I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte fatta att jag står ut med människan.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-03-29 20:09

Kan inte fatta att jag står ut med människan.

Jag tror att jag har skrivit en tråd förut här fast den blev bortglömd, jag börjar på att bli less på människan. Det enda hon har på huvudet är "Finland" verkar det, allt annat existeras inte. Jag gillar människan för övrigt när hon inte babblar om Finland.

Jag är inte less på att hon pratar om själva landet, men just nötningen dag in och ut går mig på nerverna. Inget annat existeras, alla Historia uppgifter hon har lämnat in har bara handlat om det.

Det må hända att jag är samma sak om Ryssland, bortsett mitt account så kan jag åtminstone skriva/prata om något annat än om landet. Ok att jag läser om Rasputin just nu, MEN jag har läst andra böcker också. Ok att jag kan slänga ut ryska ord, MEN det sker INTE hela tiden.Snarare sagt aldrig. Några klasskamrater har vunnit resecheckar idag och fick frågan vart dom skulle tänka sig resa, gissa vem som S-K-R-E-K "Finland?"

Jag har inget emot Finland för övrigt, men att hon just måsta nöta om det blir en förpestning av landet. Ingen vågar säga ifrån, för om någon gör det så tror jag seriöst att man kanske förstör hennes liv. Hon har goda framtidsplaner att flytta dit så om jag skulel råka säga det så kanske hon inte gör det alls. Finland betyder allt för henne skulle jag tro.

Jag hoppas att ni förstår mig, det här har pågått i 2-år :)

Jag vill bara veta av er Whoaiter om känner någon som gör likadant och om ni ahr vågat säga ifrån?

Jag minns när jag bara pratade om tv och dataspel på rasterna under 7-9:an, när en av mina kompisar sa ifrån så dämpade jag med det :)

2007-03-29 20:23
är väl bara att förklara för henne att alla inte tycker finland är lika spännande som hon gör.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-03-29 20:24
Jag fattar ingenting? Är det en tjej i din klass som snackar om finland? Du behöver inte lyssna.
Yeah!
Graffare

2007-03-29 20:26
jag önskar att jag vore finne!
http://beltontorsk.tumblr.com/

2007-03-29 20:28
komplex: Men med dag in och dag ut så lär du förstå, det går inte att undvika det. Ordet "Finland" sker i varenda klassrum tvyärr.

2007-03-29 21:30
jag förstår inte heller, försöker du vara rolig?
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-03-29 21:38
Något fattigt internskämt förmodligen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2007-03-29 22:03
För att överdriva det hela.

- Hej, igår så tränade jag
- Hej, igår så träffade jag en Finne!
-Hur står det till med dig?
-Kiitos, bara bra. !
- Vad tänker du skriva  på projektarbetet?
- Finland
-Vad händer efter plugget?
- Finland
- Hur skall din pojkvän vara?
- Han skall kunna prata finska
- Vad är ditt favoritämne?
- Historia, för då får jag skriva om Finland
- Vad händer till helgen?
- Jag skall träffa mina finska kollegor.

2007-03-29 22:11
hehe jo jag förstår, det finns en tjej i min klass som är besatt av tyskland (för övrigt vet jag en som för längesen va into Frankrike)... låter jävligt cepet, men det kan vara allt från småkommentarer på respektiv landet språk till föreläsa om något speciellt för landet.

hehe hon har en jacka med tyskland flagga på, och henens projektarbete handlade om demografi och graffiti i berlin!

2007-03-29 22:51
spetznas

hahahahahahaha jag läste förra tråden också, fan vad sjuk hon verkar vara. Men seriöst, kan inte du också bli besatt av ett land, så läser du på som fan och så kan ni battla om vems land som är bäst...Jag är 100% seriös

2007-03-29 23:40
Olorun: Jag behöver bara säga såhär, "Vem vann Finska vinterkriget?" :)

2007-03-29 23:56
Ta upp det där med Kniven. Det brukar vara svårt för Finlandsälskare.

Fast jag gillar att Finländarna tycker att vi svenskar pratar för mycket. Där håller jag med. Finsk mentalitet är grejer det.

