I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver en förändring. ngn annan eller tips?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-14 11:36

Behöver en förändring. ngn annan eller tips?

Igår sköljde allt över mig som en Tsunami. Jag känner att allt är så jävla tråkigt. Jag ser tråkig ut, jag har tråkigt, allt är tråkigt. Jag behöver liva upp min vardag och mig. Nackdel är att jag inte kan vara borta från min hund speciellt mkt så att börja råträna eller börja dansa salsa är tyvärr uteslutet.

vad jag brukar göra när allt känns blä är att klippa håret , och de är la på g, men vad fan gör man när allt känns så här?

ngn som har tips?
urs så dåligt formulerat detta inlägg blev, men jag vet inte hur jag ska beskriva känslan. Jag har just fått nytt jobb, ska flytta om en månad, men ändå är allt bara blaaaahaaaaa.

Är för övrigt riktigt trött på o vara singel men eftersom jag ser så jävla tråkig ut har jag ingen lust o date-a ngn heller direkt.

Ngn som har massa jävlaranamma och kan få igång mig?
Kan ta en make-over dag (klippning,nytt smink, nya kläder whateva) om ngn har lust o inspiration, för jag har det då inte.

de e nu man önskar att man hade en liten personlig coach som inte kostade ngt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-01-14 11:51
Jag tycker du ska börja fika med dina vänner. Men här kommer det viktiga:

Man fikar inte på det där lilla mysiga kafét utan gäster. Man fikar på typ... mcdonalds. Varför? Jo, för att chanserna att träffa någon skojig är grymt mycket större där.

"eftersom jag ser så jävla tråkig ut har jag ingen lust o date-a ngn heller direkt."

Nu vet jag iofs inte hur du ser ut, men något säger mig att du mest tycker det själv och att en kille kan finna dig jättefin (:

Men ja, fika. Sök inte efter kärlek, låt den komma till dig! Det där uttrycket kör alltid jag och min kompis med, och när det känns som mest hopplöst brukar det faktiskt hända något. Det hände mig i förrgår.

På mcdonalds.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2007-01-14 12:03
kan inte fika. har hund. kan inte sitta från att jag kommer hem från jobbet vid halv 7 till natten på donken heller.

men visst är donken bra ragg ställe kanske om man studerar eller ngt. vet inte hur många hotta 25åringar som hänger på donken lindvreten tyvärr.

men håller med dig. man ska låta saker komma till sig. det har varit så förut för mig. men jag är för osäker just nu o då händer nada. tycker jag själv att jag ser tråkig ut så syns det på mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2007-01-14 12:05
Seriöst, kan du inte göra nånting pga hundjäveln? Ge bort den eller lär den använda låda som en katt. Du verkar ju begränsad som fan.

Men jaja, det kommer nog till dig ändå, det gör det alltid. Brukar ta högst 2 månader. Haha, rätt kul att jag analyserar slumpen som något helt vetenskapligt, "nämen det tar i runda slängar 2 månader att träffa någon man aldrig har träffat förut".

Nåväl, jag ska till donken nu :D tjingeling!

Admin

2007-01-14 12:15
Men vafan, ska du flytta om en månad? Klipp dig och chilla ner för fan, that's all you gotta do. När du flyttar kommer allt bergis äga.

2007-01-14 12:17
hehe du vet jag har inte skaffat hund för att hänga på donken så de e ju inte så att man vill ge bort den direkt. när jag kommer hem från lång dag på jobb vill jag vara med hunden eller ha hunden med mig i det jag gör. inte speciellt skumt.

vet inte om flytten gör så att ngt ändras i mig. men vi får la hoppas. ska bara flytta två mil bort så.
Admin

2007-01-14 12:20
Två mil är nog för att knyta nya kontakter, skulle jag vilja påstå. Tänk om du får en toksnygg granne som börjar kämpa på dig? Chansen finns!

Och det här med att se tråkig ut. Jag anser inte mig själv snygg alls, har blivit kallad för gullig ett par gånger. Men sen på donken i fredags började en söt tjej verkligen kämpa benhårt på mig. Fattar du? Folk har olika smaker, HON kämpade på fula MIG! Det kan hända dig med! :D

Hahaha, fan vad angelägen jag blev att hjälpa till här. Donken var det ja... får logga in senare :D

Rappare

2007-01-14 12:43
Peppis

En hund är ju en skitbra anledning att börjar råträna. Ut och spring med dig, och hunden. Eller, ja, dvs om du inte har en liten rått-hund som inte kan springa upp för en trappa utan vilostund..?

