I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Astral Projection/UKU

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-25 11:03

Astral Projection/UKU

Någon mer än jag som vart med om Utanförkroppenupplevelse eller försökt sig på att astral-projicera? alltså att man medvetet lämnar kroppen för en stund och man rör sig istället med sin energikropp.

Om man har upplevt detta är det svårt att tvivla på att det finns en själ vilket jag är övertygad om att det finns.
För många låter det jätte flummigt men man kan omöjligt veta...

ett citat jag läste ur en bok för er ateister:
"En ateistisk astronaut och en religös hjärkirurg samtalade om hurvida det finns liv bortom våran fysiska värld.
Astronauten säger att under alla sina resor i rymden har han sett vare sig änglar eller spöken. Hjärnirurgen kontrar att han har opererat otaligt med hjärnor men aldrig sett skymten av en tanke"

Alla vet att man tänker men ingen kan bevisa att man gör det. Visst kan man se att det pågår arbete i hjärnan men det går inte bevisa tänkandet... Är tankar fysiskt eller bara energier...

2007-01-25 11:12
* "Alla vet att man tänker men ingen kan bevisa att man gör det."
- I och med att man kan mäta impulserna mellan olika delar av hjärnan, samt få ett specifikt resultat när man "stänger av" dem så, jo - man kan "bevisa" att man tänker.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-01-25 11:14
Du mäter impulserna men inte tankarna

2007-01-25 11:15

Det enda man ser är att hjärnan arbetar

2007-01-25 11:19
peter-rabbit - Visst, du ser inte de exakta tankarna, men du kan se inom vilket område du tänker, samt kan blockera en viss typ av tankeprocess genom att förstöra specifika delar av hjärnan, vilket är oändligt större underlag för att bevisa att en tankeprocess existerar än de "underlag" som finns för UKU:er.

10-4, over...

2007-01-25 11:23
Men en annan fråga då, är tankar materia? vart tar de vägen när man glömmer bort något?

2007-01-25 11:41
Se på hjärnan som en hårddisk så får du en hyfsad parallell.

10-4, over...

2007-01-25 12:15
peter-rabbit
Tankarna finns nog kvar, bara det att du personligen glömt bort men dem ligger kvar där nånstans
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-01-25 12:17
Personligen tror jag vårat medvetande har fler aspekter, tror dels att det är Fysiskt men samtidigt att det existerar former av olika energier i andra dimensioner.
Vi lever ju trots allt i ett Multidimensionellt universum även om vi bara är "medvetna" om dom 4a första..

Enligt strängteorin är vi väll uppe i 26st nu eller vad det är, fast det är inte många som går att bevisa med vetenskapliga metoder än, är väll bara typ dom 10 första ungefär som går.

Egypterna och filosofen Descartes bland många andra har länge trott att själen fanns i Tallkottkörteln (Epifysen).
Dom trodde även att det hallucinogen ämnet DMT utlöstet i hjärnan och att det var en del av tankeprocessen.

Intressant är att den punkten räknas som det 3e Ögat (6e Chakrat Ajna)

Den Astrala världen är egentligen detsamma som fantasin, men ju bättre man lär sig kontrollera den ju lättare blir det att resa dit (om man väntar på bussen kanske?)

Den Astrala världen är precis som dröm tillståndet ett sätt att komma i "direkt" kontakt med sitt Undermedvetna för att hämta loooooads med information som man annars inte får tag på.
Sen måste man förstås deschiffera (tolka) skiten, men det är en annan femma!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-01-25 15:27
Jag vill prova som fan. Kan man få tag i instruktionsböcker eller liknande nånstans?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-25 15:34
mästerkatten
på Flashback forumet kan man annars läsa om andras erfarenheter och litteratur tips
här
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-01-25 17:48
En väldigt bra bok om en olika massa saker, ska köpa den snart och börja med meditation och yoga övningarna osv... ap också i sinom tid:

Liber ABA (Book 4)

Står om AP i del 2 (Magick in Theory and Practice)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-01-25 18:04
jag läser en bok somheter "astrala resour ut ur kroppen" av thomas karlsson och även utforska ditt andra sinne eller något sånt av camilla something

2007-01-25 18:09
Skulle va grymmt o kunna det där om man t.ex satt i fängelset :)..

shupp shupp! pilliwillie!

2007-01-25 18:11
personligen har jag aldrig fattat att det där skaket jag upplevt en massa gånger hade något med det att göra...
...samtidgt som jag skakar eller mer sagt vibrerar insides så hör jag en massa röster, mer som skrik eller rop och ett högt surrande ljud

Har aldrig afttat vad det var förrän jag läste om astrala resor...
...däremot har jag vaknat upp i en dröm och vetat att jag befann mig i drömmen men var helt medveten och just kunde gör en massa skoj. Det var ingen astral resa då jag fann mig i en skum miljö som jag kunde forma med tanke och vilja. Att flyga och finna personer som jag ville ha med mig i resan var ingen omöjlighet heller. Det var riktigt fint.

