I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

omställning efter förhållande

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-15 19:28

omställning efter förhållande

nu är det så att jag precis avslutat ett 1,5 årigt förhållande. vi träffades i princip varje dag. inte så att vi bara var med varandra utan vi levde liksom våra liv tillsammans, gjorde allt man gör utan pojkvän men tillsammans.

nu känner jag mig himla lost. jag saknar honom visst men det är inte det största problemet. det är hela omställningen. vad finns det för tips när man bara vill bli kramad på natten, bli uppskattad,  klappad, skrattas ihop. hur kan man bli av med den känslan utan att behöva ragga nytt manskött för att man inte klarar att va själv. jag vill inte va en sån som inte klarar sig själv för det gör jag och jag gillar det. men då och då får jag bara sån saknad av nån bredvid mig.

jag är redan mkt me kompisar, jobbar, sysselsätter mig. men det känns så konstigt. det är skönt att vara singel, men jag saknar närhet. är ju så van vid den...

hur var det för er efter ett lite längre förhållande när det tog slut? hur handskades ni med saknaden av närhet?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 20:10
man vänjer sig, men kanske aldrig 100%igt. tråkigt. det är alltid skönare att sova 2 än ensam. hoppas det går bra för dig iaf.
Its Tricky!

2007-03-15 20:31
Aa, det är nog som impicit säger.
Du får antingen bita ihop och sova ensam i vilket fall som helst. Eller så slaggar du med polare, super dig full eller helt enkelt hitta en ny trevlig prick som är 10 ggr mysigare och du blir lycklig igen :).
Men att bli av med längtan efter närhet är nog svårt, vi alla vill ju ha närhet. En av de klart bästa sakerna som finns, enligt mig då :]
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-03-15 21:00
du får skaffa dig en skitstor nalle eller några kuddar att lägga brevid dig så slipper du känna att sängen är så stor, haha.

2007-03-15 21:06
saknar du honom eller närheten?
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-03-15 21:15

Kan man handskas med nåt sånt? Det är bara att försöka se allt från den ljusa sidan. Saknar du att sova bredvid nån? Du får mer plats nu, ingen som rör på sig, snarkar, smular ner sängen etc..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-15 21:19
det är enligt mig , bara att byta inställning till det hela. bestäm dig för att du sover lättast och bäst ensam och att det bara är problem med folk som vill kramas. fokusera på allt negativt så blir det positivt =)
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-03-15 21:35
jag tycker det är skit jobbigt att sova 2 i en säng.. även om det är en fresh tjej. är jag cp?
Hey

2007-03-15 21:39

warmoose

kanske lite.

Vem vEt?

2007-03-15 21:44
warmoose P18

nej, inte ett dugg.
jag håller med dig, det är jobbigt att sova två hur mysigt man än har haft det på kvällen så när man ska sova så ska de va stor plats och eget täcke!

2007-03-15 21:53
äh, att vakna med benet runt den andres huvud och den andres fot i nyllet är väl det mysigaste som finns! länge leve nittisängen. Eller njae
Don't call me a backstabber, I stabb you in the face

2007-03-15 22:10
eh.... det går över, man vänjer sig.

jag hade precis som dig ett 1 1/2 års förhållande där vi nästan träffades varje dag... men det var också mitt första "riktiga" och seriösa förhållande, och därför har jag ganska snabbt anpassat mig till känslan jag hade innan jag träffade honom (då killar kom och gick lika snabbt)... delvis att känna sig ensam... but what the heck? vi känner oss alla ensamna ibland.

jag har däremot vant mig att alltid krama om ett gosedjur (Stitch från Disneyfilmen "Lilo & Stitch"... hahahah! Ja, jag är töntig men han är cool) varje gång jag ska sova... det funkar haha

2007-03-16 07:54
tack för tipsen... har faktiskt funderat på att köpa en nalle. och en vibrator ;)

"äh, att vakna med benet runt den andres huvud och den andres fot i nyllet är väl det mysigaste som finns!"

jaa, det går inte att tänka att jag får mer plats. jag skiter i plats. jag vill mysas och ha de trångt och kramigt.

kanske man kan köpa sig en ryss att ta fram när närhetslängtan blir stor :)

2007-03-16 10:01
maary F19 

Hehe skönt att inte vara ensam om det.. jag har en 120cm säng men ibland känns även den för liten. hehe 
Hey