I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tänkte bara berätta en konstig sak som hände mig!!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-10 00:27
Min mormor slutade äta när slutet var nära, och de beslöt att inte sondmata henne eller liknande, utan låta det hela ha sin gång.
Hon låg 8 dagar utan att äta eller dricka... Gud vet hur en gammal sliten kropp klarar det?
Sedan, samma dag som ALLA i släkten hunnit dit och sagt adjö, dog hon.

Men så var hon katolik iofs... dom spelar inte ritkgit efter samma regler som oss andra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-10 00:42
När vi ändå har ämnet uppe.
Min morfar hade cancer, kunde inte röra sig sista månaden, men den natten han dog hade han gått o pissat o sen gick han i sängen o slocknade.
Hur kan det bli så igentligen? Om någon inte har krafter kvar att ens tugga på en klementin så klementinklyftan torkade i munnen, hur klarar man då att gå på toa?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-11 14:06

att ligga i koma är ju inte som att ta en tupplur, man kan inte vakna till i några minuter och sen "somna om" igen. om man vaknar så tar det lååååång tid (sjukhuspersonalen har flera dagar på sig att se att värdena ändras osv) och sen tar det lååååång tid att sjunka tillbaka igen.
jag säger inte att din morfar inte vaknade till, men han var alldeles säkert vaken redan medans ni lyssnade på radio även om han inte precis dansade salsa i sängen om du förstår vad jag menar.

2007-06-12 16:28
solkatt, hmm om han vore vaken, så lär dom nog vetat om det på sjukhuset. intesant?

2007-06-12 17:20
sammanträffanden, etc

2007-06-12 18:15
Hörde nån som beskrev hur det var att ligga i koma, han kunde höra va omgivningen sa runt om honom men han kunde inte svara tillbaka eller signalera att han hör på något sätt.
Rappare

2007-06-13 02:41
"min lärare berättade att hade vart död ca 30minuter å sa att han hörde det mesta som sades"

Yeah, right. Efter två, tre minuter börjar hjärnan dö, så om han hade varit död i en halvtimme tvivlar jag på att han haft talförmågan kvar.

2007-06-19 14:22
När min farmor dödsförklarades vakade farsan och en av mina farbröder vid sängen på sjukan hela natten, och hon vaknade upp efter ca 6h och förklarade att "Nu behöver inte Nadia betala hyra för rullatorn hon lånade senast ni var på besök." och sen somnade hon in igen. FETT creepy. Nadia är min lillasyster förövrigt.

2007-06-20 11:23
Kul att någon sa att det är fullt möjligt att höra något när man är död.
Signatur får rum här

2007-07-17 03:55
ja har hört att folk som ligger i koma ofta kan höra grejer, att hjärnan ändå registrerar ljud utifrån...

som när man sover,
Jag brukade busringa till folk på klasslistan i sömnen när jag var 10 och nu för tiden händer det att jag svarar i telefon i sömnen, men jag minns inget efteråt.

2007-07-19 11:30
Shiiet umeG, sånt kan vara jobbigt. Men du gjorde inget fel antar jag så det är nog inget att oroa sig för ^^, hope ya feelings find the way back. peace
"I put up my middle finger, he puts up a finger,
I say fuck Christina he says fuck Christina but meaner."

2007-07-19 11:34
btw jävligt intresan tråd :) har inte så mycket att tillägga, bara att jag håller med lite av det  Dirty-Dave P25 säger. Tror att livet inte tar slut när det gör det. Orka att Gud (eller någon) skapade nått för att låta det dö ut? menmen, sånt man inte får reda på. jävla mysterieskit... tacka vet jag CSI så det är någon som försöker förstå nått av det som händer. >.< sorry är trött :P peace
"I put up my middle finger, he puts up a finger,
I say fuck Christina he says fuck Christina but meaner."

2007-07-19 11:50
Vadå, står folk på kö in till "den andra dimensionen" då eller hur tänker du?
Vem är du, tjänsteman?

2007-07-19 13:26
nog dags för SCB att se över statistiken över gudstro i Sverige.

2007-07-19 13:59

Döden är inte motsatsen till livet. Livet har ingen motsats :)Födelsen är motsatsen till döden! Livet är evigt!