Men jag ska börja koncentrera mig mer och komma in i en djupare meditation för att medvetet försöka mig på en sådan upplevelse.

2007-01-26 00:47
Ástral projicera e riktgit fett o klart d finns en själ!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-26 07:34
Enda som händer är att man spelar sin fantasi ett spratt skulle jag tro.

Några konkreta bevis som kan få mig att ändra uppfattning, eller går det inte att bevisa... än?

2007-01-26 08:17
har varit med om det på halucinogena droger och när jag drömt vilket får mig att tro att ni som upplever det faktiskt bara är inne i er egen fantasi, ni lär er helt enkelt att drömma väldigt tydligt och halucinera av er själva.. tror absolut inte att man kan resa ur sin kropp på riktigt, därmed inte sagt att det inte är grymt att kunna styra sina drömmar sådär..

2007-01-26 11:45
Joel413 P23, droginducerade räknas egentligen inte..

2007-01-26 12:10
Pusherman - Självklart att det inte gör det, för då skulle det ju kunna kasta tvivel på att astralprojektioner "verkligen fanns"...

Kan du förklara varför droginducerade AP / UKU:s inte ska räknas?

10-4, over...

2007-01-26 17:53
Pusherman: precis som mabande säger, varför? sedan skrev jag även och när jag drömt, skillnaden anske inte är större än att jag inser att jag drömmer eller halucinerar medan endel andra tror att de flyger runt på riktigt..

2007-01-26 18:10
ett sätt att kunna bevisa det är att då man lyckas komma till den punkt det kallas för AP/UKU så om man väl kommer ihåg att hitta något som det kan bevisa finns där då resan är över...
..ex att ta sig till en address och läsa vilka som bor där. Sen vid ett vaket tillstånd så är det bara gå dit och checka...då har man bevisat om det är sanning eller ej.

Själv skiter jag i vilket och är endast ute efter den grymma upplevelsen som jag hade i min dröm. Naturligare trip finns inte.

2007-01-26 18:11
shit asså...jag svamlar skrift...fuckin "feber"

2007-01-26 19:05
har lykats med astral projection en gång, det var flummit hadde ingen aning om att det ens gick att få den astrala kroppen o lämmna den fysiska.
men det var några år sen, nu är jag alldeles för okoncentrerad o otränad, tappar fokus hela tiden..

ska väl försöka komma igång med lite meditation snart iaf.

2007-01-27 03:04
om ni känner till snubben Osho så hittade jag ett pdf dokument med en intervju med honom som handlade om droginducerade/influerade upplevelser och hur dom skiljer sig mot vanliga. minns dock inte hur han förklarade skiten

men att droginducerade upplevelser skulle vara sämre eller så säger jag inte, säger bara att det inte är samma sak.
att astral projektera utan hjälpmedel som droger ger ett heeelt annat resultat.

ska man ens syssla med AP så bör man föra en journal där man skriver ner Allting, att även föra en vanlig daglig journal över vad som händer samt en dröm dagbok är nästan det också ett måste annars kan man lika gärna skita i att försöka sig på det från första början. journalen är lika viktig som själva försöken i sig.

AP är väldigt mycket Fantasi, JA.

Läs mer om vad AP egentligen är och innebär i boken jag länkade alldelles här ovanför.
AP är så mycket mer än att bara fantisera att man "flyger" osv som i lucida drömmar å liknande.

UKU eller OOBE är en helt annan femma än AP.
Även om det är många som blandar ihop dom allt för ofta speciellt med den förvirrande informationen överallt på nätet

2007-01-27 03:09
tecNone, när du bemästrar det Astrala Planet (dimensionen, whatever) så behöver du inte ens anstränga dig för att hoppa in i den världen den blir nästan lika naturlig som den vanliga (sitter å väntar på bussen eller whatnot)

FÖRRESTEN så är den Astrala Världen direkt kopplad till det undermedvetna. Ju bättre man blir på det ju mindre medvetna saker hamnar där och stör och förstör upplevelsen genom att få en att tvivla.

2007-01-27 15:21

satan vad intressant detta var, det här måste jag prova.

2007-01-27 15:39
skit Pusherman ..du verkar ha fett koll på detta me ap n shit.,..har du bemästart ap dimensionen då?

