I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sex o Kåthet..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-05-18 03:53

Sex o Kåthet..

Tänkte på en grej..

Hur många ligg är människad skapt för, då tänker jag först o främst på männen.. Jag tror typ att vi är skapta för att kunna ha sex typ 7-8 ggr på en timma.. Och det ska ta typ 5-8 sekunder..
För att för i tiden hade ju grottmänniskan inte tid att knulla, utan fick passa sig lite för andra djur.. Och dom som kommer snabbt ibland (nämner inga namn :P ) kan det vara så att vi har den gamla instikten kvar? Eller något liknande..

Sen tänkte jag även på att de flesta djur har ju parningstider..
När tror ni människas parningstid va, för i tiden då?
För enligt min teori borde ju människan än idag vara "kåtare" under den perioden. Själv tror jag det är under sommaren, så jag tror inte att vädret har så stor betydelse, just idag för att vi e kåtare på sommaren..Utan för att människans barn ska ha störst chans att överleva, var man tvungen att ha sex en viss period..
Aja, do yaaaa feel me?

Aja hoppas ni fattar vad jag menar ! Fred yaa..

Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 06:35
7-8 ggr på en timma låter inte sådär jättetroligt hur snabbt det än går.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-05-18 10:39
hahaha, syftar på en tid mycke,  mycket innan vi civilicerade oss, long time a go maayn
Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 11:41
Om människan haft en speciell parningstid skulle inte människohonan ha ägglossning en gång i månaden. Och om människan är kåtare en viss tid på året spelar det ingen som hellst roll eftersom att vi bara är marginellt mindre kåta annars men tillräckligt kåta för att knulla även när det snöar (avla barn)

Om det var meningen att vi skulle knulla 5sekunder sen komma skulle inte kvinnan begåvats med förmågan att få orgasm, får du en kvinna att komma på fem sek så är du bra jävla duktig, och får du henne inte att komma på de fem sek du lägger ner så går hon och knullar någon annan som iallafall håller fem min, och du blir utan avkomma eller får gå med i våldtäktsbrigaden
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-05-18 11:46
Ooh najs one there, I feel u dawg :)

Vafan, men har typ djuren orgasmer o shit ?
Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 11:49
har för mig en hund kan fastna i en bitch i 3 timmar eller så eftersom ollonet sväller upp som faen!
men de finns nog nån som har bättre koll på de där med hundsex än mig :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-18 12:06
hahahaha, har hört samma sak faktist, dock inte 3 timmar :D
Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 12:11

Så gör djur

Damn jag vill vara en schimpans bara knulla knulla knulla

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Poet

2007-05-18 12:51
I och med att vi är djur, så är det ju naturligt att vi ska sprida oss som art, helst så snabbt som möjligt. Därför ska sexakten också snabbt.
At the gates of Eternity...

2007-05-18 13:45
Har du den föreläsningen varje gång det går lite för fort? :P
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2007-05-18 13:46
Narcissus: kanske meningen att kvinnan ska gå och leta reda på en ny så hon säkert blir befruktad av en av alla sina hanar som knullar henne i 8 sekunder.. hehe!

nä de där teorierna faller ju rätt hårt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-18 13:50
haha ah, fan då :) värt ett försök i alla fall!
Highfive anyone, anyone?
Poet

2007-05-18 13:51
yaaaaaa feeel yooo daaawwwwwggggg fred yaaaa....cp
"life's a garden, dig it."

2007-05-18 15:32
Joel:
Haha! och där har vi svaret på varför alla kvinnor är otrogna slampor. blame biology

Sex är skönt för att vi ska fortplanta oss, sen hur länge vi vill ha det skönt är upp till oss själva bara vi kommer säg inom en timme och bara vi nån gång då och då väljer att komma i vaginan, då är mamma natur nöjd

2007-05-18 15:32
å ja ä inte bitter

2007-05-18 16:05
Narcissus 

Tycker du sex är skönt?
Jag menar, jag tycker det är skönt när man kommer,
inte annars :D eller?
Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 16:22
skärp dig yani vad säger du herregud, du vet inte vad sex är... Att komma betyder att den går ner, du kan inte mer du måste sluta, hur kan det vara skönt? Det är helvetet, vad säger du... nej nej nej du är mig en gåta

2007-05-18 16:38
jag gillade ditt erkännande i ditt inlägg..

