I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hat mot brats/överklass människor

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-18 10:26
dom behöver ju inte vara bortskämda bara för att dom lever lite mer i överflöd haha. nej men seriöst, du fattar vad jag menar va? och att, utan direkt kött på benen, sitta och snacka om några så här känns bara löjligt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 14:48
jag hatar inte brats. men jag spyr på dom. för benämningen brat är ett beteende. det finns i nästan alla grupper

2007-07-18 16:36
om det är några som är utsatta för mobbing så är det ju bratsen. eller? okej att man kan skämta om dom, men att säga att bratsen är fördomsfulla känns ju lite skumt, iallafall dra alla över en kam och säga att alla brats är fördomsfulla. känns som att fördomar figurerar i ganska stor utsträckning i den här tråden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 20:47
det är rätt att avundas/önska ha mer. annars skulle världen ligga stilla. I många avseenden. från högern kan man ju motivera med entreprenörskap, konkurrens och företagsamhet. och från vänstern med klasskamp och emancipation.

2007-07-18 20:51
Musica

Du gick på beckmans eller? vad kostar det krävs i betygs väg o sånt bara lite intresserad! såg årets utställning för dom som går sista året eller vad det var :S

Beror ju på hur man deffinerar ordet "brat" enligt mig är det inte samma sak som rik ungdomm.

Jag tycker själv att genom att bara tex klä sig i dyra kläder är ett tecken på att man vill visa att man är rik och för mer än andra! något jag inte förstår varför man ska sträva efter.
-----------------------------------

http://bubblare.se/movie/stureplanseliten2/
witty unpredictible talent and natural gang

2007-07-18 21:22
bratsen ser ner på alla?

va fan gör ni på whoa da?
vi är överallt!

2007-07-19 22:45
musica

nu är det väl brats vi snackar om, inte rika. verkar inte som du tycker de är nån skillnad?

2007-07-26 09:15
jag tycker inte om dom helt enkelt, har hört om några och deras utlandsemester.... fyyyy faaan!

2007-07-26 18:08
WORD nova.. faktist..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-26 21:08
Tråden har rensats. Konstruktiv kritik är det som gäller.

Innan du trycker skicka!
Säger du verkligen något vettigt i ditt meddelande. Det är INTE en regel på whoa att man måste skriva nåt i alla trådar man läser. Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt.

/Mod

2007-08-01 20:49
hatar inte brattsen men jag hatar golddigger brudarna som hänger efter dessa unga grabbar som ser ut att vara klonade det gör iofs brudarna också ser ut att vara klonade alltså.
Grabbarna ser ju offta förjävliga ut i sina bakåtslickade frillor, dyra kläder utan smak, taniga kroppar omanliga ansikten med hånflin. brudjävlarna vill ju bara ha gratis grejer få dricka skumpa snorta kola, vara på gässtlistan, hänga på troppan, killarna bjuder för dom har deg och vill knulla och ha trofe´ brudar men föraktar säkert brudarna.
Nu är det inte så att jag vill ha dom brudarna utan jag undrar bara vad i helvete som är fel i hjärnan på dessa tjejer? som går runt med en skitnödigt påklistrad attityd spelar överklass och föraktar vanliga medelinkomst killar  trots att tjejernas föräldrar jobbar på fabrik och i ica, visst dom kanske äger ett hus för några mille och en stuga i Falun men vem fan gör inte det nu för tiden?
Hur fan mår ni tjejer egentligen? ni kan fan inte må bra.
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2007-08-02 19:26
hallifax> Du tror inte att det finns överklass brudar eller?

2007-08-02 19:42

F*uck'em...

jag stör mig inte på deras pengar snarare deras brist på förståelse. ignoranta människor.

"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-08-02 20:14
hallifax P61

Fan va rätt! dom där äckliga kola-torsk ludrerna är äckligare än bratsen
Upp i snoken ska det!

2007-08-02 21:15
Hur avundsjuk kan man nu bli?

jag tycker att är man avundsjuk är det ens eget problem, har någon pengar trots ignorans osv är det hans problem...

Att känna så att man upplever dem att uppträda eller vara överlägsna (för det är ju fan samma sak) tycker jag är att medge sin underlägsenhet.

Vissa människor föds med pengar, andra med talang och några med båda... De som klarar sig bäst är dock människor som är klyftiga...

Oberoende vad man gjort för sina pengar är faktumet alltid det samma, antingen har man eller så inte. Det är inte så att alla som ärvt pengar är idioter - dom har ofta pengarna också för en annan orsak och det är inte alltid på familjen...

Tackar och bockar, låt alla blommor blomma.
Söker kunder, mixning & mastring!

2007-08-04 20:06
Det är väl inte själva grejen att de har pengar och inte jag, utan det är snarare deras beteende när de får alla pengar. För min del ialla fall.

2007-08-05 01:53
"för du har inget kvar min vän, bratmassakern, pappa betalar begravningen" - Soben & Mickelito
Hej !

2007-08-06 14:48
de handlar inte om att dom har cash i plånboken, de handlar om sättet o stilen dom får av plånboken
(nu var jag djup)
Tornito