Ryssland? Deras storhetstid är över ^^

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-03-30 12:14
Jeeses, vafan är det som händer med människor asså?

Keep me out of it!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-30 12:19
Jag har en tjej i min klass som i tre år inte har pratat om nåt annat än hennes hund ludde, hennes pojkvän adde, hans syster och hans bror ove. Hela klassen kan allt om dom nu eftersom hon aldrig håller käften.

en vanlig konversation kan låta:

-kolla han, han var med adde i afrika!!!!
-heh okej
-aah, han var så jävla brun när han kom hem
-nice!
-dom hade negrer där som var svarta, som var vita fast dom var svarta

eller
-shit jag måste ringa adde och se om vi kan hämta ludde nu

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-30 15:43
kläm henne då! :O
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-03-30 18:52
hade en polare som var likadan angående finland, finländsk medborgarskap osv.  men sen blev han inkallad i lumpen å sa upp sitt finländska medborgarskap omgående..   efter det så kallade vi han landsförrädare så fort vi fick chansen.  han yttrade sig inte så mycket mer angående landet.. :P
mama said knock you out

2007-03-30 19:04

Dumpa henne!

Och skicka henne till mig.. Jag är finsk... Hahahaha...

2007-03-31 23:28

Jag förstår fortfarande inte.
Försöker du att vara rolig Ja eller Nej?

FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Rappare

2007-04-01 01:40
JEJE P60
Klart som fasiken han försöker.

Kvinnan är ju knäpp - av alla saker man kan bli helt besatt av så varför Finland?

Hade en tjej på simträningarna som enbart kunde snacka om de otal killar som hon träffat och träffar och vad de gör och hur de ser ut och hur den ene är betydligt snyggare än den tredje och vad denna har för skostorlek till höger och vänster. Det blir tämligen tjatigt väldigt fort och hon verkade vara helt van vid att alltid få som hon vill. Så det roligaste var ju när hon gick efter mig tillslut - för jag är ju kille vilket innebär att jag var målgrupp - men jag reagera inte alls på detta för en tjej som bresat på benen åt hela bygden är verkligen inget man direkt välkomnar med öppna armar så resten av tiden vi tränade tillsammans så kalla hon mig för Zombie enbart för att jag måste vart första killen någonsin som inte gav efter.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-04-01 20:26

du är bara arg för självständighetsförklaringen :D
Femme fatale

2007-04-01 21:39
Liksom du Amar härstammar enligt profilen från Brasilien, om du pratar om ditt hemland några gånger och lite exotiskta ord (Portugisiska) så äre en annan jävla sak :)

2007-04-02 18:54

jag kan säga en massa exotiska ord, men itne nödvändigtvis på portugisiska- ^_^
Femme fatale

2007-04-02 22:44
Var dryyyyyyg

2007-04-03 11:06

Jag är likadan som henne fast besatt av Danmark, det är ett fint land det.

http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-04-10 00:49
Hahahah! Är detta din flickvän?
Hehe, du måste tona ner skiten. Börja tala oavbrutet om Ryssland och när hon får fnatt på dig så kan du vänligt förklara att det är precis så hon har låtit i två år och att det är aningen avtändande och tär på ert förhållande.
Som dröm var den vacker att få!

2007-04-10 13:08
flytta till finland?
det borde få tyst på henne :P
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-04-10 14:24
finland rocks...

soumi!

vittu perkele me poultame heinää!!!!

2007-04-11 08:53
Jag har läst nånstans att det vanligaste mordvapnet i Finland är yxa.. Undrar om det stämmer?
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>

2007-04-11 15:00
Nej, tack och lov är hon inte min flickvän.

Graffare

2007-04-11 15:34
haha finland av alla jävla länder ;D
They called me Mr. Glass

2007-04-12 22:06
jag har blivit besatt av franska kvinnor.. lite jobbigt att skippa skolan och titta på alizée istället..

2007-04-12 22:07
nej det vanligaste dödsfallet i finland är typ mord eller dråp.. andra länder brukar ju ha typ hjärt o kärl sjukdomar men icke finland..