"Och dom som kommer snabbt ibland (nämner inga namn :P ) kan det vara så att vi har den gamla instikten kvar? Eller något liknande.."

2007-05-18 17:56

Narcissus 

hahaha, klart jag vet..Men fan, att pumpa är ju inte såå skönt,
jag menar de e skönast o komma.. Men de e klart, sen blir man ju jävligt avtänd o skit.. :P

Danet

Haha skäms inte :P

Highfive anyone, anyone?

2007-05-18 18:43
haha coolt sagt av ken, hade vart lite kul att se två lejonhanar leka med varandra, eller en avsugning i djurriket hade vart nåt.

2007-05-19 01:19
För att för i tiden hade ju grottmänniskan inte tid att knulla, utan fick passa sig lite för andra djur.. Och dom som kommer snabbt ibland (nämner inga namn :P ) kan det vara så att vi har den gamla instikten kvar? Eller något liknande..

Det känns mer som om du har runkat bulle med grabbarna och förlorat, och för att hålla masken knåpat ihop en teori om att det är naturligt att vara en sekundkille:)
FREE Ayatolla.

2007-05-19 08:57
Om människan haft en speciell parningstid skulle inte människohonan ha ägglossning en gång i månaden.

Det är väl om något en viss parningstid?
en gång i månaden är det ju således dags..
vilket kan tänkas förklara fenomenet med synkroniseraddddddddd ägglossning och PMs hos kvinnfolket som lever tätt inpå varandraaaaa
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-19 08:58
narcissus kanske ja borde skrivit att det va till okcså..

cry me a river!
--> thcrew

2007-05-19 08:59
sen är det rätt bra att komma fort om man därmed kan betäcka fler honor.. men nu är väl knappast så fallet så därmed är det väl inte riktigt så superbra..

å länge man inte är vådtäktsman eller har ett eget harem :E
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-19 09:00
Narcissus, betydelsen av kvinnans orgasm är ju också rätt omdiskuterad förövrigt.. mycket sägs ju tyda på att den inte har varit särskilt viktig rent evolutionärt..
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-19 11:17
har svårt att tänka mig att många kvinnor fick orgasm av sina män när vi levde i grottor liksom.. jävligt svårt att föreställa mig en grottman gå ner på sin kvinna eller ligga och använda fingrarna.. har många tjejer problem att få orgasm idag så bör det ju varit tusen ggr värre back then..

2007-05-19 11:54
Joda:
Att kvinnan har  ägglossning en gång i månaden var ett svar på påståendet att sommaren skulle vara människans parningstid. Så visst hon har några dagar i månaden, men om Ulla kan bli befruktad 5-10 Maj så kan Berit bli befruktad 10-15Maj osv. Inte som rådjuren som endast blir på smällen under våren etc fattar du. Sen om orgasmen naj jag vet inte men faktum kvarstår att inte bara människan har klitoris. 
Sen hinner du inte betäcka fler kvinnor bara för att du kommer på fem sek istället för på en kvart om du inte har ett löpande band med kvinnor att betäcka framför dig och bara har betäckning som uppgift i livet, och på en kvart bör man få henne att komma 

Joel:
Om vi betänker att till exempel apor har vaginalsex, analsex, oralsex, homosex, kör ställningar som kama sutras författare inte ens kan föreställa sig samt onanerar flitigt så är det väl inte så jätteorimligt att grottmänniskan inte bara körde femsekundersversionen av missionären

2007-05-19 12:51
AA-negation P29

kommer man på en sekund förlorar man inte i runkbulle...

fast du kanske gillar smaken, så att förlora för oss andra är vinst för dig...?

2007-05-20 01:00
NuttyDread P24

Ha ha..
ja lite sperma har väl ingen dött av. Kommer du ihåg när vi delade på bullen, då var du inte så kräsen
FREE Ayatolla.

2007-05-20 02:21
narc ok.

Sen om orgasmen naj jag vet inte men faktum kvarstår att inte bara människan har klitoris.

