I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Va fan går man på kopior av sitt ex för?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-14 00:27

Va fan går man på kopior av sitt ex för?

asså fattar inte..Om man gjort slut med någon va fan går man runt å leter efter en kopia av exet? sjuuuukt patetiskt...då har man ju verkligen inte gått vidare..

Jag hade SKÄMTS om jag haffat upp en kopia av mitt ex å sen går förbi han med hans kopia...vaddå inte kommit över...gad..aja FÖRKLARING TACK haha

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 00:29
alla gör det.

Det är lite den där grejen medm att folk gör det de är vana att göra.

Jag har tex. en kompis som har haft samma flickvän sen tidiga högstadiet. Hon har bara vart sju-åtta olika personer under den tiden.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-06-14 00:31
Allt handlar om, om kopian har större kuk eller inte, har han det kan du försvara dig för du har väl ändå inte tänkt på giftermål vid 21 års ålder? Och om du nu bryr dig om vad andra tycker, vad skulle din mor och din far tycka om en helt galen bild där du räcker ut tungan på nätet och skriver inlägg där du tycker att du själv är patetisk?

Du har åtminstone någon?

2007-06-14 00:31
men d e ju fortfarande sjukt då har man ju inte släppt personen riktit ju...känns ba fett onödigt från min sida
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 00:32
det handlar väl ofta om att dom har det där man attraheras av.. man dras väl alltsom oftast till någorlunda lika människor..

Men om man medvetet väljer någon För att han/hon är lik ens ex har man nog liide problem.

2007-06-14 00:33
kaladze fan va du e efterbliven...JAG hookar inga kopior....undrar varför andra gör d ditt kött..å vet du vad...älskar d kortet

2007-06-14 00:34
madmadde
joo men d e ju d ja menar..d e ju lite skadad..en killkompis har haffat en EXAKT kopia av sitt ex..fattar lixom inte poäng..personligheten å ansiktet e exakta kopian av hans ex...blir lite skrämd av sånt där..
Manager

2007-06-14 09:18
Om jag gillar jordgubbsglass, och tappar den på marken, så går jag inte och köper en vaniljglass, utan en jordgubbsglass.

Jag tror att folk som blir dumpade i större utsträckning skaffar en kopia, för de var nog rätt nöjda med vad de hade, medan den som dumpar skaffar nått annorlunda.

Redline!

2007-06-14 11:39
Alla mina pojkvänner har alla sett helt olika ut. Det tycker jag är konstigt eftersom alla andra alltid har liknande flickvänner/pojkvänner som deras ex.

2007-06-14 11:49
Tycker ingen av mina ex är lika varandra på något sätt alls... Vare sig utseende eller personlighet.

Kanske är därför jag tröttnar så snabbt, har inte hittat min grej än :P
What we do in life echos in eternity.

2007-06-14 11:55
bullcrap. min flickvän är totala motsatsen av mitt ex och jag älskar det.

2007-06-14 12:03
"Om jag gillar jordgubbsglass, och tappar den på marken, så går jag inte och köper en vaniljglass, utan en jordgubbsglass."

Perfekt sagt.
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-06-14 18:59
har gjort samma sak, fett jobbigt ibland :S
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2007-06-14 21:41
precis? man gillade antagligen något speciellt hoss den första tjejen så det är ju det man gillar... så det är det man vill ha.. ganska logiskt om man tänker..
Get Random!

2007-06-14 23:39

Jag har svårt att se hur man kan jämföra en människa med en jordgubbsglass. Människor görs inte i ett bestämt antal modeller, vi görs alla unika. Man blir inte kär i en person för att denne är en coctail av rätt mäng egenskaper man gillar, man blir kär för att en person är just den han/hon är.

Letar man efter någon som är så lik sitt ex som möjligt har man uppenbarligen inte släppt sitt ex, och försöker leva ut sina drömmar om denne på den nyas bekostnad. Destruktivt för båda parter.

2007-06-15 06:53
mästerkatten sa det. Visst kan man tända på ett visst utseende eller en viss stil, men när man blir tillsammans med någon är det väl även insidan som avgör...
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Manager

2007-06-15 09:16
mästerkatten: Man blir inte kär i glass heller.

När man skaffar en kopia av sitt ex (och jag menar naturligtvis utseendemässigt nu, med tanke på att det är det topicen handlar om) så har det ingenting med kärlek att göra, utan om att man gillar ett visst utseende, eller i glassens fall, en viss smak.

Du har överanalyserat hela inlägget när du börjar blanda in kärlek och egenskaper.

Redline!

2007-06-15 14:14
man letar nog efter någon som liknar ens ex därför att man typ inte vet bättre. ett "säkert kort" lr nåt.
69 - Try it you'll like it

2007-06-15 16:05
okej asså vafan e en kopia av ens ex? det e ju inte så att det finns ett antal kopior på folk som man går o letar efter liksom...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-06-15 18:25
Dr.Octagon 

Har jag överanalyserat när jag blandar in kärlek och egenskaper i processen att hitta en ny pojk-flickvän?
Jag uppfattade att det handlade lika mycket om personlighet som utseende här. Själv tror jag det är mycket vanligare att människor blir ihop med folk med liknande personlighet som deras ex, än med folk med liknande utseende.
Manager

2007-06-15 21:28
mästerkatten: Jag hade SKÄMTS om jag haffat upp en kopia av mitt ex å sen går förbi han med hans kopia...

