Hur fan lyckas man?
För varje dag som går så känner jag bara mer och mer hur jag inte vill misslyckas. Genom att misslyckas menar jag att bli en riktigt prakt svensson. Halvkass inkomst, pengarna går till räkninar och mat för att överleva. Sen sitter man och drömmer om den där bilen, den där resan och annat. Man börjar spara undan lite pengar en månad för att kanske dra utomlands men sen nästa månad måste man rensa den kassan för att ha råd med mat. Jag vill verkligen inte vara någon tråkig person som har levt i min hemstad hela mitt liv. Jag vill kunna sitta där om 60 år och blicka tillbaka över den framgången, det landet, osv. Jag är absolut ingen höjdare i skolan, kunskap/talang finns men inte ork/tid/lust. Har ca 1½ år kvar på gymnasiet och börjar redan nu tänka, hur fan ska jag tjäna så mycket stålar som möjligt på minsta möjliga arbete ? ;] Egentligen så kan jag jobba häcken av mig, kanske periodvis. Men jag orkar inte leva efter nåt 7-4 mönster i 25 år... Finns det ens hopp för sånna här drömmar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha.. "kunskap/talang finns men inte ork/tid/lust" Det luktar svensson!
pop full a beer
Det har väl kanske väldigt mycket med att göra att man har valt totalt felt linje och inte orkar lägga energi på någonting som man bara vill komma ifrån, samt att träning/övriga fritidsintressen är bra mycket roligare än skolan ^^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Satsa på träning/övriga fritidsintressen då? Om det finns talang där så är det bara att engagera sig totalt!
pop full a beer
Hitta ditt intresse!!! o om du så gärna vill resa o ha lite äventyr o inte leva samma mönstres så ge dej ut o "luffa". planka ett tåg någonstans söder ut o åk dit de slänger ut dej träffa folk, upplev nya saker varj da, skaffa pengar på dit sätt lr iaf mat o tak över huvet för dagen. åk typ jorden runt o ja kan lova dej att du kommer lära dej så mkt utan att du tänker på d. men vill du ha pengar måst du tyvär jobba om inte du vinner pengar!! annars så ta d lungt, ta d som d kommer o kom ihåg att d e DU som skapar din framtid o DU väljer vilka vägar du vill gå ................lr ja vet inte................. Peace;)
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
Exakt. Sånt här man får lite småångest av ibland. Jag vill göra något av mitt liv. Jag vägrar också att leva så som du beskrev. Jag vill succeed och bli tillfredsställd. ... men vad fan ska man satsa på?
Du pratar om att du inte vill bli någon Svensson, en pusselbit i samhället med några andra ord. Och därför ställer du frågan hur du ska få ihop massor av pengar? Du är inne på helt fel banor, du ÄR redan den där pusselbiten. Tyvärr.
"Jag är absolut ingen höjdare i skolan, kunskap/talang finns men inte ork/tid/lust" Det där förstår jag mig inte på, om det fanns något sätt att "lyckas" utan att ha ork/tid/lust, tror du inte alla skulle göra så då? Det är ju en rätt vanlig dröm.
Ja, du. Din situation är vanlig. Du vill ha vissa saker, förstår att det kommer att kräva en jävla massa jobb, och sedan inser du att du inte orkar och försöker hitta en genväg. Svaret är att tyvärr; vill du tjäna mycket pengar får du vara beredd på att lägga ner en del jobb på det.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
Internet är framtiden, skaffa en hemsida. Folk drar ju hem miljarder på hemsidor nu för tiden. Gör typ "Youtube2" och sälj för 11miljarder.
Eller köp en jävla massa Trisslotter och hoppas på det bästa.
I live my life one videogame at a time.
aa den trislott inden lät lovande
Hur kan man komma i kontakt med några torskar i norge som vill ha en svensk arbetslav?
matshinze aa fast jag var ju inte så otroligt seriös heller..
qustpah det brukar finnas olika ställen i norge där man tok rensar fisk och jobbar typ 12timmar om dan i några månader o bor på stället, sjukt bra lön
Sheba F28 bra sagt! hoppas jag blir gammal nog att inse det också...
men hallå...så länge du inte känner dig som en svensson så lev som du vill....du är ju redan en svensson som vill tjäna pengar så dem kan göra vad dem vill....finns hur många möjligheter som helst...köp en biljett o jobba på barer..reseledare...fiskare..,,.gör va fan som helst...men fattar inte svensson grejen....gör inte som "dem "då???
