Nyfikna grannar?
Tjena, satt igår och kollade på filmen "tillsammans", där kollektivet har ett extremt nyfiket par som grannar! Sanningen är ju den att det faktikst finns sånna här jävla grannar! Kom då o tänka på vad är de som får folk att göra såhär? är det nått i uppväxten som har gjort att dom klagar på 99 % av allt dom ser osv eller äre så enkelt att deras liv är så jävla tråkigt och innehållslöst så dom måste bry sig om saker som dom inte har med att göra? det hade varit den enkla förklaringen, men kan det ligga nått annat bakom detta?
BAHA!
bra fråga faktiskt! kände till en man som levde under min farsas bostad och varenda gång man åkte dit på besök så såg man någon glida runt bakom gardinerna. han kom t.o.m ner på gården ibland och stod och bara godde på en utan att säga något. men sedan skjöt han sig med en älgstudsare i lägenheten riktigt läbbig typ om man tänker i efterhand att han hade vapenlicens (vilket han hade) och ett laddat gevär i lägenheten. men där märker jag att jag gled lite "off topic" men iaf. så tror jag bara att dem som mest stryker bakom sina gardiner och ständigt kikar ut genom rutorna är sådana som är mer "rädda" och vill veta vilka som rör sig på deras gårdar etc. men sen finns det alltid folk som ska kika in genom andras rutor dem försår jag mig mindre på..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
finns en gubbe som alltid tittar ut när jag går förbi.. när jag var mindre trodde jag han var ett fult spöke:S
dessa ständiga gubbar..:)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
jag kastade en penna på hansfönster en gång med inc på
min polare berätta om en gång, så var det en sån gubbe, dom var små osv, så dom började störa sig på det så dom började jävlas. då skrang han ut o började skjuta salt på dom... haha helt sjukt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha finns ett par här på gården, dom kanske inte är så nyfikna av sig men däremot klaga dom skiten ur sig på barnen! jag tycker att klarar man inte av barn i 5-10 års åldern så ska man väll för fan bo i ett hus inte i lägenhet!
BAHA!
Jag är nyfiken som fan, vilket kan förklaras med att jag är nyinflyttade och flyttat hemifrån första gången nu dessutom har jag lite social fobi. Det jag skulle säga var att jag har kollat upp alla i min trappuppgång på ratsit. jag vet att det är fel och känner mig lite smutsig, men det är bra att ha ett övertag
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Enola, jag kan tvaga bort de smutsiga.
Enola F21: haha hittade du nått kul ;D?
BAHA!
Haha jag tycker det är skönare att inte veta någonting.
haha eller hur, tänk om man hade vetat om alla mörka hemligheter som sina grannar har, elelr vad som försigår i deras lägenheter osv! tror inte man hade vågat bo nånstans då :P alternativ att man skulle slått ihjäl hälften av grannarna!
BAHA!
Jag tycker det är jättespännande att se hur folk bor och så där. Om dom städar eller har mycket grejer hemma. Hur det är inrätt och vad folk har för kläder, skivor och böcker. Jag vet inte vad det beror på men det känns intressant att veta hur folk har det. Jag jobbar som brevbärare och brukar kika in genom brevlådor och fönster hos folk mest hela tiden. Det är visserligen inget sjukligt behov jag har och jag kan ju helt klart lägga band på mig men det är fortfarande lite spännande..
vadå? jag dyster?
Vi har ett par grannar på landet som bryr sig så jävla mycket om vad som försegår hos oss och får typ panik när vi har massa släktingar och vänner där (utöver vår familj som är ganska stor). En gång klagade grannen på mina föräldrar "Asså Ibland vet man ju inte hur många ni är!" Nää du behöver faktiskt itne räkna oss heller..
haha undrar hur fan dom blir sådana alltså!
BAHA!
IDIOT njae, inte direkt bara inkomst och sådant, men däremot så har jag hört min granne ovanför ha sex x antal gånger så henne vet jag mer om än vad jag känner att jag behöver. Som tur är jobbar hon andra tider så vi möts aldrig i trapphuset...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
haha alltid lika trevligt =)) bara att lyssna på plocka fram banannen ;D
BAHA!
när man skaffar hund vet ALLA vem man är inom en radie på 5 km. Det räknade jag inte alls med och det känns faktiskt mindre kul. Kan tilläggas att medelåldern där jag bor är typ 103 och att alla fossil hänger med varandra dagligdags. Har ett gäng utvecklingsstörda grannar också som har koll på en. Dom är ganska söta men skriker nåt överjävligt när de snackar med en. Såg en sitta bakom gardinen och snacka i telefon och eftersom hon inte kan kontrollera sin röstvolym skrek hon genom fönstret att hon tittade på sin granne (jag) samt diverse detaljer om vad jag hade för mig. Men men, bor man i tätort så får man stå ut med människorna, annars får man väl dra till västerås eller nåt ;)
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
reina F24: haha låter samma som ett ställe där min bror bodde innan, han flyttade därifrån.....
