I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Efterdöden teori

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-26 22:33

Efterdöden teori

Satt o tänkte lite på livet o döden o kom på en ganska intressant teori om vad som skulle kunna ske när man dog.
Tänkte på det här med att flera som vart nära döden säger att dom ser sitt liv i revy. Skulle det inte kunna vara så att när man dör så spolas livet tillbaka (som en film) o sen kan du välja delar av ditt liv som du vill uppleva igen. Men du kommer bara uppleva det som när du levde o kan inte ändra nåt (varken tankar eller känslor). Därmed skulle livet gå ut på att ha så roligt som möjligt o bara göra allt man vill göra, vilket jag tycker e ett väldigt bra motto annars oxå.

In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2007-03-26 23:09
tja, intressant var det väl inte...

2007-03-26 23:48
de e din hjärna som "spolas" tillbaks inte världen...
zombastic fantastic

2007-03-27 09:33
Du får titta på hela livet på ett ställe som heter arkivet om du vill!

Där kan du även titta på andras liv...

2007-04-12 20:09
Va orättvist det skulle va.
Dom som haft allt och levt i lyx och upplevt det bästa skulle få göra det om och om igen. Men folks som fötts i fångenskap och fått jämras sig i våld och fattigsom i sina korta bedrövliga liv skulle få ett helvete.

2007-04-12 20:09
Tänk om man aldrig hade haft sex.

2007-04-12 23:11

Jag tror att hjärnan försöker hitta en lösning och spolar tillbaks allt för att kolla om man varit med om det förut, därför man ser livet passera i revy.

2007-04-12 23:43
det har med överlevnad med att göra hjärnan gör ett sista desperat försök..

2007-04-14 20:54
mantis 

Ingen som har sagt att livet (döden) e rättvist.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2007-04-14 21:45

ja tror att när man dör så lever själen kvar i den sinnesstämning man hade när man dog.
att det e därför alla som sett en människa dö, säger att hon/han blev sådär lugn o fridfull innan sista andetaget, att man får gå vidare just då med sinnesro o "vila" i något omänskligt o stort över min egen förståelse.

räddade mej dock i deppiga faser i livet, tänkte att om jag tog självmord så skulle jag aldrig komma till himmelen, att jag skulle förlänga helvetet genom de känslor ja levde i just då vilket inte var några positiva....

låter flummigt men håller mej orädd för döden.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-15 15:05
nam1986

Jag har inte sagt att någon har sagt det.

2007-04-15 15:48
livet sätts på repeat om och om igen. därför har man dèjá vu

2007-04-15 23:59
hekam 

Det var rätt smart, har jag aldrig tänkt på.

Jag har alltid trott att organen dör men att själen blir kvar, därför vill jag kremeras och inte begravas ifall jag skulle få ligga och titta upp på locket av en kista i en evighet.

Okej det där var ganska deprimerande.

2007-04-16 01:12
mantis,
ja jävla tragiskt att sitta i evigheten och tänka tillbaka på olika handtrallor

2007-04-16 14:43
när man är död så är man död,de är inte svårare än så...
Typ som en trasig glödlampa som man byter, ut och slänger bort.. Fast på ett lite lyxigare sätt kanske
Dream the dream that dreamers dream

2007-04-16 15:50
xavante

Hahahaha