I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rädd för kärlek?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Graffare

2007-06-14 19:14

Rädd för kärlek?

Har precis hittat en tjej som jag verkligen tror att jag är skapt för, är verkligen kär i henne även fast jag träffade henne för en vecka (!) sen
Har verkligen aldrig kännt såhär för någon innan, även fast jag har haft mina julia roberts hallucinationer om att hitta en brud som jag kan vara ihop med hela livet, skaffa barn och vara evigt kära liksom en saga.. nu är själva frågan, jag vill säga till henne att jag älskar henne, men jag tror att hon kommer blir rädd för att jag går för fort fram, något att tillägga kan vara att vi har varit med varandra och mysit hela dagarna sen jag träffade henne... kärlek vid första ögonkastet?

"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-06-14 19:55
Definera älska.
   Du är förälskad, kär, men "jag älskar dig" borde nog sägas lite senare i relationen.

Så var inte en sån där kille är mitt tips
Vasastan JAO!!

2007-06-14 19:57
Håller med Tequ1la. Tycker att du ska vänta med det.
We remember Køge Bugt!
Graffare

2007-06-14 20:00
hur lång tid ska jag vänta ungefär? jag känner mig redo att säga det men jag vet inte om hon är redo att höra det..
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-06-14 20:17
Handlar väl inte så mycket om att hålla det inom dig. 
Mer om att du måste chilla ner lite och inte få för dig att du älskar någon du kännt i en vecka. Det är möjligt att du gör det, men som sagt, definera älska. Du är kär. Keep it at that
Vasastan JAO!!

2007-06-14 20:21
Man säger inte "Jag älskar dig" om man inte vet att man får ett tillbaka. Om man gör det ändå så är man en idiot. Finns inte många värre situationer att vara i än att höra "Jag älskar dig" från en person som man inte kan säga det tillbaka till.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-06-14 20:29
Jag tycker du ska vänta tills du har fått se alla sidor hos personen. Förbannad, glad, ledsen, irriterad. Om du fortfarande älskar henne trots hennes dåliga sidor, de e då du kommer veta om de är äkta eller inte. Fick höra av en pojkvän att han älskade mig efter två veckor... de skrämde mig som fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 20:30
kärlek slutar alltid med något tragiskt
Käft då.

2007-06-14 20:33
Säg som du känner..

2007-06-14 21:06
det är svårt att veta om man älskar någon när man är nykär!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Graffare

2007-06-14 21:38
LoRia  Hur vet man om man älskar någon då?

2007-06-14 21:51
 PuGe P18

ingen aning! jag är sämst på kärlek! men jag vet i alla fall att det väldigt lätt kan kännas bäst i världen när man är nykär... men sen var det inte det i alla fall.

THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-06-14 22:13
Jag sa att jag älskade min nuvarande flickvän den typ 5e gången vi sågs... Menade det verkligen inte, men ångrar det verkligen.

Har varit tillsammans i 2 år nu, och jag älskar henne, önskar bara att jag kunde väntat tills jag verkligen hade de känslorna.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-06-14 22:13
Precis, när man är nykär känns allt underbart och det finns inge fel hos personen. Detta är ju förälskelse...

Vätna någon/några månadet med att säga att du älskar henne. Visst, det finns väl en möjlighet att du gör det. Jag har dock aldrig älskat någon så snart efter jag träffade den. Tar lång tid att börja älska någon.

Skulle tro att du är förälskad som sagt, och du skulle nog skrämma henne rejält om du sa att du älskar henne efter en vecka.
What we do in life echos in eternity.
Graffare

2007-06-16 01:04
"Tar lång tid att börja älska någon."
är det inte så att man lär sig älska personen i fråga? ska det inte komma liksom naturligt som alla kärleksfilmer?

2007-06-16 12:09
Jag tror inte man lära sig älska någon. Man börjar helt enkelt älska någon bara. Man vet när man gör det.

Jag tror inte på att man kan lära sig älska någon. Då skulle man ju älska alla man träffat.

2007-06-18 14:22
 ter-g P61

" love ain't live..."

jag förstår inte den meningen.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-06-18 21:38
Shiiiit man .. 1 vecka ? O du vill säga att du älskar henne..
Asså, jag tror fan jag brukar vänta ehm typ, minst 3 månader :P

Du kan väl säga att du tycker om henne bara?
Eller lixom visa att du gillar henne? Du behöver inte
säga att du älskar henne, för att hon ska fatta att du gör de..
Eller ja du fattar, visa det istället :p
Highfive anyone, anyone?

