Varför så sjukt mycket hat på internet?
Eller hat och hat, har mest funderat över varför man ser så mycket rårasism på internet nowadays.Personligen orkar jag aldrig skriva något längre eftersom dessa människor helt enkelt är idioter. Jag menar, det kvittar vad ett filmklipp eller en artikel handlar om idag, människor skriker ändå ut sina extremrasistiska åsikter så mycket de kan. Det finns oändligt med bloggar som har rasistiskt innehåll och så vidare. Vad beror detta på? Beror det på att de enda som orkar diskussionsmasturbera på dessa platser är just människor som helt enkelt inte vet bättre? Beror det på att Sverige har blivit oändligt mycket mer rasistiskt på senare år? (detta tvivlar jag på) Beror det på att de som skriver inte vågar säga något offentligt och därför gömmer sig i hemmets lugna vrå bakom skärmen och spyr ut sina åsikter? Varför har det blivit såhär, det är fan deprimerande att se det totala förfallet.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Det beror nog delvis på att när man är utanför internet (den där grejen som kallas IRL, jag kallar det bara AFK) måste man vara så jävla PK för att bli accepterad. Sitter man däremot bakom dumburken så kan man skriva i princip vilken skit man vill utan att nån dömmer en. Förutom nån på internet, men det har ju mindre betydelse än om någon skulle sagt så när man var AFK.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
* "Beror det på att de enda som orkar diskussionsmasturbera på dessa platser är just människor som helt enkelt inte vet bättre? " - Nja, både de som inte vet bättre (och även är för dumma för att ändra sig) och de som vet bättre och är för envisa för att ge med sig. * "Beror det på att Sverige har blivit oändligt mycket mer rasistiskt på senare år? (detta tvivlar jag på) " - Nja, det har blivit lite mer accepterat igen (efter att ha haft en liten svacka i slutet av 90-talet. * "Beror det på att de som skriver inte vågar säga något offentligt och därför gömmer sig i hemmets lugna vrå bakom skärmen och spyr ut sina åsikter? " - Ganska ofta, ja. De tror att de är anonyma. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
med tanke på att man blir kallad rasist när man kritiserar migrationspolitiken och säger något negativt om invandrare, är det inte så konstigt att du tror att alla är rasister med den definitionen. "Beror det på att Sverige har blivit oändligt mycket mer rasistiskt på senare år? (detta tvivlar jag på) " Självklart. Du tror väl bara inte svenskar är rasister? Mer invandring = fler rasister. Hylla PKK framför en turk, eller fråga en latinamerikan vad de tycker om negrer så får du se på fan.
Yeah!
HaHaHa.men så e det jue så att dom "turkarna" som vi vanligt vis ser e dom som håller på och förstör (vilket e dom flesta xD) men det finns jue också "bra turkar" men dom lägger vi inte märke till lika mkt...
Henkish a.K.a ProNooB.
Det är lika förmodligen lika mycket hat som ute i samhället, men där tar folk sig inte tid att ohämmat vräka ur sig sina åsikter. Samhället och internet kanske är olika matcher, men det är fortfarande samma spelare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
för det här e det fegase o töntigaste land som finns i världen land som finns
Norra B!!!
I Sverige är vi konflikträdda. Vi vågar sällan säga som det är i ansiktet på folk. Ett exempel är om du drar till ett hip hop jam. I andra länder så brukar de bua ut folk som rappar dåligt på scen. I Sverige skakar vi bara på huvudet (om ens det) och applåderar falskt, för att sen gå in på ett hip hop forum och skriva skit om snubben. Svensken är trygg bakom skärmen, där han/hon kan spela allan ballan och i 99% av fallen komma undan med det.
At the gates of Eternity...
"Svensken är trygg bakom skärmen, där han/hon kan spela allan ballan och i 99% av fallen komma undan med det." Intressant nog var det en artikel i någon av mina morgontidningar (jag läser fem varje dag) som handlade om det fenomenet. Som givetvis är globalt, och inte särskilt svenskt. Snarare är svensken lite snällare även på nätet, jämfört med många andra.
* "Snarare är svensken lite snällare även på nätet, jämfört med många andra. " - Jupp, här har vi ju inte blivit lärda att yttrandefrihet innebär att du ska få säga exakt vad du vill, hur du vill och när du vill. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Eksem : Konstigt, jag har aldrig upplevt det faktiskt. Snarare tvärtom, folk som tar till helt annan ton och språk, något de aldrig hade vågat göra face to face. Fått många hot och diverse krigsförklaringar av folk genom nätet, bara för att möta de in real life och se att de inte gjort något alls. Till och med frågat "Well? Vad hände med den där boxen du skulle ge mig?"Mabande : Du borde veta vad jag snackar om hehe. Var det inte du som hade någon dag där alla som hotat dig kunde få träffa dig och få chansen att boxa dig på flabben, men det slutade (vad jag kommer ihåg) med nada?
"Snarare tvärtom, folk som tar till helt annan ton och språk, något de aldrig hade vågat göra face to face." Jag tror jag lyckades med ett syftningsfel, eller var åtminstone oklar. När jag skriver: Snarare är svensken lite snällare även på nätet, jämfört med många andra. Menar jag inte att svensken är snällare på nätet än i verkligheten, utan att svensken även på nätet är mer konflikträdd än många andra. Alltså, det är så att folk hatar mer över internet. Men det är inte ett svenskt fenomen, och svenskar blir inte relativt värre.
Jag tror inte folk känner sig så speciellt anonyma på nätet. De som gör det är väl ganska blåsta. Jag tror mer på att så länge man slipper titta personen in i ögonen så är det betydligt lättare att säger saker och ting om denna. lite som att snacka skit med polare när personen i fråga inte är i närheten.
Up and Atom!
jag tror de mest handlar om rädsla. Rädsla för att förlora sin identitet som "svensk" och tvärtom hos invandrarna. Jag tror rasismen är väldigt utbredd idag, med tanke på att sverigedemokraterna blev invalda i riksdagen, men rasism är kanske fel ord. Det handlar nog mer om att svenskarna tycker att invandrarna kommer hit och "tar över deras land" och inte vill anpassa sig, när egentligen dom borde välkomna invandrarna och säga så här fungerar det i sverige, det här är vår kultur, hur är eran? Låt oss lära oss av varandra. Men de där känns som en utopi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Undra om den där zigenaren har matvaror under kjolen, eller kanske ungar?" "Om den om den där svarta tjejen/killen har aids? "Undra om den där araben lever på socialbidrag och jobbar svart?" "Undra om den där bosniern langar sprit på fritiden/ är krigsskadad?" "Undra om den där finnen bär kniv?" Tiden förändrar dig, du förändrar tiden. Chilenarna har varit här ett tag nu, och jag har även en hel del kompisar som är det, och de upplever sällan rasism. Däremot folk som har kommit hit på 90-talet har ännu inte blivit accepterade på samma sätt, och inte heller lärt sig anpassa sig till samhället på samma sätt. Anpassningen tar väl lite tid, men jag hoppas på att det löser sig så snart som möjligt. Ja, rasism kommer alltid finnas, men bättre kommer det säkerligen bli.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Broed: Nu vet jag inte vart du bor, och vad för sorts romer ni har där. Men här i Malmö så känner jag romer som varit här sedan tre generationer tillbaka. Sedan tidigt 60-tal.
Men jag förstår din poäng, helt klart.
BC99 P23 Anledningen är väl antagligen för att de inte har anpassat sig till samhället. Eller, så är det väl kläderna som är lite speciella? Jag vet faktiskt inte. Som 'svenne' blir jag själv utsatt för rasism ibland, men det pallar man väl med.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Jag har tänk på dethär.. Fast på ett annat sätt. Jag tycker att folk tror sig se och komenterar vad som värkar vara rasism mycket mer på internet. Säger jag tex neger på internet så blir det ett jävla liv. Men säger jag det i värkligheten så är det ingen som bryr sig.
Man ser väll kanske på saker lite annorlunda när man ser det i text..
internet är ett bra ställe att avreagera sig lite, där man ofarligt kan lacka på människor och klaga på allting
det finns lika mycket hat där ute också bara att ingen vågar visa det
Det beror på att dagens generation ungdommar är innerst inne fyllda av hat. Genom internet vågar de uttrycka detta hat (och ibland in real life). Nästa generation kanske tar det på gatorna direkt? Vem vet. Den som sa en gång i tiden att media, tv-spel våld, våldsam musik hade negativa effekter på barn/ungdommar brukade jag säga vilka jävla idioter fan vilket bullshit... Men idag vet jag.. att det är sant!
det här är en jävligt intressant fråga som trots sitt ganska enkla ursprung kan leda till djupgående filosofiska analyser ... kul notis är att medelåldern i den här tråden är betydligt högre än i andra trådar också. ska bli intressant att se hur den artar sig! =)
Hat skall bekämpas med hat för att slutligen skapa glädje och frihet eller hur menar du?
tex idag, det oändligt många rasistiska haters på internet. Har strosat runt i stan hela dagen, har inte sett något som har firat sveriges nationaldag. Det gjorde visserligen inte jag heller men de oändligt många rasister som skriver "stick från mitt land" "moder svea" osv, borde ha gjort detta till ett gippo men de vågar de inte? Eller bryr de sig inte?
Asul Vad pratar du om? Det var väl cirka 600 NSF-medlemmar som demonstrerade i Stockholm igår?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
Keyboard warriors
haters wanna hate lovers wanna love I don't even need none of the above I wanna piss on you yes I do, I pee on you I rest my case...
Get Random!
deokillen Då kanske du ska låta bli att besöka denna sidan igen, med tanke på att du blev medlem idag så tror jag inte det gör dig särskilt mycket att inte återkomma...
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
WikiChan Det förklarar allt hat på Internet. Eller, det förklarar Internet överhuvudtaget.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
sa d e bara "rasism" at ena hallet?
vi är överallt!