I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad bör man göra för att få en bra relation?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-21 22:12

Vad bör man göra för att få en bra relation?

Eftersom jag läste här att kärleksproblem verkar i mina ögon vara otillåtet så bytte jag rubrik till en filosofisk fråga :) 

Ok grejjen är såhär att jag kan ibland vara mycket osäker med mig själv när de gäller relationer.

Igår så stötte en tjej på mig på ett diskotek och jag tog med henne till efterfesten som skedde en halvtimme efter hon blev tvungen att gå hem, hur som helst så verkar hon vara en försiktig tjej men samtidigt glad att hon verka ha träffat mig.

Vi hade inget sex, även om jag fick den möjligheten så känner jag inte det. Det är pga att jag vill känna sex på riktigt och inget "fylleknull" som inte är samma sak.

Allt slutade med att vi gav varandra mobnummer och nu sitter jag här hemma 15 mil bort från henne där jag festade. Hon är 4 år yngre som sagt.

Men ok nu skall jag komma till saken.

Vad bör jag göra för att på något sett inte komma för fort för henne? Vad för dialoger bör jag utdela för att slippa bli kallad "Svin!" eller "Jävla sexmissfoster!" och liknande? Om vi hade haft sex så hade jag säkert inte skrivit det här.

Jag tror eller kanske vet att vi kan passa ihop, men vad bör jag skriva till henne på sms?
Skall jag direkt fråga efter hennes MSN eller skall jag ringa och utföra kallprat?

Ni som har haft långa relationer bör ju veta vad jagute efter.

Jag vill inte krossa hennes hjärta pga utnyttjande.

Tycker för övrigt att alla människor på Whoa har stöttat människor här förut, vilket jag är mycket glad över.

2007-01-21 22:18

skriv sms.. skriv exakt som du känner, hej d va grymt kul o träffa sig, skulle vara kul o ses igen?

brukar funka för mig...

Det var inte jag, det var han som sprang!

2007-01-21 22:19
ni har kännt varandra inte ens en dag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 22:21
det jag vill mena är att ni borde lära känna varandra innan du kastar dig in i något, men det är vad jag tycker efter mina erferenheter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 22:30

Jag tror inte att du behöver ha något att oroa dig för. Som någon skrev tidigare, skriv att det hade varit kul att ses och ta det lite slappt i början.

Så det så!!

2007-01-21 22:36
Jag åker dit om 2 veckor igen som jag glömde att skriva, men jag tänker inte vara tyst i 2 veckor för de.

2007-01-21 23:43
Hör av dig via ett sms. Tacka för senast, och säg att du skulle vilja träffa henne när du kommer tillbaka till staden igen.

Håller med dom som har skrivit att ni borde lära känna varandra först. Låt det ta tid. Ett förhållande bli oftast inte bra alls, om man rusar in i det, då man knappt känner varandra alls. Så låt det ta den tid det gör som sagt.

2007-01-21 23:57
Tack, men syftet med tråden var man bör akta sig för att slippa korta förhållanden.

Man får vänta och se helt enkelt.

2007-01-22 02:11
åkersbergas_keffo P21

sms är för fegisar

2007-01-22 15:28
lär känna henne först. Jag skulle nog säga generellt sätt att ibland kan det vara väldigt svårt att ha förhållande när ålderskillnaden är så stor när man är ung. Eftersom man utvecklas mycket när man är ung.
Det spelar mindre roll när man är vuxen.
Men generellt sätt skulle jag nog även säga att det är svårt med ett realistiskt långtidsförhållande som man har med någon man träffar när man är ung. Eftersom man utvecklas så mycket.

Men som de andra säger, lär känna henne. Sluta tänk så förbannat mycket. Det är bara att försöka lära känna henne och va med henne. Och sedan se om hon är en person som intresserar dig och som du vill spendera mer tid med.
Är hon det så är det toppen, är hon inte det så är det bara att leta vidare lixom.
Kärlek är inte så svårt.

2007-01-23 13:17
Det enda jag kan säga det är att hon skaffade apberget en timma efter jag skrev till henne.

2007-01-23 14:01
apberget?
...looking more like 5 cent

2007-01-23 14:17
Ungdomscommunity med särskild anknytning till Umeå och Skellefteå.
fisk fisk
banan banan

2007-01-23 14:17
google is the shit
fisk fisk
banan banan

2007-01-23 14:33

lol

...looking more like 5 cent

2007-01-27 02:17
yo
kanske inte har så mkt erfarenhet eftersom jag e så ung men jag har haft några riktigt långa och bra förhållanden och några som var skit.
jag har varit kär i en tjej grymmt mkt i typ 1 och ett halft år nu(vi e bra kompisar) tills hon gjordeslut med sin pojkvän, och nu är vi på G och det känns toppen. allt vände från kompisar till pure kärlek men det e lite svårt med att ha ett förhållande med riktigt bra kompisar men det värkar fungera riktigt bra nu.
så lär känna henne och tareda på var du har henne(det blir mkt bättre om mam lär känna henne först).
sen go for it !

...kanske lite off topic men känns bra att skriva när man inte har ngt att göra xD
Hobby; göra beats och slå nazister.

2007-01-27 10:17
blev du förälskad i henne?
"Girls got balls.They´re just a little higher up, that´s all."- Joan Jett

2007-01-27 18:17
ring bruden, säg som det ligger till. eller okej, kör lite mildare.

2007-01-28 10:38
Jag orkar inte med det här, men tack ändå.

2007-01-28 21:17
SkankyWhore 
då e ja feg, tror ja..
Det var inte jag, det var han som sprang!