BAHA!
En kärringjävel på min gamla gård ringde Störningsjouren en gång när jag och polarna satt på gården och hängde. Inte ofta man blir ombedd att lämna sin egen gård.
A historian is a prophet in reverse
bhaha det är sånna områden som får folk att döda andra människor, hade aldrig klarat av att bo på ett sånt ställe!
BAHA!
Hangaround
2007-06-04 22:16
Där jag bodde för många år sedan så fanns det en störig gubbe. Varje dag jag skulle till skolan, tror det var mellan 8:an och till 1:an i gymnasiumet. I alla fall, började klockan 08:15 oftast och fick gå hemifrån runt 07:30. I vilket fall så var den där gubben alltid ute och rökte och rastade sina små hundar vid den tiden. Och varje gång stog han med magen mot mig och glodde mig i ögonen varje gång jag kom där. han släppte inte blicken ifrån mig förens jag försvann bakom buskaget. Jag brydde mig först inte. Men efter 3 år är det jävligt störigt. Vart arg varje gång jag gick där och ville bara skrika på honom. Men jag har inte the ballz to do that kind of things. Så det var bara att stirra ner i backen och låtsas som att han inte såg mig.
Hangaround
2007-06-04 22:36
"sen sa fick man itne spela kula heller for da var det jamt nan som skulle skalla ut en, for att nan hade tydligen for ex antal ar sen kasta en kula pa nans fonster sa det gatt sonder sa nu var det strikt forbud mot att spela kula pa garden." Haha fan vad jag känner igen mig i det där. Måste nästan dra alla liknande historier om där jag växte upp som liten.
Jo. Men visst har jag kommit på mig själv stirrandes in i grannens fönster. Det hände en hel del när jag brukade besöka Lundagatan i sthlm. Stod och rökte i fönstret, mittemot bodde ett halvungt par med två barn. Jag brukade jämt stå och titta på denna familj, titta vem som lagade mat och vem som hade hand om ungarna tex. På ett ytligt sätt så kunde man se in i deras liv, fantisera lite om hur dom har det. En liten avkoppling från det egna livet, kanske? Att se hur andra rör sig i hemmet, ja, själva "rörandet" kan ju säga en del. Klagandet, det vet jag inte varför man pysslar med. Okey om det stör, men när man bara ska klaga.. uh! Hade ngr grannar som skicka klagobrev till oss när vi var på semester, det var överdrivet.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Hangaround
2007-06-06 11:51
Hangaround
2007-06-06 11:53
vi hade ett par sådanna grannar en gång i tiden. min pappa sågade ned ett träd på en ödetomt som låg emellan oss och de "jobbiga grannarna". två veckor senare kom såklart kommunen och vi fick skit för att ha sågat ned ett träd. det var såklart grannarna som hade ringt o klagat fastän det inte alls störde dom. detta var bara en av många händelser..
jag brukade dock kompensera det med att spruta vatten på deras katt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror de är avundsjuka. Att dom ser att man brukar ha kul. Om man har fest, eller om man umgås med nå trevligt sällskap bara. Medans dom nyfikna grannarna har de så jävla trist hela tiden.
finns en gubbe som alltid tittar ut när jag går förbi.. när jag var mindre trodde jag han var ett fult spöke:S HAHAHAHAHA Vet inte om ni tagit upp de här redan men de är ju oftast de äldre som gått i pansion som oftast står och gluttar ut genom fönstret på alla som går förbi och liknande saker. De bor två stycken äldre på snett mitt emot mig,, en gång när jag och en polare gick förbi så stod först kärringen och gluttade, sen försvann hon en snabbis och sen kom hon tillbaka med sin man och båda stod och gluttade ut genom fönstret och dom var inte så diskret heller, så min kompis visade dom långfingret och vi fortsatte gå, har inte sett dom glutta på mig eller nån annan för den delen sen dess :P haha
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"