Observera "sen går förbi han med hans kopia..."

Alltså, inlägget handlar om utseende.
Redline!

2007-06-16 00:13
Du gilla ditt ex, men det funkade inte. Hade du inte gillat ditt ex hade hon/han aldrig blivit ett ex. Därför letar man kanske efter liknande, för att man vet att man kommer digga just dom egenskaperna.

Tror inte det handlar så mkt om att komma över eller ej, inte alltid i alla fall.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-06-16 21:24
Vad ni överdriver, varför skulle man ha ett problem för att man gillar en viss stil/utseende/egenskap? Det är inte så att din smak ändras för att du blir dumpad precis.

Om man går in för att hitta en kopia av sitt ex istället för nån man gillar så har man därimot ett problem. Letar man efter någon man gillar och hittar den och den har liknande egenskaper som ens ex är det inte ett problem, det är faktiskt bara logiskt då du förhoppningsvis delvis gillade ditt ex av samma anledning(den egenskapen/delen av utseendet/stilen som nu din nya partner råkar dela med ditt ex.

Skriver bara vad folk redan skrivit, saken är den att det är inget konstigt. Det är mer konsigt isf om du har massor med ex som är helt olika utan något gemensamt, men man kan ju visserligen bara ha en bred smak också.

2007-06-23 23:18
well...errrybody's got preferences.
personligen så har alla mina vart olika.

2007-06-28 01:11
En snubbe på mitt jobb(ålder 30+) hade 3 brudar på rad med samma namn. Har för mig att det var Johanna. Sen träffade han en Majken, efter henne var han singel i åtta år. Tills han träffade en ny.... Majken.
DET är ganka illa.
I might be wrong... but you're just plain stupid!

2007-06-28 01:12

ganSka illa t.o.m.

I might be wrong... but you're just plain stupid!
Poet

2007-06-28 11:48
Fast det beror ju på vad man har/hade för relation till sitt ex. Tycker man illa om sitt ex, så går man nog inte och letar efter en kopia av henne/honom. Då blir det snarare tvärtom, att man går efter nästintill raka motsatsen.
At the gates of Eternity...

2007-06-28 21:16
jag trodde jag gillade olika personer, men jag har märkt att jag dras till är indiantjejer med mörka ögon, fin hy och allt =P ENDAST sånna tjejer jag har fallit för de senaste åren.
shimmy shimmy yo
Poet

2007-06-29 12:18
Hur många indiantjejer finns det på Lidingö?

2007-06-29 12:38
BC99 P24
han kankse hittar dom i Indianien ;)

2007-06-29 13:50
Orka posta samma grej på både flashback och whoa?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-06-29 18:05
BC99> Det finns ett naturreservat för indianer på Lidingö
shimmy shimmy yo

2007-06-29 18:58
haaaa... jag bor på lidingö faktiskt....

2007-06-29 19:10
där ser ni =)
shimmy shimmy yo

2007-06-29 19:13
check!!

2007-06-29 19:26
japp här har vi fina brudar
shimmy shimmy yo
Poet

2007-06-29 22:09
Där ser man hehe

2007-06-29 23:11
försöker att inte göra det nu, va tillsammans med en tjej i nästan 5år försöker hitta nån som är tvärtemot henne för jag inte vill tänka på henne..
saaaru..

2007-06-29 23:34
Jag har själv varit en kopia av mitt ex förra killar,,,Sjukt jobbigt, men vafan klart jag själv nu tittar efter mullatter precis som mitt ex var,,,annars ade man väl inte tittat från början
Ät

2007-06-30 18:43
det där med jordgubbsglass var det dummaste jag hört för övrigt.....

2007-06-30 19:12
beror väl på om du gjort slut eller den andre...
om du gjorde slut är det kanske idiotiskt. men behöver inte vara.. gjorde inte du slut så är det väl nästan uppenbart varför man letar efter likheter

2007-07-02 01:05

vissa har ju sina speciella preferenser då de väljer partner.

We call them winerbrods.

2007-07-05 00:02
mina 2 ex skiljer sig asmycket. både utseende mässigt och... tänkte skriva beteendemässigt också. men då skulle jag ljuga.
den ena sög bättre, den andra var snyggare.

var betydligt mer förälskad i den 1:a.

2007-07-08 23:23

Mitt X skaffade sig en kopia, ganska lik mig och inte någ med det han hette som jag gjorde. Det är sjukt!
Vissa väljer sinna vänner efter hur dan dom har sin bild, därför kan det bli liknande drag mellan X:n. Däremot skulle jag inte skaffa en vän som hette som mitt X:et.

2007-07-09 17:27
blir man kär så blir man ju det, då orkar man ju inte bry sig om hon heter likadant som ett ex
shimmy shimmy yo

2007-07-09 20:57
Lyssna på Usher-U remind me of a girl så vet du vad du ska göra ^^
The Greatest Story Never Told....

2007-07-10 03:41
skrämmande fakta!
man faller för människor som liknar sej själv och faktiskt tro det eller ej sin egen mamma..
The pen is stronger than the knife,,