2007-06-19 14:09
Niito

What? du är 18 år och _brukar_ vänta ungefär tre månader?
Inte för att jag är mycket äldre eller så, inte det som är poängen, men jag menar.. Hur många seriösa förhållanden har du hunnit med? Låter som att det är en miljon eller så.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-19 16:18

Tokfan

haha, vafan? haft 2 riktiga typ.. :)

Vadå, brukar du säga att du älskar nån efter 2 veckor?
Jag tycker det är så starka ord, man ska inte använda dom
i onödan :P

Highfive anyone, anyone?

2007-06-19 17:23
haha man har väl ingen mall man går efter, man säger det väl när det känns rätt?
till mitt ex sa jag det efter kanske en månad, och till min senaste sa jag det efter kanske 4 månader..

2007-06-19 22:10
ge dej inte in i nåt sånt, det e skit!

2007-06-19 22:19
wadodo

vad är skit?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-06-20 17:45

Bitter och cynisk som jag blivit är jag benägen att hålla med wadodo- även om han håller på United!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-20 20:29
Niito
Njäe, när jag var 13-14 kanske.
Har väl bara älskat en person på det viset på riktigt, och det är min nuvarande lfickvän sen 2,5 år tillbaka. Kläckte väl ur mig orden första gången efter ett halvår kanske.
Rappare

2007-06-21 03:18
Många svar har varit riktigt jävla ytliga.

"Jag brukar vänta med att säga att jag älskar någon i iaf 3 månader".. vad i helvete? brukar? det är väl inte direkt något man slänger ur sig i varenda relation som man hamnar i.

Dessutom finns det väl inga direkta regler om när man ska säga något sådant. Det känns jävligt ytligt att vänta med att säga det bara för att man "ska" det. Däremot är det onödigt att rusa in i något för tidigt också.

Mitt råd till dig är att känna efter som fan. Rusa inte in i någonting men håll inte igen för den delen heller.

2007-06-21 09:45
hon kommer bli galet rädd för dig om du drar till med ett jag älskar dig efter en vecka. tänk dig själv att vara i den situationen, du har nyss träffat en tjej som du gillar och som du tror kan vara nån att ha ett långt förhållande med, så bara slänger hon ur sig att hon älskar dig efter en vecka, trots att du inte är mer än kär. hade blivit skumt.

2007-06-21 15:59
jag tycker du ska säjja de åt henne!
Köp en massa rosor åsså överraskar du henne på jobbet(se till så alla hennes arbetskompisar är närvarande oxå,typ på rasten i fikarummet).
Glid bara in,ge henne rosorna och gå ner på knä och säjj "Jag ville bara att hela världen skulle få veta om att jag älskar dej min älskling!"
Tror att hon kommer falla som en fura och ni kommer leva lyckliga i alla era dar....

2007-06-21 16:14
aj vafan, va impulsiv... inte för att jag ör det, men va det endå!
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.
Rappare

2007-06-21 16:17
jag hoppas ifs skojar.

2007-06-21 16:36
scrotum

nä vaför skulle jag skojja?

2007-06-21 18:01
Säg det bara när du vet att hon sägeer det tillbaka.. och om du är osäker.. betyder det att du inte är redo., bara vänta och låt de tkomma vid ett tillfälle där det är menat.
Carry on tradition.

2007-06-21 21:39
Varför är det så viktigt att säga det när man vet att man får höra det tillbaka??
Man ska väl säga det när man känner att man älskar någon, inte när man känner att någon annan älskar en...

2007-06-22 00:09
Personligen skulle jag springa om en kille sa det till mig efter en vecka.
Vad fan vet man om någon efter en vecka?
Känns som att man är kär i kärleken lite mer.
För att älska måste du väl känna den andra.
Kärlek vid första ögonkastet är bullshit.
Attraktion och intresse vid första ögonkastet är sant.
Kärlek är något som växer fram. I allafall enligt min mening.

2007-06-22 21:26
jag tycker du ska vänta med att säga det.. för..
i mina ögon så finns det två sorters love sayers :b
jag brukar dela upp dom i två typer..

Exempel 1:
det finns vissa som säger att dom älskar någon väldigt tidigt fast dom inte ens älskar personen.. dom säger det bara för att säga det typ? dom tänker som att, när man är tillsammans så ska man säga att man älskar personen.. så dom säger att dom älskar den personen utan att veta vad älska innebär, för dom har aldrig älskat någon på det sättet...

Exempel 2:
dom som verkligen verkligen älskar någon..
det blir så för vissa, att dom vet direkt att den här personen är någon som dom vill vara med resten av livet.. Riktig kärlek..

