I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp mig tyda en dröm!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-17 18:04

hjälp mig tyda en dröm!

Jag är i ett hus och går upp för en trappa. Då ser jag en tjej kompis sitta o hångla med min killkompis samtidigt som hennes man tittar på och tänker varför ska hon alltid få allting? o går argt därifrån. Jag går ut på en väg med MP3 spelaren på och då kommer de fram en kvinna som ser utvecklingstörd ut och säger "jag har pratat med din vägvisare" eftersom jag vet om att jag har en skyddsängel så frågar jag "jaha, vad sa hon då?" Då faller kvinnan ner på marken och beter sig jätte konstigt. Hon börjar mumla hennes namn och säger att jag ska leta bland rännstenarna. Sen vaknar jag.

Får rysningar bara jag tänker på drömmen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-07-17 18:10
du kanske ska ta dig en titt bland rännsternarna.....vem vet ditt svar kanske döljer sig där
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-17 18:27
jo men vilka rännstenar? haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-07-17 18:30
i have no ide =)

har du ingen sån nära dig då??
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-17 18:47
inte vad jag vet :S
Poet

2007-07-17 18:52
Du har misstankar om att något i din omgivning inte riktigt är som det ska vara. Och du vill verkligen få reda på om det stämmer, men är innerst inne ändå rädd för sanningen. Samtidigt känner du på dig att någon i din närhet också bär skuld, eller har gjort något mot dig och inte vågar riktigt komma fram med det.

At the gates of Eternity...

2007-07-18 13:57
hmm
Poet

2007-07-18 14:10
Does it make sense?

2007-07-18 16:13
en del.... men jag förstår inte hur du fick de till den tolkningen?

2007-07-18 16:38
philosophia F22
Var det inte du som talade med din morbrors lik också?
Shooo bree
Poet

2007-07-18 16:55
Philosophia: Alltså en dröm kan ju mer eller mindre betyda vad som helst. Så jag kan ju mer eller mindre vara helt ute på villospår i min tolkning.

Av det jag läst inom pedagogik och psykologi, så verkar det närmast just det jag nämnde. Alltså att den oron i ditt riktiga liv (om den nu finns) återspeglas i dina drömmar.

2007-07-18 21:13
philosophia F22

^^ du har klart för dig att det bara är en enda person som kan tyda DINA drömmar...?
den personen som känner dig bäst, vem känner dig bäst? inte e det jag? inte e det nån här? det e liksom du själv som känner dig själv bäst, ALLTSÅ, är det bara du som kan tyda dina drömmar...

folk här liksom bara jiddrar om en massa skit liksom...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-07-18 21:54
BC99 de har nog med oro o göra :P

haha Zoo-Man Word...

farbrorbla nä de va inte jaa....

2007-07-18 22:07
:S

2007-07-18 23:06
"Tex ängeln Gabriel som uppenbarade sig för jungfrun Maria innan hon födde Jesus. Ditt barn kommer mest troligt bli speccielt, på ett eller annat sätt."

hahah sjuk du e
Sångare

2007-07-18 23:38
Jag har en bok som heter "Tolka dina drömmar" av Pamela Ball, jag tror inte på dte som står, men jag snor lite "fakta" ur boken.

Trappor:
"Trappor ses ofta som en symbol för de steg vi måste ta för att uppnå ett mål. Att gå uppför trappan illustruerar den ansträngning vi måste göra för att få tillgång till den mer mystiska och andliga ansträngning vi gör i vardagslivet. För att få tillgång till vår dolda, omedvetna sida, måste vi "gå ner" i det omedvetna, med andra ord att gå nerför trappan."

Vittne:
"Att bevittna exempelvis en olycka antyder att vi måste observera någon aspekt av våra liv mycket noggrant. Vi måste kanske stå till svars för våra handlingar eller vår tro, eller vårt sätt att se på omvärlden. Att vittna antyder att vi är ansvariga inför en högre auktoritet.

Kyssande:
"Att kyssa någon i drömmen tyder vanligtvis på erkännande, godkännande eller respekt. Att drömma om att kyssa någon som vi inte tycker om i det verkliga livet kan indikera att vi har kommit till rätta med egenskaper inom oss själva som vi aktivt ogillar hos andra. Att kyssas antyder också att vi beseglar en pakt, eller kommer fram till ett förstående.

Väg:
"På samma sätt som varje individuellt fordon åskådliggör drömmarens kropp och yttre sätt att vara, återspeglar vägen drömmarens sätt att göra saker.  Om en väg tillexempel slingrar sig fram hur som helst, indikerar det att vi saknar inriktning. Krökar på vägen, tillexempel en skymd kurva, antyder förändringar i färdriktningen; korsningar erbjuder valmöjligheter medan en återvändsgränd indikerar ett stopp. Ett hinder på vägen avspeglar svårigheter, och om en viss vägsträcka är särskilt markerad kan det betyda en tidsperiod eller en viss ansträngning. Att ta sig upp för en backe kräver extra ansträngningar, medan att färdas utför atyder att man har förlorat kontrollen.

Råd:
En inre medvetenhet visar sig ofta som en figur som ger råd. Den vise mannen eller visa kvinnan är en arketypisk manifestation av den del av oss som vet vad som ska göras. Att ta råd från någon kan peka på ett behov att kunna lyssna på andra"

Änglar:
"Det är viktigt att skilja mellan det "högre jaget" och änglar. Änglar har en tendens att vara androgyna och representera en
ren varelse och frihet från synd. När en bild av en mörk "ängel" visar sig i drömmen betyder det i allmänhet att vi uppmärksammas på någon form av orätt som förmodligen redan ägt rum. Änglar ses som gudarnas budbärare.

Det finns hur mycket som helst att läsa, men jag tog lite somjag tyckte passade in. Blev mycket text, men hoppas det hjälper något.

Poet

2007-07-19 03:37
Magnolia: Jag var nära på att bli taskig där mot dig, men såg att du skrev att du själv inte tror på det hehe.

Jag som läst 20 högskolepoäng inom psykologi kan bekräfta att alla sådana böcker är ingeting mer än rent skräp och om det någonsin stämmer, så är det ren tillfällighet.

2007-07-19 11:17
Haha ok.
Shooo bree

2007-07-19 14:00
magnolia_ F18

fan tack! de va skit bra! men rännstenarna då! :O

att jag är gravid? haha....  om ni läser nånstans om en ung kvinna som fått ett barn utan sexuell kontakt så kanske de var jag :P (men jag tror inte de)

2007-07-19 14:12
haha i en ding din värld eller? :P
Sångare

2007-07-19 19:22
Nickycruz: Jag läste och skrev direkt ur boken, och var jävligt trött, kan ha missat lite, ja. :)

BC99: Haha! Jag fick boken av en kompis, hon trodde jag skulle ha nytta av den, detta är det enda den använts till.

Sångare

2007-07-19 19:25
philosophia: varsågod. :) jag tror dock att du kan reflektera över dina problem, tankar, känslor, händelser som är runtomkring dig just nu och finna några ledtrådar i det. Drömmar är ju oftast förvrängda fantasier med spår av det som hänt dig den senaste tiden. ?

2007-07-20 00:40
buuuuullshiiit!
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2007-07-21 11:54
dina skyddsänglar kanske vill få kontakt med dig och uppmärksamma ditt inre lite mer i vardagslivet :)
THE MUSIC IS A MISSION NOT A COMPETITION