I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Född döv och blind, vad gör man?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-04-01 18:02
när man är döv är man förövrigt stum oxå....hur fan ska man kunna lära sig prata om man inte kan höra språket... man kanske kan göra några ljud men fan inte prata...

nån som skrev tänk dig att vara döv, blind och stum..
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-04-02 15:53
Joda
föds man blind och döv blir det ju normaltillståndet och inget som upplevs negativt.

Word på det, Tänk att bli döv, blind stum och helkroppsförlamad när du är typ 25.
Från feta festen dagen innan till att ligga och stirra upp i taket som en grönsak resten av livet, fyfan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 19:09
alltså föds man dövblind lär man ju inte direkt klaga, man vet ju bara mörker, kyla, värme, smärta, hunger typ (fast man har ju ingenaning om vad det är man känner, elelr vad man är).. så sjukt tillstånd!

2007-04-02 20:07
sjukt för dig, normalt för personen i fråga..
cry me a river!
--> thcrew

2007-04-03 11:58
you squeez!

titties,titties,titties!
 "KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"

2007-04-09 21:50
jag hade avlivat mitt barn för dens eget bästa .. jag kan inte tänka mig leva döv och blind barnet kommer ju aldrig få höra min vackra röst eller se hur snygg jag är..

2007-04-11 14:40
Jag är för sortering direkt på BB. Det kan finnas olika nedkast man kan släppa ner babyn i. tex ett om barnet är allvarligt handikappat som går till en köttkvarn, ett annat som går till en andrasortering om barnet tex har fel ögonfärg eller kön (då kan ju någon annan få chansen att fynd). Det är ju såpass mycket bättre om man får rätt så att säga.

2007-04-12 21:25
DenRyslige wrote: det enda rätta är avlivning vid födslen så man slipper dessa mutanter

I Rofl'd :D

2007-04-12 22:55
dom har ju inget att jämföra med, eller fattar dom att det finns folk som inte kan se och höra?
PAO!

2007-04-12 23:02
hm, det blev lite fel där, palla mina korkade tankar.
PAO!

2007-04-16 01:54
Too much weed
BLESS REGGAE MUSIC

2007-04-16 02:12
har tänkt på om man skulle vara döv, stum, blind, förlamad, har ingen ytkänsel, inget smaksinne och inget luktsinne.
don't watch me, watch yourself

2007-04-17 17:28
seqonds
haha, det finns många Ninos från norra B :P vart bodde du i botkyrka? de människor du känner som e dövblinda, e dem födda så lr?

hallunda/norsborg =)

aa nåra gick på sär i kärsby där fostermorsan jobbade med dem som tolk o mf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.