Hursomhelst, om du har tråkigt, ändra dina rutiner och din vardag. Börja umgås med människor du vanligtvis inte umgås med, och gör småsaker du aldrig gjort förr. Vidga yourself

2007-01-14 12:55
har ingen råtthund, och vi är ute mkt.
vet inte. jag har ju precis bytt jobb som sagt och ska flytta snart, har precis gått från studier på heltid till jobb på heltid, så de där me ändrade rutiner är gjort för typ 2 veckor sedan.

vet inte hur jag ska vidga..har inte så många polare direkt o så här i sthlm.

2007-01-14 13:19
cheeroy- hehe grabben är bara snäll. men nej inte så mkt donken hängande när man är 24 nej..

jag målar..kan iofs återuppta det. målar dock inte utomhus. men mycket mycket bra idé. borde ta upp målandet igen!

2007-01-14 14:15
Börja på en hundkurs. Din hund skulle tycka det var kul. Du skulle träffa massa nya människor. Visst låter det jävligt tråkigt. men vem vet. Där kanske din "hotta" 25-åring finns:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-01-14 14:45
ye, har prövat men hundkurs har inte blitt av iom att jag pluggade kväll innan o nu jobbar jag så sent att jag inte hinner med på vardagar. jag signade upp för söndagskurs, men de var mindre roligt när enda kursen var klockan 09 00 på söndagar. dit jag flyttar nu kan man inte ta sig kommunalt till där de håller ihundkurser.

2007-01-14 14:59
Usch då:s. men lämna ifrån dig hunden då?. Visst det känns ju jävligt tråkigt. men liksom, om den tar upp all din fritid så kan den ju inte va så kul?:(

2007-01-14 15:13
den tar inte upp alla min fritid. men iom att jag jobbar så mkt som jag gör vill jag ju vara med honom när jag kan.

2007-01-14 15:47
Jo iof. men kan han inte vara med när du fikar då?. finns väl alltid nån snäll gobbe som äger ett fik som släpper in hunden?

2007-01-14 15:51
shit asså. hunden klarar sig väl själv en stund vafan? :D
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2007-01-14 16:02
Det låter lite som du har bestämt dig för att du har för lite tid, och inställningen är därefter ... Har man inte tid så får man skapa sig tid, och går det inte, fine, men då finns det ingen anledning att sitta och klaga heller. :\

Att ha tråkigt är någonting man skapar själv, så vill du skapa tid och intressen, gör det; och gör det själv utan att behöva människors råd från ett community. Vi känner inte dig, vi vet inte vad du uppskattar, och således är det en ganska liten chans att vi ska ha något tips som är unikt.

Att skaffa nya intressen är nog någonting man bara kan göra själv, och det är dessutom ingenting som man kanske lyckas skaffa på en dag.

Du är trots allt 24, du borde själv veta vad du tidigare tyckt varit roligt i livet, gå efter sådana riktlinjer.

2007-01-14 16:09
nils. tack för hjälpen...eller inte.

hur lite tid jag har vet jag inte exact vad de har me denna tråden o göra.
nya intressen var inte vad tråden handlade om.
du kanske inte behöver råd om hur man ändrar på slentrian från ett community, det behöver jag.

lacroix- nej hundar får inte vara med på fik. för övrigt om jag bara ska sitta o snacka me folk kan jag gör det hemma.

tokish-eftersom jag jobbar o är borta från min hund från 0700-1800 om dagarna ser jag inte riktigt anledning till varför jag skulle lämna honom mer än så.
som jag redan nämnt skaffade jag hund och trivs med att umgås med den annars hade jag inte köpt den. men de e ju inte det denna tråden handlar om.

2007-01-14 16:16
för övrigt. bara för att jag är 24 heeelllaaa gaaaaamla ååååår betyder de inte att man har allt figured out. det jag tyckte var roligt förut är ju obviously inte roligt längre annars hade jag inte gjort denna tråden?

2007-01-14 19:09
Peppis F24
Jamen vad är det du frågar efter då? Är det här bara en allmän klaga-tråd kunde du ju klargjort det lite bättre...

2007-01-14 19:19
nej det är det inte. jag söker:

"vad jag brukar göra när allt känns blä är att klippa håret , och de är la på g, men vad fan gör man när allt känns så här?"