Män har bröstvårtor med..
Visst, orgasm är väl trevligt men mkt tyder på att den kvinnliga orgasmen inte är speciellt central för reproduktionen i stort.

Sen hinner du inte betäcka fler kvinnor bara för att du kommer på fem sek istället för på en kvart om du inte har ett löpande band med kvinnor att betäcka framför dig och bara har betäckning som uppgift i livet, och på en kvart bör man få henne att komma

Det var ju därför jag sa att man skulle ha ett harem eller va våldtäktsman.. annars så är det väl inte lika relevant..

och ha en sjujävla spermieproduktion..
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-20 04:04
joda

Män har bröstvårtor med..
Visst, orgasm är väl trevligt men mkt tyder på att den kvinnliga orgasmen inte är speciellt central för reproduktionen i stort.

Hur många fall vet du där mäns bröstvårtor varit till någon nytta? Förstår inte vart du vill komma... Den kvinnliga orgsmen lockar dem till att idka samlag om inte annat.

Det var ju därför jag sa att man skulle ha ett harem eller va våldtäktsman.. annars så är det väl inte lika relevant..
Så du tror att det är meningen att män skall våldta eller ha ett harem?

2007-05-20 14:35
Narcissus,

Jadu..
Bra fråga.
Titta runt i naturen och döm själv.

Alfahanne strukturer är knappast ovanliga..
Hanens dominerande fysik kommer också ofta väl till pass vid betäckning av honan.

Nog förekommer våldtäkter runt om i djurriket,
men i mångt och mkt så finner sig väl honorna helt enkelt i den rådande sociala strukturen och föder alfahannens ungar för att han är king of the hill..

Typ rika gubbar och unga tjejer ungefär..

Men skämt åsido,
Jag ställer mig rätt tveksam till att så är fallet,
helt enkelt på grund av människans begränsade spermaproduktion :)

cry me a river!
--> thcrew

2007-05-20 14:36
däremot så bör det ligga i mannens natur att vilja sätta på så många som möjligt på så kort tid som möjligt och det bör ligga i kvinnans natur att sätta på rätt person och få en unge..

cry me a river!
--> thcrew

2007-05-20 15:08
joda

Hahaa tycker du inte det är lättare att sätta på en hona som är med på det frivilligt? Hade det varit meningen att hanen ska våldta hade inga honor löpt, varit brunstiga eller kåta. Tror nog snarare att det finns andra orsaker till om en hanne är större än en hona (vilket inte alltid är fallet) än att han ska kunna våldta så mycket som möjligt.

Om honan tycker det är skönt så är hon mer benägen att upprepa akten och även ta initiativ till den. Låter smidigare än att honan springer och gömmer sig så fort hon ser en hanne för att slippa obehag

Och fortfarande ser jag inte att hanen skulle hinna sätta på fler om han kom på fem sek än lägger ner en kvart eftersom han även måste göra andra saker, exemplevis äta

2007-05-21 02:46
narcissus ähh vem har sagt att allt ska va lätt här i världen ;p
skadar ju inte att dom är mer medgörliga.. :)

självklart finns det andra anledningar till hanens dominerande fysik, jag har knappast varit särskilt seriös i den här tråden överhuvudtaget :)

Om honan tycker det är skönt så är hon mer benägen att upprepa akten och även ta initiativ till den. Låter smidigare än att honan springer och gömmer sig så fort hon ser en hanne för att slippa obehag

Självklart är det en fördel, men njutningen tycks inte vara avgörande för reproduktionen..

Och fortfarande ser jag inte att hanen skulle hinna sätta på fler om han kom på fem sek än lägger ner en kvart eftersom han även måste göra andra saker, exemplevis äta

Ääh.. kan väl kombinera nytta med nöje?
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-21 03:12
de e väl bara apor, delfiner o valar som knullar för skojs skull, förutom människan.

Vet du. Jag tror att gud är jävligare än så. Han inser att män fungerar bättre evolutions-sätt när dom är kåta. Mera testosteron, hjärnan på övervarv och en energimängd som flyttar berg.

