I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I totalt mörker

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-01-31 01:28

I totalt mörker

Om man tänker sig att en människa levde i totalt mörker under en längre tid. Skulle man då efter ett tag blunda jämt, eller fortfarande hålla ögonen öppna?

Vad tror du?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-31 07:03
eftersom blinda människor har ögonen öppna borde väl vi andra också ha det isåfall kanske...
Don't fuck with kroll.

2007-01-31 07:08
Man skulle nog ha ögonen öppna.

Om man går balansgång på en pinne och blundar så är det mycket svårare än om man tittat. Så är det även för en blind konstigt nog.
Så ögonen hade varit öppna för balansens skull.
Och sen är det ganksa jobbigt att blunda om man inte ät trött ;)

2007-01-31 11:51
Du tror det?

Jag tänkte att man kanske efter hand stänger ögonen. Det bör ju trots allt vara det mest vilsamma.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-31 14:20
Jonka.
Jag vet att balanssinnet påvärkas när man blundar. Jag lärde mig på något snilleprogram på tv.

2007-01-31 15:00
I mörker då menar du? Säkert att man testat detta på någon som utsatts för total avsaknad av ljus under längre tid?
Hjärnan kanske anpassar sig.

2007-01-31 15:10
Men att ha ögonen stängda/öppna och att befinna sig i ljus/mörker är vå helt olika saker.
Balanssinnet påvärkas ju när man blundar oavsett om det är ljust eller mörkt omkring en.