I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
Varför smakar kallt vatten godare?
Övrigt - Vardagsfilosofi
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
Borttagen
2007-03-14 12:33
LittleJohnny
Den något onyanserade teorin om att allt som är gott kallt egentligen är äckligt för att man känner smaker bättre i något som är varmt, torde böra vinna viss tilltro. Särskilt då den kan kompleteras med teorier om konsistens, därtill kopplad accossiation, utseende mfl. faktorer som påverkar hur vi uppfattar det vi stoppar i oss. Men vid en strikt tillämpning av en sådan teori skulle helt enkelt kaffets smakupplevelse vida överträffa den av öl, vilket för en civilicerad man av börd framstår som osannolikt. Kan det kanske vara så att på samma sätt som något kallt äckligt blir gott om det är varmt, så blir något äckligt varmt i vissa mkt speciella fall gott om det är kallt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dundermannen P31
2007-03-14 12:39
Jag vill nog påstå att det förts och främst handlar om konventioner, vi har lärt oss och vant oss vid att vissa drycker ska ha en viss temperatur. Plus att man får en extra känsla av temperaturen, kallt är svalkande, uppfriskande, varmt är värmande och lugnande kanske? Man kan nog vänja sig av med konventionerna, jag dricker t.ex. helst rumstempererad öl och har lärt mig att även uppskatta avsvalnat kaffe, men bara genom lång träning.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Pusherman P42
2007-03-14 12:52
ja kallt vatten kräver en massa energi från kroppen då kroppen måste värma vattnet i magen. så undvik att dricka kallt vatten på vintern då blir man nedkyld inifrån. förutsatt att man är ute i kylan då.. hur det påverkar smakupplevelsen tror jag dom berätta på nått program på tvn förut men minns fan inte hur de va..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»