"Ngn som har massa jävlaranamma och kan få igång mig?
Kan ta en make-over dag (klippning,nytt smink, nya kläder whateva) om ngn har lust o inspiration, för jag har det då inte."
Admin

2007-01-14 19:29
Cheeroy, du är officiellt en dumjävel i mina ögon nu. Vem som helst bör ju fatta att termen "mcdonalds" är relativ, eftersom jag innan skrev "Man fikar inte på det där lilla mysiga kafét utan gäster."

Poängen är alltså att man får söka sig till platser med mycket folk, även om hon kanske hellre drar till nån jävla krog än mcdonalds.

2007-01-14 21:31
Du skrev att du inte ville börja träna, men det är annars en grej som brukar få igång mig. Kanske gå superlånga promenader med vovven? Du blir trött och får en massa endorfiner som rusar runt i blodet, och sen en massa energi. Fast det är inte så hejdundrade roligt att vara ute och gå i januaristorm i och för sig. Annars tror jag faktiskt det har med årstiden att göra också. Det har redan gått flera långa mörka månader och man pallar inte med mer. Så fort det blir ljusare igen tror jag Peppis blir mer pepp igen?
shake it!
Admin

2007-01-14 22:02
Cheeroy: Jag har aldrig burit en JL-tröja, inte heller lee-jeans. Har aldrig heller bott på södermalm.

Däremot träffade jag en kämp på mcdonalds i fredags, så ta dig.

2007-01-14 22:15
kiddan.- yeah du har säkert rätt, de hänger nog ihop med årstiden. för en gångs skull är jag iofs supertrött pga jobbet (jagar 6åringar o är utomhus 3-4 timmar om dagen med dem) så de förvånar mig lite att allt känns så hopplöst.

jag har planerat köpa en träningscykel i typ ett halvår men inte blitt av (har inte bil o måste be ngn o m skjuts om jag ska hämta blocket cykel ngnstans...vet inte, det har stått i vägen) blir kanske o punga ut 1400 på en ellos träningscykel (obs kan inte cykla me hunden, o blir ju mörkt direkt nu om dagarna, har inte lust o cykla i beckmörker eller springa i beckmörker ute heller för den delen)
hehe sedan total vägrar min hund superlånga prommisar om de regnar, är för kallt, eller snöar, så de blir mest om sommaren, dessutom är de becksvart när jag kommer hem o när jag lämnar honom om dagarna så..

hm aja
klippa o färga håret ska iaf bli av, när jag hittat en bra frisör som kan klippa, jag litar inte på ngn o ska klippa kort så.

2007-01-15 00:07
Heja heja Peppis friskt humör, skjortan hänger utanför!

2007-01-15 05:19
Gör något du aldrig har gjort förut, typ sy ett par byxor om du inte suttit framför en symaskin sen mellanstadiet eller börja spela något onlinedatorspel om du aldrig gjort det förut eller se fyra svåra filmer och läs fyra svåra böcker och diskutera dem med fyra svåra människor. Lär dig något du inte kan, typ läs på om hypnos eller teatersminkining eller gå förbi en skjutbana och skjut lite pistol någon dag (just detta momnet kan hunen inte vara med i men resten torde gå).

Du behöver ju inte börja råträna, eller spela dataspel jämt eller sy alla dina kläder själv, det räcker med att gära något nytt och oförväntat en gång i månaden eller två så både känner man sig som och framstår som mer spännande. En hel del av det är bara kul om man gör det en gång. Att gå en teatersminkingskurs är dyrt, att titta på blider av latesmasker på internet och göra en latexlösnäsa är därimot ganska billigt och kan utföras dirket i hemmet, med eller utan hund.

Börja med någon form av föreningsaktivitet en kväll i veckan typ bli scoutledeare eller något. scouter finns överallt och har som jag har förstått det oftast för få ledare (detta är säkert också hund-kompatibelt).

Måla om köket.
börja skriva på en varje-dag-såpa och sälj den till ett amrikanskt kristet kabel-nätverk.
Brygg din egen öl.

Hoppas något tipps hjälper.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Admin

2007-01-15 07:18
Rensat lite i tråden, skriv inte om du inte har något vettigt att säga!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-01-15 16:30
jochman var ju helt klart bäst hitills. de e exact sådant jag är ute efter.

2007-01-16 01:50
jag bode bli life-coach.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob