Om man kunde resa i tiden
Låt oss säga att alla människor kunde resa i tiden. När man enligt teorin reser bakåt i tiden så är det ju väldigt lätt att ändra den egentligen "nutiden". Men OM alla nu kunde resa i tiden och väldigt många ändrade "nutiden", hur skulle det då upplevas av folk när allt ändras hela tiden? Jag tycker att det är en väldigt knepig fråga. Så, vad tror ni?
det är väl inge knepig fråga eftersom allt som kommer efter ju formas av det som har hänt. man skulle ju inte minnas skillnaderna precis.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag kanske har rört till frågan lite för mig själv. Känns typ som att om tiden skulle ändras hela tiden så hade allt varit konstigt typ. Konstig grej bara men du har väl rätt.
klart jag har rätt, som vanligt hehe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mm dom som inte reser skulle inte marka nat
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Nutiden skulle bara fortsätta, jag satt faktsikt och tänkte på samma sak igår också haha...Året är 2000 ..Någon idiot kommer flygande genom tiden och säger Hej!Året är 2200 ..Någon idiot bestämmer sig för flyga tillbaka 200 år i tiden för säga Hej! Människorna som lever 2200 lever efter konsekvenserna av vad idioten gjorde år 2000.. Alltså ingen skillnad? Hoppas jag förklara så någon fattade
nhoj satte den direkt! :D
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Det är nog mer tids-grejen som blir fucked up för mig. Inte hur det blir för människorna, shit the same .
svårare blir ju att tänka sig om jag t.ex filmar nutid, åker tillbaka i tiden, visar filmen, framtiden ändras och situationerna jag filmade aldrig händer. hur går det då?
Jag försåtr din tankegång med att allt hade blivit fucked om många gjorde det. Men dom som inte reste hade inte märkt nått och samtidigt ändå vetat varför det ser ut som det gör. du förändrar ju hela historian och allt som hänt. Om alla människor rest bakåt i tiden lite hela tiden hade dock inte människan varit kvar på jorden, det kan jag sätta cash på. Peaze
haha varför snackar folk om detta som att det är något enkelt vardagsproblem. Kan inte någon sätta "jag tror..." framför sina påståenden? Riktat till alla utom trådskaparen.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
_Bajsaren: För att de självklart VET, pucko... :)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
_Bajsaren P7 För att dom är smarta? Det finns ett problem, kanske till och med ett sår inom dem själva, och det hindrar dem att leva sitt liv, samma jävla liv som i vardagen, om man vill kalla det så hehe.
Var dag - varje dag! Nuet! Så man öppnar upp sig lite, på internet, så att problemet löses upp :) Så att det kan sluta störa ens "varande"?
Jag tror att människor måste förstå att tiden existerar inte.
Och angående att folk säger sig veta saker: dårar! :) Allting som man någonsin kan veta överhuvudtaget är varje gång tvunget att vara relativt :) Så ens egna vetande bara igentligen "är" helt för sig själv ..
Peace!
Rent logiskt sett så är det omöjligt att resa tillbaka i tiden och ändra något. Om vi säger att jag år 2010 åker tillbaka i tiden till år 2000 och gör handling A, så skulle 2010-Henkso redan ha utfört den år 2000. Det är så att säga nödvändigt att om A har hänt år 2000, att det faktiskt också händer år 2000. Så om någon kommer att resa i tiden längre tillbaka än detta ögonblick och lalla omkring och göra en massa skit, så har denne någon redan gjort allt det. Dvs, givet att logikens lagar är riktiga så har PrismaS rätt, inte nhoj :).
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
blunt_smoke Och du är mycket bättre själv som svarar åt folk?
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
As for att allt man vet är relativt, bullshit. Själva definitionen av kunskap är (1) att person x tror att P är sant, (2) att P verkligen är sant och (3) att person x har goda skäl att tro att P är sant. Om jag tror att något är sant och har goda skäl att tro att något är sant och det också är sant, då vet jag det utan någon form av relativt nonsens.
_Bajsaren P7 Nej alltså jag försöker inte tala om andra människor på det sättet, jag kan inte jämföra mig själv med andra människor :) Men du skrev att du inte förstod. Så jag ville bara försöka få dig att förstå ;)
"Människor" och "folk" är väl abstraktioner som är till för att dra bort uppmärksamheten från den verkliga människan?
Du minns väl någon som hade pratat om "tid" i relation till "vardagsproblem" med dig när du skrev så? Du behöver bara ge det minnet lite mer förståelse, så kommer du snart glömma det ;)
Peace!
asså.. ja tänkte på en sak som vissa inte tänker på.. ! Om vi skulle resa i tiden och ändra något så vet vi inte om den verkligheten som vi åkte ifrån avslutas och blir till den nya som den personen har ändrat, eller om den verkligheten fortsätter parallellt med den nya... Då kan man inte anta att det som jag åker tillbaka å ändrar redan har hänt i framtiden, dvs att det inte går å ändra någonting, som någon nämnde.. om ni förstår va ja menar.. ? :P
Henkso Det ar val inte omoljigt att resa i tiden val. Kom inte Eisntein fram med nat som "bevisar" att det gar att resa. Kanner en kille som ar ratt kunnig inom sant har tjafs som berrattade for nagra ar sedan en ratt cool grej pa hur man skulle kunna gora det men grejen ar att vi inte har teknologin alls for det. I teorin typ gar det men inte i praktiken
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Einstein kom fram till att det gick att resa i tiden...
Einstein kom fram till att tiden är relativ, inte att det går att resa i den.
Jag rekomenderar starkt Robert A. Heinleins "all you zombies--" Helt klart en favorit när det gäller tidsreseförvirringsparadoxalitet.
I'm back!
http://www.odessa.net/moshkow/win/HYNLINE/zomby.txt
I'm back!
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
PeWi - Säger inget om huruvida man kan resa i tiden, säger bara att om man reste bakåt i tiden så skulle man inte kunna förändra något.
daviden: Haha, så vad menas med att tiden är relativ? Han klargjorde ju absolut inte att det gick att resa i den, iaf i teorin?...