I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

övervinner kärleken allt?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-16 19:20

övervinner kärleken allt?

skulle du kunna gifta dig med en snubbe/brud med 5 barn?

isåfall övervinner kärleken allt eller kommer du känna dig utanför?  med tanke på att du aldrig kommer att bli deras mamma med andra ord inte en i familjen och att barnets mamma alltid kommer va en del av snubbe/brudens liv?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 19:29

jag skulle gett barnen all kärlek dom behövde, om dom acepterade giftemålet skulle jag mer än gärna gift mig.
att bli en i familjen är ju något man får jobba på, så småningom kommer ju även vi att skaffa barn, och jag har inget emot att fira jul med de andra barnens mamma och nya familj, as one big happy family

lillasyster ser dig

2007-01-16 19:29
glömde att säga: kärleken övervinner allt
lillasyster ser dig

2007-01-16 19:30
lilsis

hoppas d finns fler kvinnor som dej haha
peace!  n löööv to kidzen!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-16 19:30
Självklart, om jag tex älskade en kvinna så otroligt mkt och hon hade barn sen tidigare så är det ju bara köra på liksom.

men det många gör fel och kanske inte tänker på är att DU blir en i barnens liv. Du måste kunna älska dom som om dom vore ditt barn.

Jag har en styvmor som skiter fullständigt i mig och min bror som är söner till min far (hennes man) sen tidigare.
dom har 2 nya barn nu som dom tar hand om och bryr sig om.

Hon har varit elak och aldrig brytt sig om oss sen jag var 6år nu till jag är 19.!

vart lite off topic.

2007-01-16 19:32
a men d e la lite så..
DINA MINA å våra barn...tycker sånt e sjukt..är man väl gifta så e alla alla barnen våra eller?..fattar inte..tycker därför man ska tänka igenom..för är man inte beredd å älska barnen å göra d man ska för att dom ska släppain eni deras liv så ska man inte ens försöka..

2007-01-16 19:34
jo det är sagt, du måste ju som vinna in dig hos barnen.

Min mammas pojkvänner som hon haft efter att min far och henen skilde sig har alltid varit så grytm trevliga och verkligen visat att dom bryr sig om mig och min bror

medans min fars nya fru har fått mig att inte lita på "nya mammor" :P

2007-01-16 19:47
tror det handlar om vem det är oxå.

men styvfarsor jag träffat har alltid varit trevlgiare än styvmödrar

2007-01-16 19:51
Min bror gifte sig med en brud som hade tre barn sedan innan. Dessutom skaffade de sig ett eget också.
Men vad jag ser på de så är han nästan som en farsa för de. För han har då fan aldrig tid med att höra av sig till sin egen familj längre. Jag träffar han max 3 gånger om året. Och det är på julafton (sällan), min födelsedag (om jag har tur) och om min morsa skulle få behöva vara barnvakt åt deras dotter.

Så i detta fall.. Ja? Det kan övervinna allt.

Men om jag skulle möta en kille med fem ungar så skulle jag först tveka lite för att lära känna han mer. Men om jag vekrligen älskade honom så tror jag nog att jag skulle kunna klara av dessa ungar om jag slapp betala för de mer än vad som är rimligt..
Breakare

2007-01-18 10:14
utan kärlek e man ensam, så enkelt e det, dina vänner ger dig kärlek på ett sätt, flickvännen kärlek du sj vill ha, parents no comments, e du ensam så har du ingen kärlek och då har du inget at övervinna!!!!....om du nu inte har kärlek för dig sj d.v.s hahaha :D
HERB, bust a cap in yo ass

2007-01-18 12:03
vatos_4_life

kärlek är värt d mesta, men är d så värt så du skulle  ta på dej ansvaret att ta hand om din nya bruds trebarn då och ha hennes barns pappa ständigt i bilden?

menar bara aså om d e värt så är d så värt så man ser inte d som ett hinder. jag gör d nu iaf hade itne pallat sen när jag typ e 24-25 kan jag bli styvmamma. nu e d dags för ego time foooh suhe!!!

2007-01-23 22:45
Kärleken övervinner inte allt.

Vi måste klargöra det här barn.

Kärlek är inte en mystisk kraft som omger oss. Kärlek är en kemisk reaktion i våra huvuden.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-01-24 12:53
En reaktion i huvet låter inte som en struntsak.

2007-01-24 13:22
Men avundsjuka och hat ar tillika reaktioner i huvudet som ar minst lika starka. Sa karleken kan inte ses som en kraft som ar sa abnormt stark att den kan krossa betongvaggar om vi alskar tillrackligt mycket.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-01-24 13:23
som mitt liv ser ut just nu, så hade jag inte gjort det. men i framtiden, varför inte? är själv uppvuxen med världens bästa styvpappa o styvfamilj som tog emot mig med öppna armar. så hela den grejen är chill. men nu känner jag mig inte redo för sånt.
We call them winerbrods.

2007-01-24 14:50
inte en chans

2007-01-24 19:36
Nej, ibland träffar man rätt människor i fel tidpunkt i livet. Nu får ni inte tro att jag är en cynisk person. Jag tror även att man kan träffa rätt människa i rätt tidpunkt i livet, och då mina vänner, så behöver man inte övervinna något.
Breakare

2007-01-26 16:19
feniix, you got a point there!
HERB, bust a cap in yo ass