I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inte för att klaga men vad händer med ens livp

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-24 04:09

Inte för att klaga men vad händer med ens livp

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-24 04:10
det händer mer än vad du tror!
Göteborg på låtsas.

2007-03-24 04:14
just det, allt går åt helvete, nu behöver jag tex verkligen någon att prata med, men nu inser man att det inte finns någon, du står till slut själv där, jag önskar inget mer att min flickvän förstod mig nu, istället gick jag upp och skrev detta, sikka bra vänner man har hittat, till slut står ingen där bara du. Inte för att vara sån men jag mår verkligen fördjävligt just nu, jag ahr ont i magen och hela kroppen och önskar ett annat liv för att jag är bara påväg ner, varför kan inte hon förstå mig? Jag är en duktig idiot som måste skriva på whoa vad jag känner, jippie så lågt gick man
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-24 04:30
du är ingen idiot. alla m¨ste vädra vad dom känner ibland. älskar du henne? älskar hon dig=
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-03-24 09:29

fast man kan ju genom dess forum få vänner som hjälper och ger en ett nytt perspektiv som inte de vänner man har irl kan ge.

var öppen.

2007-03-24 10:56
Ja men faktiskt, sjukt värt samhälle vi lever i där vem som helst alltid kan finna tröst åtminstone någonstans.

2007-03-24 10:59
jupp. my idea exactly.

2007-03-24 11:57
mmmm tragiskt riktigt jävla tragiskt, det har inte gått över, vad fan ska jag göra, jag har ont i min mage, jag behöver henne men hon orkar inte vara med mig när jag är ledsen, detta är så jävla orättvist, jag är alltid där för henne, när som helst och i vilka omständigheter som helst.
Vart tog mina goda vänner vägen? Varför står jag mot internet när jag har problem, detta är bara tragiskt.
Seriöst, jag får ständigt höra att jag är osäker på vårat, men det är jag inte. Jag vill bara ha lite mer bekräftelse. Jag älskar henne så mycket och samtidigt blir jag så arg på henne. Just nu går saker jävligt dåligt, så jävla dåligt och ner att jag vill stänga av allt och börja om. Jag behöver ett stöd, varför undviker hon det?

2007-03-24 12:16
tomatsoppa F22

Har du frågat henne varför?
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2007-03-24 12:36
Ryck upp dig for fan. Livet blir inte battre an vad man gor det. Sok hjalp, at piller, ga i terapi, kop en hund. Var produktiv, sitt inte pa whoa och gnall.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-03-24 14:09
....
undrar vem som är störd.........
suckar tungt.

du snackar ju enbart i ett moment 22 scenario och så går det ju inte att diskutera.
klart det finns tröst att finna, förstår verkligen inte hur du tänker när du säger att i "det verkliga relationerna" finns det ingen tröst att finna?

alltså antar du att alla problem som diskuteras högt på forum inte är "riktiga" eller att relationer vars problem har lösts med hjälp av tröst och hjälp till insikt av andra inte var "riktiga", har jag förstått dig rätt då?

klart de inte är bra att vara ledsen, men du kan ju inte anta att vi heller strävar efter ett konstant lyckorus. och när man är nere kan man behöva tröst. så tror jag man utvecklas. men stanna du.

2007-03-24 14:49

nej. jag förstår inte alls.
och jag är stolt över att anonymt kunna hjälpa folk. men som sagt har jag lärt känna folk via nätet som hjälpt mig ge mig nya insikter där folk i ens närvoro inte kunnat eller såttt för nära för att kunna ge hjälp. jag se ringa som helst problem med att lära känna folk från nätet, eller att anonymt kunna hjälpa folk

lägg ned och ryck upp dig.

varför tror du yrket psykolog finns för övrigt.

2007-03-24 15:13
Jag håller med Xunzi.

Forskning har visat att sedan 70-talet så har medelantalet av vänner man kan anförtro sig åt sjunkit från 3 till 1.

Fan va sjukt egentligen. Jag skulle vilja se en siffra på fördelning av vänner IRL vs riktiga vänner för en slumpvis vald svensk.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-24 15:37
Xunzi

Sjukt väl talat. Det här samhället har för många problem och lösningen blir alltför snabbt antidepressiva. Jag menar 20 åringar som går på antidepressiva och att dessutom så pass många gör det är fan verkligen skrämmande. Antidepressiva ses som en snabb väg ut istället för den sista utvägen. Jag har inte sagt att folk inte mår dåligt, det gör dom säkert men what the hell, life´s a bitch. Men det finns  100 olika saker att göra mot det istället för att medicinera direkt, tycker jag.

Morfin är skitbra mot smärta. Men man kanske ska fundera på att göra något åt den där yxan som sitter i skallen...

Exakt.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-24 16:27
det är mycket jag inte förstår här i världen. men när jag försöker reda ut dina snurriga argument behöver du inte använda dig av några som helst härskartekniker på mig .tack.

2007-03-28 14:54

"Ryck upp dig för fan"- hur okänslig kan man bli? Som om det alltid är så enkelt! Det är inte lätt att finna lösningar på sina problem när man är deprimerad och känner sig maktlös, man tänker helt annorlunda än man normalt gör och har mindre ork än när man är "glad". Oftast är man helt mentalt utmattad av att redan försökt "rycka upp sig" och finna lösningar, dock utan resultat; och det är ju därför tomatsoppa skriver om råd, för han/hon kan inte själv ta sig ur sitt dilemma. Man ska istället försöka peppa och ge råd, visa möjligheterna, försöka få personen att tänka positivt utan att inkludera en massa negativa, anklagande kommentarer som bara sänker personen ytterligare.

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.