I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ang. evig kärlek

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-21 16:51
tidda

...så du vill inte att folk ska känna sig bedragna, och därför uppmanar du otrohet?

skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-03-21 16:54

Ja som läget ser ut idag !

Monogamitet uppmuntras av barnböcker media osv. och är egentligen kanske inte den instinkt vi egentligen har.

2007-03-21 16:57
tidda

och du ser inte det genomkorkade i det?

2007-03-21 16:59
Nej lilla du ! , det gör jag faktiskt inte!

Monogamitet som sagt är en inbillssjuka av ett slag som vi har blivit itutade sen barnsben!, och jag planerar inte att följa trenden särskilt inte när alla igentligen bryter den.

2007-03-21 17:03
tidda

jag menade det korkade i att uppmundra otrohet för att folk inte ska behövba känna sig bedragna.

och visst, tycker du så ska du såklart vara singel, men varför kan inte folk få leva som de vill?
jag trivs med att vara monogam, det betyder inte att jag är inbillningssjuk eller på något sätt lurad.

och nej, alla "bryter inte trenden".
alla är inte otrogna, alla vil inte vara med fler än en i taget.

lev som du vill och låt andra göra detsamma.
och skippa härskarteknikerna, det är bara löjligt.

2007-03-21 17:05
nej jag vill bara äga dig för du är så störande.
men kom på att det är rätt onödigt !

2007-03-21 17:06
Och jag låter folk leva som dom vill jag bara ger min synvinkel av saken !

2007-03-21 17:06
tidda

om du stör dig på att folk på ett diskussionsforum inte håller med dig så är du på helt fel ställe.

2007-03-21 17:08
nu antar du bara att det är därför jag stör mig på dig, ellerhur ?

2007-03-21 17:10
tidda

du får mer än gärna tala om exakt varför du stör dig på mig, men ta det via gästbok, det har inte här att göra.

2007-04-06 16:09
nattkrig

kärlek e bland annat trygghet.
men kärlek såsom många väljer att se det på finns ej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 01:10
Jag tror att först är man jävligt kär i några år, sedan svalnar det en aning men man tycker fortfarande om varandra väldigt mycket. Efter en tid inser man att kärleken nog har svalnat och att man egentligen bara är jävligt bra vänner som trivs i varandras sällskap och att man inte vill svika sin partner genom att avsluta det förhållandet för att den heta glöden inte längre finns kvar.
Allt man har gjort och upplevt har man gjort tillsammans och allt som man planerar att göra i framtiden har man planerat med sin partner. Att bryta upp nu blir otroligt svårt just eftersom man inser att ens partner är halva du. Om allt skulle ta slut försvinner allt gemensamt runt omkring en, parterns vänner, familj osv. Man glider tillbaks till ruta ett , ensam utan sin stöttepelare som tidigare alltid har funnits där. Dessutom har man säkert barn ihop vilket leder till att man fortsätter relationen för dennes skull.

Tror mycket av "highscool sweetheart-relationen" är pga räddsla för att svika sin partner och att leva ett liv utan den trygghet man är van vid, inte nödvändigtvis evig, het romantik
Som dröm var den vacker att få!
Producent

2007-04-10 02:28
jag tror starkt på att hitta rätt person och att man kan vara tillsammans mkt länge om man finner en sådan person.
dock är det ju inte världens lättaste att hitta men ah.. vissa gör de
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-04-10 11:27
fuck kärlek!
SunShine Reggae!.

2007-04-11 09:52
min killkompis och tjejkompis har vart tillsammans i en evighet , dem vart tillsammans när dem va 10 och nu är dem båda vuxna, har barn , är gifta osv .. jag tror lätt på evig kärlek , det är bara svårt att hitta den fr det är ständigt ngt man retar upp sig på osv . hur jobbigt är det liksom inte när en brud ska stå och sminka sig ett år när man redan är försenad , eller om mannen ska spela klart sitt datorspel när man ligger där och är kåt . antingen får man ju gilla läget , eller så får man hålla kvar . bestämmer sig båda för att hålla kvar , ja då blir det väl ganska evigt ?
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-04-11 22:53
tror lätt på evig kärlek, men man får skilja på känslan som en förälskelse för med sig och beslutet att älska någon resten av sitt liv.