I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömtolkning!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-02 19:34

Drömtolkning!

Jag har aldrig haft återkommande drömmar tidigare i mitt liv, men nu på senare tid har jag haft återkommande drömmar och det känns lite skumt, så jag tänkte om nån är bra på att tolka drömmar så kanske nån kan göra ett försök :)

Den första återkommande drömmen jag haft någonsin hade jag för ett par veckor sen. Kommer inte ihåg allt, men den slutade iaf med att jag stog framför spegeln och klämde porer i ansiktet, fast istället för gucket som brukar vara i porer så kom det ut små flugor som flög iväg... Riktigt skabbigt... Den drömmen hade jag vid tre olika tillfällen.

Det andra tillfället då jag drömde om samma sak så var drömmarna helt annorlunda, fast dom hörde ihop. Jag drömde om Bruce Willis. Först så var han med i drömmen mest som ett samtalsämne (mellan Robin Williams och mig själv :)). Sen började han smyga sig in i drömmara fysiskt. Den drömmen jag kommer ihåg bäst handlade om att Bruce Willis var ond på nåt sätt, och jag var tvungen att få honom att bli kär i mig för då kunde jag styra honom så han inte var ond längre. Det slutade med att Bruce Willis blev kär i mig, han kunde inte sova utan gick ut mitt i natten och köpte godis och låg och åt det i sin säng... Jag skrattade gott och high fivade med mina polare eftersom den onda Bruce Willis nu inte va så ond längre...

Båda är riktigt skumma... det var dock bara den första drömmen som var precis likadan dom andra gångerna jag drömde den. Dom andra drömmarna handlade bara om samma ämne, och var mer som en lång historia som jag fortsatte drömma på när jag somnade igen. Som sagt, detta har aldrig hänt mig förut, jag har aldrig haft exakt samma dröm vid flera tillfällen och vad jag kan komma ihåg så har jag aldrig haft en dröm som fortsatt nästa gång jag somnat heller!

Nån som har nåt att säga om mina drömmar? Och nån annan kanske också vill dela mig sig av sina konstiga drömmar!

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-06-02 19:49
hade du kollat på "yipee ka yay motherfucker"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-02 20:09
Finns skit bra böcker om sånt, hade jag orkat hade jag letat upp min bok och föröskt tolka din, men palla en lörda.

Drömmar betyder ändå aldrig va dom verkar betyda.

Lycka till!!!

2007-06-02 20:51
varförinte

Nope! :)

uncrowned P19

Soft! Tycker sånt är intressant faktiskt! Ibland har man ju så upfuckade drömmar att man vaknar och har ett enda stort frågetecken över huvudet! Vore kul om man kunde hitta "betydelser" för det konstiga man drömmer!

2007-06-02 23:13
Har verkligen tröttnat på att läsa om främlingars drömmar här på whoa. Drömmar är drömmar, det är ungefär lika intressant som att Gösta, tunnelbaneföraren 07.43 på morgonen skulle utropa i högtalarna vad han drömt under natten.

Sen är det faktiskt jättesvårt att tyda andras drömmar, för mycket handlar nog mycket om vad som pågår i ditt liv då i alla fall jag tror att drömmarna på något sätt reflekterar vad vi upplever i vaket tillstånd.

Sen finns det ju vissa grejer som oftast betyder vissa saker. Däremot tycker jag att det låter som ett par helt vanliga drömmar du har haft. Men att man drömmar det flera gånger brukar väl betyda att det är en pågående "konflikt" som inte har löst sig och då fortsätter man drömma de drömmarna tills problemet upphör. Och hamnar man i liknande situationer igen i livet så kan drömmarna komma tillbaka.

Om det hade varit hemska mardrömmar du hade haft, så har jag fått tipset från min terapeut att sätta dig och skriva ner hela drömmen så som du drömde den och sen skriva drömmen igen, fast med ett annat slut. Ett slut du tycker om. Då brukar inte drömmen återkomma, för du har ändrat på historien. Även om det låter lite hokuspokus. Har man upplevt ett trauma brukar man få göra det. Testa du också, så kanske drömmarna slutar upprepa sig.. även om det inte är mardrömmar? :)

Jag brukar ha samma drömmar om och om igen. Har haft det i många år. Men dom är alltid hemska och slutar alltid med död.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-03 11:35
googla "drömtydning ABC" så ska du se att du kommer hitta mysiga saker...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-06-03 13:23
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-06-03 15:29
jag drömmer aldrig mardrömmar, däremot brukar jag drömma att jag röker hasch... :s

2007-06-03 15:56
Inatt drömde jag att jag var som hulken. Jag bara "RAWR!!!" sen fick jag svinfeta muskler, men sen vakna jag. :(
A historian is a prophet in reverse

2007-06-03 21:49
Clajlo F21

Men ändå läser du alla trådar där folk berättar om sina drömmar? ;)

Tack för det du skrev, det känns som att det makes sense!

Askin P20

Det ska jag absolut! tack!

2007-06-03 21:51
Gogaku: Hehe, jag hade tråkigt och kände av någon konstig anledning att du var värd att ödsla tid på :P Sen hade jag väl lite att säga om saken också, så varsågod :D

2007-06-03 22:19
Clajlo F21

aaaaww :) tack!

Athnagzo P18

Det där låter riktigt intressant! Ska kolla om jag kan hitta boken när jag är tillbaka i Sverige! Det med finnar och sånt kan verkligen vara sant, har inte mycket finnar men när dom kommer upp i ansiktet så blir jag väldigt störd utav det. Kommer inte ihåg om jag hade finnar när jag drömde drömmen eller inte, men det kan mycket väl vara möjligt :)

Tack för infon, uppskattas verkligen och jag ska definitivt kolla in boken! Jag finner drömmar väldigt fascinerande men har aldrig riktigt satt mig in i ämnet djupare!