucking halt var det, måste tillägga att de var snöigt inte isigt.

Nu idag exakt ett år senare är det 7-8 grader varmt och trots att det är i mitten av januari så har jag bara upplevt tre nätter med minusgrader! Sjukt är bara förnamnet...

2007-01-16 14:22
Snattish

Det kan ju knappast bero på växthuseffekten!

Så snabbt går det väl inte?

Det jag inte förstår är, förra vintern var den kallaste på typ 150 år, då snackade ingen om växthuseffekten..

Att det är varmt denna vintern har jag svårt att tro att det beror på växthuseffekten. Dessutom är det inte speciellt varmt. Folk överdriver..

2007-01-17 19:52
OsJo, tror inte heller på att det är växthuseffekten, snarare en "naturlig" obalans innan en istid!

2007-01-17 22:27
jag hörde glassbilen idag .. det känndes rätt fucked up
- men nog om dig nu.

2007-01-22 16:48

Har inte snöat nångång i malmö föränns idag. Den 22 Januari Heelt rubbat!! snön kommer bara senare å senare hela tiden.

2007-01-22 17:11
MEN DET ÄR DOM ÄCKLIGA KINESERNA O AMERIKANERNA OM DOM HADE VARIT SOM SVERIGE HADE DET GJORT EN SÅN JÄVLA STOR FÖRÄNDRING DÖD ÅT KINA O AMERIKA

2007-01-22 17:12
tycker jag då..