Runka orkar man hur mycket som helst men att knulla är jobbigt... högst 3 ggr per dag. annars så gör man ju inget annat än att ligger i sängen och hämtar andan och äter emellanåt.
Söker kunder, mixning & mastring!

2007-05-21 04:23
maucca har du frågat en jycke varför den pippar eller?

Innan vi förstår  oss på oss själva ska vi nog inte ge oss på att uttala oss för mkt om andra varelser..
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-22 11:26
Vi blir allmänt kåtare på våren :)

2007-05-22 11:30

Okej, det måste ju väl ändå vara så att det ska gå fort i djur riket inklusive människan för att man inte ska bli ertappad av något rovdjur i själva akten. Sen varför det ska vara skönt osv måst ju vara för att man ska göra det i huvetaget.

Jag tror knappast det är meningen att vi ska ha sex så väldigt mycket, tillräckligt att få kvinnor med barn men ut över det är ju ändå nån snedbildning i överlevnings instinkterna efter som att man inte kan ta hand om mer än ett visst antal barn.

Som jag ser det så tar kvinnor längre tid på sig att få orgasm för att de ska ligga kvar tills att mannen är klar. Känns inte det vettigt. Det är ju inte så smart om hon lämnar akten innan hon blivit befruktad.

Våren är ju ganska mysig för just sådant och antagligen för att det är lättare att överleva under den delen av året. Kan ju vara lite svårt att skaffa mat och vara rörlig ifall en är med barn under vintern.

Allt e nog ganska logiskt. Problemet är väl bara att alla dessa regler har slutat att gälla så evolutionen kan nog mycket väl bli fucked up så som vi lever nu.
Up and Atom!

2007-05-22 11:53
joda

hade jag tagit det helt seriöst hade inte ens satan velat höra vad jag sagt till dig.

Nej den kvinnliga orgasmen är ett mysterium men det finns trots allt teorier om att muskelsammandragningarna som följer på den kvinnliga orgasmen suger åt sig spermierna, ger dem litet lift eller vad du vill, dvs har ett syfte.

2007-05-22 18:16
har svårt att tänka mig att många kvinnor fick orgasm av sina män när vi levde i grottor liksom.. jävligt svårt att föreställa mig en grottman gå ner på sin kvinna eller ligga och använda fingrarna.. har många tjejer problem att få orgasm idag så bör det ju varit tusen ggr värre back then..

Ja alltså även fast stenåldersmänniskorna kanske bodde i grottor eller hyddor så har dom ju ändå varit människor som vi är nu, med samma känsloliv etc. Föreställ dig att flytta ut i skogen med din kvinna, slutar du då att tillfredsställa henne eller?
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-22 18:18
Och det ska ta typ 5-8 sekunder..
För att för i tiden hade ju grottmänniskan inte tid att knulla, utan fick passa sig lite för andra djur..

Öh vadå tror du att skogarna var smockfulla med rovdjur 4000 år sen, så att man hela tiden fick ha korpgluggarna öppna? Vafan dom hade ju tid att sova, klart dom måste ha haft tid att knulla.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-22 18:26
Ah, kommer på mer och mer hela tiden. Alltså, sexakten i sig är ju så mycket mer än bara en befruktning, den hjälper till att skapa sociala band mellan en man och kvinna (kärlek), vilket gör att avkomman har större chans att överleva. Människan behöver inte ha sex jättemycket, istället har evolutionen gett oss förmågan att ta hand om vår avkomma.

Sen så är det ju så att en förälskelse vara ungefär 4-6 år, vilket är ungefär den tiden det tar att få upp en unge på fötter så att den klarar vissa livsnödvändigheter själv.

Problemet är väl bara att alla dessa regler har slutat att gälla så evolutionen kan nog mycket väl bli fucked up så som vi lever nu
.

Mycket sant!

2007-05-22 19:48
Shakes: nä det har du kanske rätt i.. vid närmare eftertanke kan de nog t.o.m ha haft ett bättre sexliv i allmänhet då de hade mer tid över för sånt.. kollar man på naturfolk idag så arbetar de ju i allmänhet väldigt få av dagens timmar och har resten av dagen över för umgänge inom gruppen.. vet inte om de hade det lika förspänt här uppe under stenåldern iförsig..