2007-07-23 10:47
soheil. jag vet inte, jag tror inte nått men det var skumt iallafall

2007-07-23 11:45
En konstig sak hände mig för 6-7 år sedan!
Jag drömde att min morfar höll på att städa bilen när hän plötsligt höl handen för hjärtat och dog. Berättade denna konstiga dröm för mamma och hon sa att det var lungt sånna konstiga drömmar får man jämt... Men det sjukaste var att senare på kvällen ringde det och mamma sa sedan att min morfar hade fått en hjärtattack och hans flickvän hade hittat han i bilen =S
 Jävligt sjukt eller vad?!
Det är bättre att fråga och verka okunnig än att inte fråga och förbli det.

2007-07-23 12:47

"Kopplat till förra begreppet är medvetandegrad. Inom vården använder man medvetande-begreppet för att beskriva en individs vakenhetsgrad och förmåga att använda sina olika förmågor för att tolka omvärlden. En helt vaken och psykosocial person är normalt medveten om var hon befinner sig, vem hon är och tidsaspekten samt sin relation till andra människor. En djupt medvetslös person kan reagera på smärta och ge signaler att det gör ont medan en mindre djupt medvetslösperson också gör avvärjande rörelser mot det som orsakar smärtan. En helt vaken person undviker aktivt smärtan och försöker att kontrollera den till exempel genom att be om smärtstillande. En mycket djupt medvetslös person kanske inte reagerar fysiskt på smärta, men antas kunna höra och försöka tolka det hon hör. Det är dock känt att det ofta är brottsstycken personen hör och tolkningen kan därför blir mer eller mindre korrekt. (Hör personen "Det är ingen idé" kan det tolkas som att "det är ingen idé att rädda mig", fast personalen kanske sa att det är ingen idé att ta kaffepaus före Pelles ankomst.)"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medvetande

http://www.myspace.com/Sifon

2007-07-27 01:42

jag har hört attt det var en man som opererade och dog men dom lyckades återupplviva honom sen men han berättade iallafall att när han var då så såg han en kö som gick till en dörr och han såg en del av sina kompisar som var döda i den kön sen vaknade han coolt eller hur!

Nobody is perfect im nobody

2007-07-27 03:51
fejk, jag har hört detta för ett tag sen.... assså troligen ngn som har hittat på men, fan jag berättar.

de sa att det var en gubbe som hade dött då, och sen hade han gått i en tunnel och sen fanns det ljuset uppåt och mörkt neråt, typ..
tror att det var så här: gick man mot ljuset då kom man till helvete, mot mörktet = himlen

detta motsäger typ allt, och jag påstår inte att det är sanning

2007-07-28 21:00
flummigt

2007-07-29 01:18
en sjuk grej hände mig vid farsans grav...

jag står vid graven o röker en cigg "för farsans själ" (och ja, man dricker sprit o äter också). i alla fall. jag står o röker, och får för mig att lämna ciggen en stund på hans grav (på ett stort marmorbord som står framför gravstenen) för att lämna blommor vid en annan grav. måste påpeka att vid det aktuella tillfället är över 40 grader varmt, och inte en vindpust inom synhåll. jag kommer tillbaka till farsans grav, så har ciggen:

1. på nåt sätt ramlat ner från "bordet"
2. rullat bort till huvudänden, alltså själva gravstenen.

morsan försökte få det till att farsan är arg på mig för att jag röker. men jag är övertygad om att han helt enkelt var röksugen.
We call them winerbrods.

2007-07-29 03:21

Dirty-Dave P25

men om hela jorden sprängs i bitar och ALLT dör ut, då  kan inte själarna hoppa vidare.. vart tar dem då vägen?

2007-07-29 09:37
DAM dam tha dam CREEPY :P
hahahh detta va läskiga saker nu kmr ja va rädd hela mitt liv :(
Sleep is the cousin of death

2007-08-05 22:52
finns en komatyp som heter locked-in-syndrome - som innebär att patienten är medveten om allt i omgivningen men inte kan röra sig eller meddela sig med omvärlden.

angående läraren som var död i trettio minuter.
livet älskar mig, likt jag älskar livet. Eller för att uttrycka saken på ren skånska, fan va gytt!

2007-08-06 07:17
de sa att det var en gubbe som hade dött då, och sen hade han gått i en tunnel...detta motsäger typ allt, och jag påstår inte att det är sanning

...

2007-08-17 20:43

Get MAD and change