Individualism.
Om alla vill vara unika, betyder det ju att alla följer samma tanke, skapas det inte då en gemensam nämnare som standardiserar individuell variation?
FREE Ayatolla.
jag är speciell precis som alla andra?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
nja mer jag är exakt lika dan som alla andra det är det som gör mig unik blir det väl.
FREE Ayatolla.
haha. En rik punkare som spelar golf är unik... men även en rebell.
Hey
Unik är man väll för att man inte är exakt som alla andra. Man är så att säga unik (på sitt sätt).
Unik är man väll för att man inte är exakt som alla andra. Man är så att säga unik (på sitt sätt). Ja jo men själva tanken på att alla är unika på sitt sett blir ju inte unik om alla tänker så. att hävda motsattsen blir då det unika. Dvs att ni alla är konformerade idioter och inte alls särskilt unika. Blir det inte en standardiserad individ om individen tänker efter samma måtto som alla andra, att vara unik?
FREE Ayatolla.
Det är inte en "gemensam nämnare" att alla är olika varandra. Isåfall är den gemensamma nämnaren det faktum att vi är människor, eller nåt liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om alla är olika och unika betyder det ju att alla har likhen i att vara olik och unik, och då är de ju inte olika och unika längre.
FREE Ayatolla.
Pseudosemantik. Att vilja vara unik är en gemensam nämnare. Att verkligen vara unik är inte en gemensam nämnare. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Individualism handlar väl inte generellt sätt om att alla ska vara unika. Utan att alla ska följa sitt egna intresse. Dvs någon slags egoistisk tankegång. Men jag tror helt klart att man kan argumentera för att individualism skapar någon slags gemensam identiet som alla följer. Däremot inte om alla är unika. Och så vitt jag vet så är det rätt svårt för alla att vara unika. Att vara unik handlar väl om att stå ut från gruppen. Då går det per definition inte att alla är unika.
Lynguistic - Nej, att vara unik är att vara den enda i sitt slag. Individualism handlar om att vara självständig, inte nödvändigtvis unik. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P30 Ah jo så skulle man nog bättre kunna se på det. =) Dvs att vara unik är att vara det enda i sitt slag. Snarare än stå ut från mängden.
Det är väll inte själva tanken på att vara unik som är det unika, utan det faktum att alla personer är unika.
men d killen menar e att alla vill vara olika. och om man då inte vill d utan vara som alla andra. då är man olik. men då blir man som alla andra ändå. det var en dum tråd.
"asså när vi bajsade var vi kungar"
Xunzi - Semantik används för att förklara innebörden av meningar. Prefixet "pseudo-" används för att visa att det är en oriktig variant. Ungefär som man kan använda pseudomusiker om folk man anser inte gör "riktig" musik. I detta fall riktat mot AA-negation. 10-4, over...
Xunzi - Om du kollar hans inlägg precis innan mitt "pseudosemantik" så ser du att han skriver att "Om alla är olika och unika betyder det ju att alla har likhen i att vara olik och unik, och då är de ju inte olika och unika längre. " vilket är ett felaktigt jämställande av termerna "särskild " och "unik ". D.v.s. han åsyftade (i det inlägget) inte avsikten, utan egenskapen. 10-4, over...
Pseudotrakasserare där :P 10-4, over...
BIT Man vill väll vara lik eller olik andra i olika grad. Så olika grad så man tillhör sin egna kategori. För övrigt så tycker jag det är lite onstigt att säga att tanken skulle vara avgörande om man är unik eller inte. En enskild tanke behöver inte vara unik, men fortfarande är det ett faktum att människor att människor inte är helt lika varandra.