Blev mycket tjäna pengar-svar i den här tråden, vilket jag inte riktigt tror skaparen syftade på när han menade att han inte vill vara svensson. I gymnasiet kan jag såhär på efterhand säga att jag kom in i någon depression eftersom inget jag gjorde i skolan (natur) intresserade mig speciellt mycket, och jag satt fast i samma vardag dag in och dag ut. I våras bestämde jag mig för att göra det jag gillar och komma ut och se världen. Studerar för tillfället grafisk design och med feedback av vänner samt bra betyg känner jag att jag har en stor chans att lyckas och är sjukt glad att jag hittat något som tillfredsställer mig samt kan ge mig en hyfsad lön. Eftersom jag dessutom har utbildningen på engelska kan jag åka och se världen och jobba överallt, vilket jag planerar på att göra. Det finns INGENTING som sätter gränser på vad du kan göra. Vill du åka till karibien och fota sjölejon ett par år, gör det. Vill du åka till afrika och volontärarbeta i utbyte mot mat och husrum, gör det. Den här mentalitetsmallen att man ska ha ett "bra" jobb med 6årig utbildning och sen knega och bo i sitt radhus existerar inte för mig... jag vill göra det som känns rätt för stunden och just nu gör det det!
WHADUP
Ska tillägga att jag bor i Australien sen 4 månader tillbaka, och åkte hit helt själv för att skapa mig en ny verklighet. Men polarna finns alltid kvar därhemma och allt där är som förut. Jag tror alla kan behöva komma ifrån sin vardag lite då och då, även om det här nu är min nya men ändå annorlunda vardag.
WHADUP
Så mitt tips.. kämpa dig igenom gymnasiet så att du åtminstone blir högskolebehörig, sen gör du vad som känns rätt för stunden. Sen är det bara att rulla med flowet, har du motivation i det du gillar kommer du lyckas. Och även om du inte är motiverad för tillfället för att du gör en massa grejjer som känns tråkiga och onödiga kommer du hitta det du gillar... sorry för trippelpost
WHADUP
Hus/Lägenhet Sommarstuga Två bilar Fru och barn Tillfredställande arbete med bra kollegor En vinterresa och en solresa per år, små resor/utflykter däremellan. En bred vänskapskrets med liknande förhållanden Det är min syn på ett "Svensson" liv - tycker det verkar toppen.
I forgot...en hund givetvis.
Thanor: Jag håller med!. Men innan jag skaffar allt det där, vill jag skaffa erfarenheter =). Typ åka runt i världen och laga mat =). Håller på att utbilda mig till kock, och som det ser ut nu är jag lovad jobb lite här och där. Irland, Indien, Grekland och lite här och där. Men nu behöver jag också klara av skolan, så jag får ett slut betyg. Jag brinner för detta, men iaf. Ett vanligt "svensson" liv skulle passa perfekt efter jag har skaffat erfarenheter. Vem skulle inte vilja slå sig ner med 2 bilar, fru och barn, fast bostad som tillhör just MIG. Låter som sagt helt enkelt som TOPPEN!
*snaark*
Pallar inte läsa hela tråden, men du tänker i exakt samma banor som mig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Trådskaparen alltså.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Emeye, tack för mycket bra svar. Högskolebehörighet får jag genom den utbildning jag har nu. Jag studerar faktiskt också Grafisk Design nu på högstadiet. Har läst några små kurser i varje fall men inget för mig så ska byta bort det i trean :) Tack.
äh vafan, jag vill bara chilla.
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Starta eget företag, hur fan tror du? Serviceföretag tjänar extra mkt käsh. Forska lite om det, vad är du riktigt jävla bra på eller tycker om riktigt jävla mkt? Sen försöker du bara översätta det till ett företag. Jag läser marketing, psykologi, mediekommunikation, och grunderna i eget företagande...lyckas inte jag så lyckas fan inte någon. Fridens.
A historian is a prophet in reverse
Känner exakt likadant. Vill så mycket men kan så lite. Jag avundas de människor som verkligen kan spara ihop pengar till att göra saker.
What I said, yo!
Vad du gör av din tid bestämmer du faktiskt helt själv. Egentligen är man nog aldrig riktigt så låst som man utger sig för att vara. Så att du "inte har tid" är inget problem. Om du inte har lust så behöver du inte bekymmra dig, om du har tillräckligt lust gör du något åt saken. Ork är en helt annan sak, lust kommer och går. Men mitt tips är bara att se till att du har iniativrika människor i din omgivning som peppar dig och se till så att saker händer. Skulle vara lättare att ta det är samtalet IRL med någon men om det är något så har du min msn.
(\_/) (O.o) (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Om det är NÅGONTING människor har så är det tid!. Tid, tid och TID!.
*snaark*
Åk och jobba i norge då! hahaha.. Där känar man ju pengar iaf, sen får du leva på nudlar!
faan, det är ju possitivt iaf!?