2007-01-27 18:50
Astralplanet är som en helt annan dimension man kan se färger som man inte ser med ögonen etc. Första gången jag var med om en OBE var hemma hos en polare när jag vaknade tidigt på morgonen hamnade jag i vibrationsstadiet och sedan kunde jag röra mig. Jag försökte tända lampan på nattduksbordet men handen for igenom sladden. Sedan ställer jag mig på golvet och ser min egen kropp ligga i sängen och det var en underlig upplevelse... Jag tänkte att jag skulle ut och flyga en liten sväng på någon minut för att inte somna och glömma allt, så jag flög igenom fönstret som kändes som att åka igenom en geléklump sen for jag uppåt och såg på utsikten.
Men det konstiga var det att när jag kom tillbaka till lägenheten skulle jag kolla vad min kompis gjorde så jag såg honom sitta vid datorn... går vidare till vardags rummet och sedan sugs jag tillbaks till kroppen.
När jag sedan vaknade pratade jag med min kompis om vad jag upplevde.. det var bara det att han satt vid datorn när jag klev upp. (kan ha vart en slump) men märkligt var det.

Sen är ju det astrala planet en annan sak med olika världar och dimensioner etc som jag inte fullt bemästrar än.

2007-01-27 22:01
peter-rabbit

tog du någon drog innan denna överjordiska upplevelse?

2007-01-27 23:01
Nej inga droger

2007-01-28 08:44
ok, ta med dig en kamera nästa gång då och filma dina flygturer.. fast det kanske inte går att ta med sig icke besjälade ting.. =D

2007-01-28 11:29
haha, ska filma nästa gång:P

2007-01-28 16:01
Märkligt vad svårt det var att svara på frågor här :)

10-4, over...

2007-01-28 16:20
hade man haft en våg man låg på och sen lyckats ta sig ut till den astrala världen hade man nog kunnat bevisa att det funkar om man väger mindre.

2007-01-28 16:22
dafute - Varför skulle man väga mindre (och hur mycket mindre skulle man väga)?

10-4, over...

2007-01-28 16:49
några gram, kommer inte ihåg hur mkt...

2007-01-28 16:58
21 gram påstås själen väga, men det har ungefär lika mycket vetenskapligt värde som de övriga "bevisen" osm lagts fram i den här tråden

10-4, over...

2007-01-28 17:07
Det finns inga vetenskapliga bevis... men hur ofta har vetenskapen rätt

2007-01-28 17:10
Ganska ofta faktist :)

10-4, over...

2007-01-28 17:28
För övrigt gillar jag att det refereras till ett "vetenskapligt resultat" som sen visas vara felaktigt. Men då är inte problemet att det utförts under klart tveksamma former, utan att "vetenskapen är fel" :D

10-4, over...

2007-01-28 18:01

hade man tränat upp ett tio-tal människor att nå den astrala rymden och alla hade vägt 21gram mindre hade man nog kunnat fastställa att en "själ" färdas bort från kroppen. var hittar jag försökskaniner?:)

2007-01-28 18:07
dafute - Nej, du hade kunnat fastställa att du hade indicier för att fortsätta forskningen. 10 pers är sällan ett tillräckligt stort underlag för att bevisa någonting.

10-4, over...

2007-01-28 18:29

så det är bara ett sammaträffande att exakt 21gram förloras vid besök vid den astrala rymden?

2007-01-28 18:30

sen om 21gram återvänder när dom vaknar igen vad säger du då?

2007-01-28 18:53
Då hade iaf jag varit övertygad:)

2007-01-28 19:09
dafute - Nu talar du som om att det var bevisat :)
Nej, det kanske inte skulle vara ett sammanträffande. Det kan lika gärna vara att du har mixtrat med resultaten eller mätvärdesfel.
Om du skulle göra ett experiment med tio personer som alla tappade just 21 gram efter påstådda AP:s så skulle du, för att få det till en vetenskapligt giltig undersökning, behöva upprepa experimentet med andra deltagare och även med varierade förutsättningar. För att få resultaten godkända måste experimentet även kunna utföras av andra, med liknande (i stort sett samma) resultat.

10-4, over...

2007-01-29 00:59
_DominiQue_ F20, nope, har inte ens börjat försöka med skiten ens, just nu är jag alldelles för droginfluerad för att det ska funka som det är tänkt. dessutom om man väl ska göra nånting så kan man lika gärna göra det ordentligt, lägga hela sin själ i det och verkligen anstränga sig och fokusera sig på att fortsätta. allt handlar om vilja.

ska köpa boken jag länkade här i tråden tidigare, som sagt om man inte för journaler över varje experiment och verkligen ger sig in i det och ser till att träna på det varje dag så kan man lika gärna skita it direkt. utan journaler så kan man inte följa utvecklingen och jämföra med sin vanliga "dagbok" så man kan göra mer accurate tolkningar av sina försök genom att kolla vilket sinnestillstånd man varit i under dom dagarna och dagarna/veckorna/månaderna innan.
gör man inte de så kommer man aldrig någonsin komma nånstans med att kontrollera den astrala världen till fullo.

dessutom är både yoga och meditation lika viktigt att bemästra i samband med AP. Ceremoniell Magi är också en viktig grej i allt det här.