I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har en fråga till whoas troende muslimer

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-05-15 00:13
och eftersom det finns många här i världen som växer upp i ickereligiösa omgivningar och ändå omfamnar religion - som jag - tror jag att det också har med andra saker att göra.

Jag tror ändå att du isf uppfostrats i en miljö där religiön inte förkastas och att du fått lära dig att respektera religionen. Jag däremot, har alltid lärt mig att all religion är förkastligt, min far hade väl sina anledningar, därför kan jag inte tro på någon religion. Jag kan inte. Jag känner mig bara löjlig om jag ska tro på alla berättelserna om Jesus, för i min värld är alla religiösa "löjliga".. Lite överdrivet kanske, jag har ju ändå växt upp i Sverige, så helt immun är jag inte mot religion, och jag anser mig mer förstående än till exempel min gamle man, men jag har väldigt svårt att se mig själv i en kyrka/moské/synagoga/tempel osv...
   Totalt irrelevant och onödigt skrivet kanske ,  men bara så du förstår lite mer varför jag ställer mig som jag gör till religion...
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-05-15 17:13
nej, det stämmer inte. både min mor och far har flera ggr under
min uppväxt fällt antireligiösa kommentarer (dock är min mor i dag en öppnare människa, vilket är bra). likaså är det sverige vi talar om - det finns en antireligiös atmosfär i samhället som är svår att undvika.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-15 22:45
jävla krigare...
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-05-16 23:39
men seriöst, haha, förlåt men, den tid det tog för dig hitta det där, och förhoppningsvis lära dig det, den tiden ägna jag och många andra åt att typ banka eller vad fan som helst, och jag mår minst lika bra, om inte bättre...

2007-05-17 09:37
gör så, jag står inte i din väg, Förhoppningsvis inser du dina misstag innan det är försent och du förlorat livet.

2007-05-17 15:58
Om jag inte minns helt fel så finns det även hadith som säger att Dajjal redan lever och är fastkedjad på en ö.

Helt riktigt
Shuu