I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ni som är kristna, skulle ni kunna be till ett paket mjölk?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-03 16:01
Eftersom det aldrig går att bevisa att Gud inte finns eller att han finns kallas det att man TROR. Sen är jag helt ÖVERTYGAD (kalla det hjärntvättad om du vill, fine by me) om att Gud finns.

:)

2007-07-03 16:05
Yippie jag får tro på Aliens utan att vara hjärtvättad, nu förtiden kan man fan bli friad från mord o allt pga tron..shiit..Vilka underbara tider vi lever i.. PEACE
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-04 13:37
nåt av det dummaste jag har sett. alla fattar väl att ens nya löneförhöjning inte är en act of God, men det hindrar väl inte folk från att fortsätta be? så länge gud finns i de kristnas hjärtan, själ eller whatever så är gud inte "imaginary", utan i högsta grad verklig.
We call them winerbrods.

2007-07-04 14:31

helt sjukt vad präktiga alla är här alltså.. skärp er!

nuff said.

2007-07-04 14:50
Religon är bara till för svaga människor.

2007-07-05 08:27
svaga människor...... ha, ha vad fjantigt är du hård på nåt sätt eller.....

Det är väldigt starkt av en person att ha en tro och stå upp för det tycker jag..... jag har många troende vänner, och det är personer jag respekterar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-05 13:46
Att be till Gud handlar inte om att be om grejer, oavsett vilken Gud man ber till. Tyckte filmen var idiotisk (för att inte tala om vilken jobbig röst han som gjort den hade). Vad försöker man bevisa med en sån film? Tror man att någon religiös person överhuvudtaget kommer tänka: "jaha, det är lika onödigt att be till Gud som till ett mjölkpaket, i så fall är det bäst jag slutar be."?
Knappast, eftersom bön för de flesta innebär meditation och en önskan om stöd, inte att tigga prylar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-06 13:21
onek P63

Tycker det är så jävla löjligt bara. Tex folk som lyckas sluta röka tex. De säger att de klara av det tack vare Gud. Varför kan de inte inse att de var de själva som lyckades sluta och det hade inget med nån jävla Gud att göra.

Sen sa jag väl för fan inte att jag var hård ditt rövhål. Folk borde sluta tro på Gud och tro på sig själva istället.

2007-07-06 14:42
teambanan,
det var inte det diskussionen handlade om
cry me a river!
--> thcrew

2007-07-06 14:44
åffer hade en teori om förvanskning via muntlig tradition,
jag påpekade endast att en sådan teori faller på det faktum att det inte rör sig om muntlig tradition när det gäller markus evangeliet.

Det handlar således inte om huruvida du eller petrus talar sanning utan om textens uppkomst. Har liksom inget med varandra att göra..
cry me a river!
--> thcrew

2007-07-06 15:26
mellanöl.....

ojj! det där verkade ta på dig........ varför måste du bry dig så otroligt mycket och störa dig på de människor som tycker sig ha det bra med gud??

det är klart man ska tro på sig själv, men tror man på gud så får man fler möjligheter..... men du verkar vara för liten i skallen för att kunna diskutera och vara lite mer öppen!

2007-07-07 10:01
Jag har väl inte skrivit att jag stör mig på folk som är troende?

2007-07-07 22:33
hahahaha, alla här inne gå å dö, ni är fast, och ni kommer ingen vart .. och om ni nu tror så jävla mkt, ta ert liv och se om de är nån himmel ellr resurrection or else.. PEACE
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-07-10 10:44
jag e inte kristen men varför e det ett sånt jävla gnällande på kristna,muslimer e väll lika korkade i så fall om inte mer.
 framåt stolta AIK

2007-07-10 16:59

Ja?, nee ni vita är värst..