I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Forskare: du kan bli osynlig

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2007-06-24 13:26
abzurd

Men om man kollar på filmen så döljer den ju inte allting bakom den. Man ser ju bokhyllor i bakgrunden.

2007-06-25 14:43
den där jackan som låg uppe förrut handlade väl om optiska fibrer som leder ljuset runt föremålet. i filmen där så ledde ju ljuset runt snubbens huvud som inte ens var täckt
http://www.kommandot.se/wp/

2007-06-25 15:44

och jag börjar funderar på om typ hälften av alla här har läs svårigheter?

ännu en gång då, Det är inte jag som skrivit skiten där är taget direkt från aftonbladet.  patetiska idioter

Get MAD and change

2007-06-25 15:44
PLUS

The technology has obvious military applications - indeed, Guenneau spent two years working for the Pentagon. However, he claims he'd now rather put the technology to humanitarian use, such as making entire islands 'invisible'. 'We could protect a boat or an island from a tsunami - and we could do it in no time,' Guenneau claims.

The Liverpool academic says it's far easier to manipulate water than light. He claims that by building barriers in a particular 'star shaped' configuration, it would be possible to make water flow around objects as if they weren't there. 'It will be some kind of ring around an island. Within the ring there would be structured material - it could be wood or concrete - only the shape matters. Whichever material is strong enough will behave in the same way. The wave goes smoothly around the island - effectively the island becomes invisible,' he says.

Get MAD and change

2007-06-25 16:50
alltså, det där med att få vattnet att flöda runt ön är väl vad som i vardagstal kallas för vågbrytare, eller har jag missförstått nåt grovt?
http://www.kommandot.se/wp/

2007-06-25 18:25
Pajja-Production P18

Och du har uppenbarligen skriv_svårigheter :P

Tror dom flesta vet att du saxade det från aftonbladet och inte driver med dig, utan med själva citatet i sig som är så jävla dumt. Det låter som att vattnet är ett monster och den här tekniken hjälper ön att gömma sig för monstret :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-06-25 19:01
gogaku isf så finns det ju att läsa hur det skulle gå till om man förstår lite engelska..

Get MAD and change

2007-06-26 17:18
haha

fan va alla e galna som dissar pajja för att han postar nått han har hittat nånstans på nätet :P

nä men seriöst.
det fattar väl vem som helst att det är teoretiskt möjligt att böja ljus samt vatten. gäller ju bara att manipulera fysiken lixom.

2007-06-26 18:11
borde man inte bli lite "halvblind" av de där ljuset ?? och vadå  tror du en Tsunami har ögon :S
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-06-26 18:43
så ajg ahr förstått det så handlar det inte om att tsunamin inte ser ön, utan att man manipulerar vattnet att ta vägen runt utan att brtytas,

2007-06-26 23:06
En fråga!

Asså man blir osynlig?
Men man blir ju inte genomskinlig?
Så om vi säger du står bakom en svart vägg, då syns man ju ändå?

Så om man vill bli helt osynlig måste man stå bakom samma färg som själva manteln har? Eller ?

Har jag feel?
Highfive anyone, anyone?

2007-06-27 03:03
typ som ett svart hål ? fast den fångar inte materia då, utan bara ljus/reflektion?
fast ett svarthål som tar bort materia då, eftersom tsunamin går runt ön.??
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-06-27 03:03
stöter bort materia..*

2007-06-27 03:57
Om man gör linser av den där saken får man x-ray vision :D

2007-06-27 12:01
det där låter jättebra så kan gå in på banken o ta ut lite
shimmy shimmy yo

2007-07-05 23:34
Varför skulle en ö räddas från en Tsunami?
Vattnet "vill" ju inte mot land.
Det bara forsar dit..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-05 23:53

Varför inte bara ställa sig bakom personen man vill gömma sig för?

Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så

2007-07-06 00:51
Pajja-Production P18

Det verkar inte som du förstod vad jag menade...

2007-07-06 11:29
den engelska artiklen som folk envisas med att länka, vad har den för koppling till en trasa som gör saker osynliga / genomskinliga?

de bygger barriärer runt en ö av cement , vattnet leds bort, eller som någon nämnde där uppe, vågbrytare som redan finns överallt.

whats the point?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-07-06 12:59
Gogaku - möjligt, vad menade du då?
Get MAD and change

2007-07-06 13:17
Pajja-Production P18

Helt enkelt att du verkade arg för du trodde att folk gjorde narr av dig för det som står i första inlägget, när dom egentligen inte gjorde narr av dig, utan av själva texten som du ju citerat från aftonbladet.

2007-07-06 13:38

yrkesmördaren P26

Daterat
 07-06-19 12:01"En ö kan skyddas från en tsunami genom att vattnet inte upptäcker att den finns där."

Pajja-Production
Är du dum i huvet?

-----------------------------------

Preload P19

Daterat
 07-06-23 02:04"En ö kan skyddas från en tsunami genom att vattnet inte upptäcker att den finns där"

Fan shit, det är ju ingen ö här. Vi vänder nu! Nej men seriöst, tänk lite på vad du skriver innan du trycker på skicka. =)

-------------------------------------

joda 

Daterat
 07-06-19 10:10En ö kan skyddas från en tsunami genom att vattnet inte upptäcker att den finns där.

HAHAHAHAHHA
alltså, skämtar du eller?

tror du tsunamin bryr sig om den SER ön eller inte?
hahahaha

-----

de va bara några av alla inlägg gogaku

Get MAD and change

2007-07-06 13:44
Pajja-Production P18

Ok, jag ser dock fler inlägg där folk gör narr av texten och inte av dig. Jag citerar mig själv: Tror dom flesta vet att du saxade det från aftonbladet och inte driver med dig.