även om du verkligen älskar henne, så tycker jag iaf att du ska vänta, för om någon hade sagt det till mig så tidigt, så hade jag trott att den personen var en sån där som bara säger det för att säga det...

det är bättre att vänta än att stressa sig in i saker :)

MEN

mer kärlek till folket yaaao! ;D

Rappare

2007-06-23 14:35
ifs:

För att om han överraskar henne på jobbet så befinner båda parterna sig i en mycket pressad situation. Bruden kan balla ur för att hon känner sig så pressad och hon kanske till och med blir rädd och det tar slut. Stora överraskningar i början av ett förhållande är helt enkelt inte bra, man måste vänja sig vid den andra personen så att säga.

2007-06-23 15:29
kan inte ngn bli sådär kär i mig någon gång. haha
Rappare

2007-06-23 15:35
jag kan bli det om du vill...

2007-06-23 18:13
Jag träffade en kille jag verkligen gilla(r)de, och jag hade ett par mànader innan avslutat en jobbig relation pà 5 àr. Denna person rusade in i mitt liv; pà 1 vecka hade han redan varit hemma hos mej, sovit över, lagat mat, bjudit hem mej till han, osv. DET var läskigt....att känna sej sàrbar, att man làter en person man egentligen inte känner närma sej för mycket, för snabbt.
Det slutade med att jag i panik bad han dra, detta kommer inte funka...jag var ganska otrevlig. Nu àngrar jag mej som fan...men det var som sagt en panik slagen människas självförsvars reaktion.

Mitt ràd: skräm inte iväg flickan, ta det lugnt, du vill att hon ska lita pà dej...det tar tid.

Lycka till!!
Pippi for President!!!

2007-06-23 18:37
-ess-
Du är ju söt som fan! Det ska väl inte vara något problem för dig? ;D
Rappare

2007-06-24 13:28
word på carolinacacao.

2007-06-24 17:42
scrotum P17

hur är de en pressad situation? tror du inte hon skulle bli glad?
Rappare

2007-06-24 20:28

ifs

Självklart finns det en chans att hon blir glad, jag känner ju inte människan i fråga.
Men om en person man känt i en vecka plötsligt dyker upp på ens arbetsplats och överlämnar en fet bukett med blommor bland alla ens arbetskamrater så är det ju rätt stor chans att man blir skraj. Antingen dumpar hon honom även fast hon inte riktigt vill, eller så rusar hon in i ett förhållande som hon kanske inte riktigt är mogen för.

Tänk också om flickan i fråga inte känner samma sak för puge som han gör för henne, då är det fruktansvärt pinsamt för honom att bli dissad bland massa folk.

Men det kan ju funka, som sagt känner jag ju inte människan. Men jag hade inte gjort det iaf.

2007-06-25 12:05
scrotum

jag förstår inte..kan du förklara igen?

2007-06-27 14:14
Jag tror inte att du älskar henne... Än... Du älskar nog situationen som ni befinner er i och det kan du väl säga... Men att du älskar henne kan du lugna dig lite med... Tills du vet.. När du vet allt om henne och fortfarande känner samma sak som du gör nu.... Då är det dags!

2007-06-27 15:47
jag är fan rädd för att träffa kärleken nu, har planerat och sticka iväg massa månader i höst/vinter så det skulle va en rysare om man stöter på en 10a innan dess...

2007-06-27 17:04
nils P22
Det är ju vid såna tillfällen det händer...

2007-06-27 19:59
breaky_grl F21
jo jag vet..
jag lyckades ju med precis, sa för två månader sen att:
"fan va skönt, den här sommaren ska jag vara singel och sen bara sticka iväg och resa!"
veckan efter träffade jag på en tjej och vi blev tillsammans och var det i lite över en månad, sen tog det slut nu för inte alls länge sen.

så nu ska jag börja tänka: "nu skall jag träffa nån!" för då kommer det aldrig att ske, det är när man inte vill träffa nån man gör det och tvärtom... tyvärr! =D

2007-06-27 20:37
Precis, när man slutar leta dyker dom upp ;)

Rappare

2007-06-30 14:45
ifs

Haha. Nej, det orkar jag inte. Sorry :P

2007-06-30 18:38
om du frågar folk på whoa när du ska säga till din kärlek att du älskar henne ska du nog chilla lite. om du behöver främmande människors åsikter om ett förhållande de inte vet ett skit om egentligen är det nog bättre att du väntar, har tålamod och låter känslorna sjunka in och mogna, växa osv. då kommer du själv veta när det är rätt att säga det, förhoppningsvis kommer det av sig själv.

varje förhållande är unikt och ingen känner precis som du känner eller kan veta hur du känner. svaret finns inom dig själv.

BLA BLA BLA ät mitt bajs