Vad skulle inteligent liv utanför vår planet betyda?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
En hel del! Sen dom som sager att alla religioner skulle fa en knapp pa nasan pa grund av det tror jag skulle ha fel.
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
men vad skulle då ändras?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Hela vår världssyn skulle förändras. Vi skulle eventuellt inse att vi inte är lika specialla och unika som vi tror, och förmodligen skulle en hel del människor på vår Jord förlora sin tro på vilken Gud de än tror på. Vi skulle förmodligen också göra allt i vår väg för att förstöra det intelligenta livet, och bege oss ut på en upptäcksfärd att sno deras mineraler och andra saker. Fast det kanske bara skulle hända om vi inte kunde manipulera oss till de mineralerna. Helt enkelt; det skulle betyda en hel del kalabalik över hela planeted.
"Does it count as pedophilia if the kid is dead?"
Du tror inte jorden skulle skapa en diplomatisk relation med utomjordingarna om de var intelligenta som vi eller mer.
Med usa som "ledare"? naa, dom skulle säga att dom va ett hot mot oss åka till planeten och döda alla med atombomber och sno alla deras naturresurser och deras nya coola saker som dom kommit på. (Playstation 9 ftw).
Married to the money, fuck the world, that's adultery
haha, wack
Finns det inteligent liv ute i rymden så är jag helt övertygad om att de kommer vara före oss i utvecklingen, de skulle varit mer eniga, säkert en planet under en och samma ledare, ett språk och en välutgrundad syn på hur fördelningen ska ske. Jag tror dom skulle vara färre till oss tillantal sett på area och vara i mer harmoni med resten av djurlivet och floran. Krig har aldrig skett mellan dem men dom skulle plocka bort oss på ett par knapptryck. Förmodligen skulle dom veta om oss före vi fick reda på dom!
facebook.com/idiomatisk - fan page
Dom skulle lika gärna kunna va lika intelligenta som bananflugor, bara för att man hittar liv så betyder det ju inte att det är utvecklat liv.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så
tycker de känns mer sannolikt att om/när vi hittar liv på en annan planet så kommer dom med tanke på att vi fortfarande är såpass nära oss (jorden) vara mycke mindre intellegenta. men ja tror säkert att de finns värzzzta hitech-wassuup-coola-utomjordingar-med-flygande-bilar. men långt lång långt härifrån, annars borde dom ju hittat oss på nåt sätt, och ja menar om dom redan hittat oss, ofta att dom inte skulle ta kontakt. nyfiken i en strut borde ju dom oxå vara LIXXXOM
Det är ju knappast en fråga om det finns utan när vi stöter på det. Att vi skulle vara de enda levande varelserna i hela universum är rent ut sagt idiotiskt att påpeka.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Om vi säger så här: Naiva idealister som inte tror på intergalaktisk kapprustning kommer att bli jordens och mänsklighetens undergång.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Otippad åsikt från Klingon där..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
håll er till topic goddamit!
Det vet vi väl inte förräns vi upptäcker det? Jag tror dom skulle vara arga på oss om dom visste om vår existens: Vi dödar vår planet i en fin takt. Vi har inte insett att om vi räddar alla människor från naturkatastorfer eller från sjukdomar så kommer vi överbefolka jorden och långsamt utrota hela våran ras (plus ett otal andra raser). Eller så kanske dom hjälper oss, grön energi o dylikt. Spara på planeten...
Vi kan ju redan ha blivit "hittade" av någon annan form av liv. Bara det att dom lätt oss vara.
Nosferatu P26 : Med tanke på hur snabbt mina poster brukar bli raderade är jag smickrad av att du har bildat en förväntning :)
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
Skivsamlare
2007-05-04 12:59
Raëlism skulle äga alla andra religoner
fair enough..
Emanuel Swedenborg skulle få rätt! (sort off)
I'm back!
Varför skulle man förlora sin tro på en gud för? En gud kan ju ha skapat hela universum. Jag förstår faktiskt inte hur folk ens kan tänka att det inte ska finnas liv utanför vår planet, helt idiotiskt faktiskt.. Och varför skulle det vara konstigt om de är smartare än oss? Vår ras är ju inte så jävla inteligent egentligen..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Hela vår världssyn skulle förändras. Vi skulle eventuellt inse att vi inte är lika specialla och unika som vi tror, och förmodligen skulle en hel del människor på vår Jord förlora sin tro på vilken Gud de än tror på. Vi skulle förmodligen också göra allt i vår väg för att förstöra det intelligenta livet, och bege oss ut på en upptäcksfärd att sno deras mineraler och andra saker. Fast det kanske bara skulle hända om vi inte kunde manipulera oss till de mineralerna. Helt enkelt; det skulle betyda en hel del kalabalik över hela planeted. word. Och med tanke på hur främlingsfientliga jordbor är skulle vi bara tröttna på dem och sedan hata dem osv. Speciellt gamlingar! Sedan, om de nu har kommit längre i utvecklingen så tror jag knappast att deras teknik skulle likna våran. Jag tror att våran teknik är ganska unik. Deras boplatser osv skulle vara annorlunda. Helt andra sätt helt enkelt.
Det betyder att vi när som helst kommer bli sprängda i bitar av rymdisar med jättelaser och hjälmar på huvudet! O.O
Vi kan redan ha haft besok innan manniskans tid dessutom. Universum ar ju som sagt bra gammalt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Doggland F-1 Emanuel Swedenborg? Den gamle magikern... vad menar du?
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Det måste finns intelligenta varelser förutom människan. Det räcker med att en varelse vandrar runt på 2 ben sen är det klart och betalt. Jag menar med alla jävla gallaxer och solsystem som finns varför skulle just vårat vara speciellt? Men jag tror faktist aldrig det kommer bli en vacker connection skulle ske mellan tillexempel människan och någon annan form av intelligent liv. Snarare som Tv serien "V" och mars attacks stuff. Inte för att vara negativ men det är lätt hänt att ett möte mellan två skilda världar urartar. Men sen att jorden redan är befolkad av intelligenta shapeshiftande-reptiler som hatar och förslavar oss är en annan historia.
Crime Pays, ask the Rothschilds!