Whatever, nu är vi fett off topic, det var menat som en snäll observation och inte för att göra ner dig. :)

2007-07-06 14:50
haha yes whatever..
Get MAD and change

2007-07-06 20:57
"En ö kan skyddas från en tsunami genom att vattnet inte upptäcker att den finns där"  Hahahah bland det roligaste jag hört

2007-07-07 22:36
Tsunami ser dig, Gud med..

peace

2007-07-08 15:10
Men alltså, vad har barriären med osynlighetsgrejjen att göra??
Är det barriären som leder vattent runt ön så behöver väl inte ön vara osynlig (för dem som kan se ön).
Det har ju knappast något med osynlighet att göra...

För övrigt väldigt knäppt sagt, som många påpekat. Haha... osynliggöra öar så tsunamin inte hittar dem... aftonbladet haha..
What we do in life echos in eternity.

2007-07-15 04:02
heh...  ön blir inte fysiskt osynlig..  han snackar om att leda energin som en tsunami gör runt ön istället för att gå rakt över den..  att vattnet reagerar som om ön inte skulle legat där alls...
mama said knock you out

2007-07-15 17:23
fuckat.. haha

2007-07-15 21:50
"Jag har också hört talas om det där. Tror  till och med att dom redan har konstruerat en osynlighets mantel för människor."

Kallas för Optic Camoflage, iaf i Metal Gear Solid.
Det är förövrigt därifrån jag får all annan vetenskaplig fakta.
psys?x - cameljockeys
presented by Lead Paint, Delicious but Deadly!

2007-07-15 22:22
det kanske blir osynligt men inte genomskinligt? , om man ställer sig framför en sak så försvinner den också väl? på så sätt ser man ju den/det... eller är jag ute o cyklar?
Get Random!

2007-07-16 00:56
fueldDOg- mja men detta va väl inte om att med hjälp av kameror osv göra något osynligt.
Get MAD and change

2007-07-16 20:36
det kanske blir osynligt men inte genomskinligt? , om man ställer sig framför en sak så försvinner den också väl? på så sätt ser man ju den/det... eller är jag ute o cyklar?

vet inte om jag fattade rätt.

men måste ju vara så att om man ställer sig framför en sak, en vägg tex. så syns ju väggen. alltså: du står där, men syns inte -medan väggen syns -, du är alltså genomskinlig. Fast man blir inte helt genomskinlig ( som det står längre upp har jag för mig) det blir som på ett tvspel ungefär, man ser typ svagt, som om det var en genomskinlig påse, fast i mänsklig - eller vad det nu kan vara - kontur. för om inte det som du står framför inte syns, vad skulle man isf se?

Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-07-16 21:20
 Erus P21
bra fråga... :P nää men helt genomskinlig blir man ju inte, "påseaktigt" köper jkag inte heller.... men vi får vänta o se
Get Random!

2007-07-16 22:09
"Kallas för Optic Camoflage, iaf i Metal Gear Solid.
Det är förövrigt därifrån jag får all annan vetenskaplig fakta." hahaha. det säger en del

2007-07-16 22:56
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2007-07-17 02:26
HAHAHAH! "En ö kan skyddas från en tsunami genom att vattnet inte upptäcker att den finns där."

Seriöst? Vilket punkass går på det? Vatten don't give a shit!

2007-07-17 02:49
cevox. smartaaaaaas
Get MAD and change

2007-07-17 03:18
kan folk sluta kolla på harry potter?
We call them winerbrods.

2007-07-17 03:26
Pajja-Production

du kanske inte förstod att jag håna idioten som skrev texten, aaaew

(Och eftersom du verkar känna dig lite utsatt kanske jag måste tillägga att jag inte menar dig utan journalisten.)

2007-07-17 03:28
jo men det var inte det jag syftade på!!! jag menar. att om du läser i tråden står det hur det skulle gå till,
Get MAD and change

2007-07-17 03:32
yeye, jag vet.
Men de var ju dagens citat och way mycket roligare än den egentliga meningen, även om de är off-topic ^^

2007-07-17 11:20
shit!! så det finns redan sådana osynlighets saker?!??!? :O

Im so scared right now....
Get Random!

2007-07-17 13:56
jaha, trode du menade hur dom gjorde i filmer osv..

ah det är det kanske
Get MAD and change

2007-07-17 22:07
Erus den där kulan och tegelstens formen, var ganska tråkigt att de inte blev verklig endå.. för man såg inte handen på andra sidan när han höll den borde man se fingrarna synas på andra sidan, och inte se igenom dem med.. annars var de cool..

2007-07-18 00:00
http://www.illvet.se/polopoly.jsp?d=147&a=3749

Illustrerad Vetenskaps artikel.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2007-07-18 02:40
Shit. Låter coolt hehe :P

2007-07-18 11:03
stop it! don't you see? what if this stuff get in the wrong hands! what if it already is?... det är trots allt amerikanska forskare som jobbar med det... och brittiska...
Get Random!

2007-08-06 15:00
dom där "cloaks"..går dom o köpa i sverige lr:S
Tornito

2007-08-06 16:18
kan nån snälla förklara för mig varför man inte kan se personen genom bollen/tegelstenen när han håller den framför ansiktet, men däremot ser man texten bakom hans huvud. ser ju skitskumt ut.