meditation / Yoga by your own .
Har suttit och läst lite om meditation respektive yoga. Är väldigt benägen av att finna inre ro och lugn. Känner att livet för tillfället är väldigt hektiskt. Känner mig ständigt stressad och har svårt att sova + att jag varit van med hemligt hjälpmedel som fått mig att falla till sömn betydligt enklare, dock slutat. Undrar om någon provat sig av detta och om det gett något resultat. Sen om ni vet någon rofult att utföra detta till. :] Tips?
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face
jag håller på med rätt så mycket yoga i skolan. tycker det är as nice faktiskt. särskilt efteråt när hela kroppen är helt lugn och avslappnad, man känner sig som pånyttfödd nästan haha
Don't fuck with kroll.
haha, är det bara en grej som går runt som får alla att säga 'pånyttfödd' för jag har fan hört det förr :p i varje fall så måste det vara en jävla nice feeling. I need to calm down! Tipsa om nå nice relaxmusik! (:
haha musik vet ja inget om. vi brukar alltid ha tyst och det är jävligt nice, känns som om man skulle lyssna för mycket på musiken annars. nej men det är as soft, jag rekomenderar dig lätt att testa!
Don't fuck with kroll.
hehe, kanske var fel att säga musik, mer ljud då. Yoga kan nog va svårt att göra själv och vet inte om jag är riktigt redo att gå till en yogagrupp heller :p.. Men meditation är väl mer en mildare grad av yoga. Har personligen jävligt svårt att släppa koncentrationen om det är tyst, men med ljud/musik whatever så har jag lättare att slappna av i hjärnan. Antingen så är det något jag fått för mig eller så är människor helt enkelt olika, och jag gillar att relaxa med musik (: Men tack för rekommendationen. live long! (:
"Tänk på allt och ingenting. Tankar kommer och går. Hindra dem inte, utforska varje tanke som dröjer sig kvar. Konstatera. Styr inte. Känn din kropp." "Försök hålla tankarna borta. Om de kommer, så låt dem bara passera förbi. Fäst ingen större vikt vid dem" Jag som trodde att man verkligen skulle ta tag i tankarna när man mediterade? Alltså att först inte tänka på något annat utan bara känna, men sedan när någonting dyker upp inom en utforska och utreda det... vilket är rätt?
Alltså, så som jag har uppfattat det så handlar det om att ta kontrollen över sitt sinne och välja själv om man vill må bra eller dåligt, alltså ingen automatik. För ibland kan man ju känna sig nere, ha ångest utan att kunna sätta fingret på varför. Det kan helt enkelt vara en mental urflippning som inte borde existera. DEN, ska raderas och ersättat med riktig 'mående'. dvs. är allt bra, ska du må bra. har du gjort fel, ska då må dåligt. Alltså, naturligt. Men sen hur man ska lyckas ta kontroll över det där verkar mer komplicerat! :/
Mafakkah Channel of understanding e ett band som ja tror du kan ladda ner lätt, det är lättförståeligt och riktigt lugnande o får en i rätt sinnestämmning innan man går in i meditation. Kolla avslappningsband oxå på google lr nåt d finns en massa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
restinpieces Tack, god bless you! (:
Har ni sån där ångloksandning när ni yogar?
spirit in genom näsan ut genom munnen? trick e ju att räkna andetagen om man tycker d e svårt o fokusera på dem...d e grymt svårt o lära sej andas rätt men jävligt användbart i allt! inge vidare på d o så har ja astma men ändå så kommer ja längre på en joggingrunda tex. om ja fokuserar på andningen som i en meditation...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
På yogan jag går på ska man andas både in och ut genom näsan. Min näsa är täppt konstant, pinsamt. haha
Haha spirit Jag har precis samma problem. Du får sluta använda nässprey (om du nu gör det) och börja spruta in saltlösning istället så kommer det nog gör succé :] keep on breathing!
Naeä grejjen är ju den att jag inte är en nässprejsnarkoman. Däremot har jag en förbaskad colombianäsa. Min mor har testat d där med saltlösningen men tycker fasen fortfarande jag hör hennes ljuva toner. Känns som att hela salen hör min täppta näsa , but,but får väl försöka koppla bort det och våga släppa loss trots mitt ohamoniska näsljud. :D
Vilken meditation är du ute efter? Jag kan bara grunderna i Zazen, om det kan vara av intresse?
Unweaving the rainbow.
ja fan langa vad du vet! (:
yoga är så jääävla skönt och värt att göra! när jag gör yoga kan jag få en djup härlig känsla i hela kroppen som gör att man bara vill ligga kvar i den ställningen för alltid. och som sagt, när man har gjort det känner man sig faktiskt som pånyttfödd, det känns som man är på en helt annan nivå än alla andra omkring en. testa yoga! det borde alla levande varelser göra. yoga gör faktiskt att man sover bättre . finns massa andra bra egenskaper också. tex. gå ner i vikt, sluta röka, övervinna rädslor, utveckla bättre koncentration, förbättra prestationsförmåga i dagliga livet, förbättrad självkännedom, djupare känsla av välbefinnande, ökad medkänsla, bättre relationer, större självaktning och en stor känsla av frid.
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!
hur gör man då? jag har lånat en bok om TM (transcendental meditation) men det verkade vara lite overkilling.
det är nice som fan. man mår fett bra. det är nåt slags inre lugn som skapas. vetskapen om att man kan koppla avfrån ALLT när man själv vill gör mig riktigt lugn iaf. fixa avslappnande musik, sitt i en bra ställning, släck ner. börja med att tex spänna benen och slappna av, knyt nävarna och slappna av, gör så med hela kroppen. det gör det hela mkt lättare, om man inte är van vid att koppla av direkt. försök att inte tänka på något, det låter alltid lika flummigt men.. man lär sig det när man väl slappnat av i kroppen. testa i typ en kvart eller så länge du vill. håll tankarna borta, glöm all skit bara. stress, sömnproblem, ångest, whatever. släpp allt. det brukar gå lättare efter några gånger. lägger du dig ner så kanske du somnar.. men det kan ju iof också vara en soft sak. vill du börja med yoga på egen hand så låna nån bok från biblioteket eller nåt. annars rekommenderar jag tai chi. riktigt nice. lycka till.
exhale Hört att yoga ska vara rätt svårt själv, men det är precis det jag vill göra. Musik, har du några rekommendationer? Och ärligt talat, hur fan tänker man på ingenting? Jag har försökt ett fåtal gånger i veckan men jag kan inte sluta tänka på allt och inget, hur mycket jag än försöker. Så, hur gör du? :p
mafakkah gör som i meditation och räkna dina andetag. flyter du iväg i tankar o tappar räkningen så börjar du på 1 igen. sen finns d även olika meningar man kan upprepa typ "jag är min kropp men jag är mer än min kropp" jag är mina tankar men jag är mer än mina tankar"jag är min själv osv.
finns ju en massa typer av yoga och meditations övningar, inget är särskilt svårt på egen hand. asana, pranayama, mantrayoga, dharana osv osv book 4 (four) av Aleister Crowley är en relativt enkel början, annars har ju Osho skrivit en hel del. finns mycket gratis på nätet... Crowley bland annat
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Fan jag gav det ett riktigt seriöst försök igår och OMG, det va nice. Ska straxt tra och lyfta skrot sen blire med lite rökelse och tända ljus. FRAMSTEG! (: Alla bör använda sig av meditation.
Synd bara att jag skriver som ett cp :(